بلوئر ساید چنل استریم STREAM BLOWER

بلوئر ساید چنل استریم STREAM BLOWER

ساید چنل استریم

بلوئر استریم BLOWER STREAM

ساید چنل استریم

ساید چنل استریم دستگاهی دو منظوره می باشد. کار اصلی بلوئر سایدچنل مکش و پمپاژ هوا ( انواع گاز ها ) می باشد. این دستگاه می تواند کار پمپاژ و یا مکش هوا را به وسیله دوران پروانه خورشیدی خود انجام دهد. البته لازم به ذکر است این دستگاه توانایی انجام هر دو کار ( مکش و پمپاژ ) را در آن واحد دارد.

جهت مشاهده انواع بلوئر استریم اینجا کلیک کنید

بلوئر استریم
بلوئر استریم

 

امروزه با در نظر گرفتن مزایای استفاده از دستگاه بلوئر ساید چنل، در بسیاری از موارد مصرف این دستگاه جایگزین پمپ های وکیوم ( پمپ ایجاد خلاء ) و کمپرسور های باد شده است. البته گفتنیست که دستگاه بلوئر ساید چنل توانایی ایجاد فشار بالا چه در پمپاژ و چه در مکش را دارا نمی باشد.

جهت مشاهده مقالات بلوئر سایدچنل اینجا کلیک کنید

برای مثال با استفاده از پمپاژ بلوئر ساید چنل امکان استفاده از اچار ها و یا مگنه و یا میخ کوب های بادی وجود ندارد. همچنین در قسمت مکش هم جهت تامین فشار برای بکار انداختن دستگاه هایی همچون ساکشن ها و یا وکیوم ها را دارا نمی باشد. اما هر جا که به یک فشار کم و یکنواخت و یا هوا دهی با حجم بالا نیاز باشد، دستگاه بلوئر ساید چنل می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

بلوئر استریم
بلوئر استریم

 

امروزه در بسیاری از صنایع مانند تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی ، پرورش انواع ابزیان سرد آبی و گرم آبی ، صنایع سیمان ، صنایع پتروشیمی ، بیمارستان ها ، جکوزی ها ، گلخانه های صنعتی ، مراکز شستشو صنعتی، … . از بلوئر سایدچنل جهت هوادهی و یا پمپاژ و مکش گاز ها استفاده می شود.

جهت مشاهده صفحه فروشکاه بلوئر ساید چنل اینجا کلیک کنید

ساختار و مشخصات عمومی بلوئر استریم

محفظه پمپاژ بشقابی شکل بلوئر استریم از داخل دارای شیار هایی در جهت عکس تیغه های پروانه دستگاه می باشد. دوران پروانه در داخل این محفظه بشقابی شکل باعث توربولانس گاز در میان تیغه های پروانه و شیار های داخل محفظه پمپاژ می شود. توربولانس ایجاد شده گاز را درجهت شیار های داخل محفظه پمپاژ می کند. این یک تعریف ساده و کلی از مکانیزیم کاری پمپ بلوئر استریم و البته دیگر برند های تولید کننده دستگاه بلوئر ساید پنل می باشد.

دستگاه بلوئر دارای دو قسمت کلی موتور الکتریکی و قسمت پمپاژ می باشد. هر کدام از این دو قسمت دارای اجزای تشکیل دهنده می باشند که در ادامه به اجزای هر دو قسمت اشاره می کنیم.

داخل محفظه بلوُر
داخل محفظه بلوُر

 

جهت مشاهده انواع بلوئر ساید چنل سه فاز اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع بلوئر سایدچنل تکفاز اینجا کلیک کنید

موتور الکتریکی بلوئر سایدچنل استریم

کیفیت موتور الکتریکی ( الکتروموتور ) بلوئر از اهمیت بالایی در مقایسه با دیگر دستگاه هایی مانند پمپ های آب و الکتروگیربکس ها که نیروی کار آنها توسط موتور الکتریکی تامین می شود برخوردار است. این موضوع هم به مکانیزیم کاری و هم به دائم کار بودن دستگاه بلوئر مربوط می شود.

اول اینکه در اکثر موارد استفاده از بلوئر دستگاه دائم کار می باشد و یا ساعات طولانی را به کار مشغول است ، همین موضوع باعث می شود که موتور الکتریکی تا حد زیادی تحت فشار باشد. از طرف دیگر این موضوع به مکانیزم کاری دستگاه بلوئر بر می گردد. پروانه بلوئر ساید چنل دارای تیغه هایی بر روی شیار خارجی خود می باشد همین موضوع و البته زیاد بودن قطر پروانه نسبت به اندازه کلی دستگاه باعث می شود دور گرفتن پروانه و رسیدن به سرعت دوران موتور الکتریکی که 2900 دور دقیقه می باشد، زمان نسبتا زیادی طول بکشد.

اجزای بلوئر
اجزای بلوئر

 

جهت مشاهده انواع بلوئر ساید چنل تک پروانه اینجا کلیک کنید

از همین رو دستگاه بلوئر ساید چنل در زمان استارت امپر اولیه ( شدت جریان اولیه ) زیادی بگیرد. از همین رو اگر موتور الکتریکی دارای کیفیت لازم نباشد و یا استاندارد های تولید روتور و استاتور الکتروموتور به طور دقیق رعایت نشده باشد، عمر موتور الکتریکی به شدت کم می شود، و باعثث از انتفاع خارج شدن دستگاه می شود.

موتور الکتریکی مورد استفاده در ساخت ساید چنل بلوئر استریم دارای روتور و استاتوری با کیفیت نسبتا مناسب می باشد. این بدان معناست که ورقی که روتور و استاتور از آن ساخته شده است دارای درجه مناسب سیلیس می باشد. همچنین سیم پیچ، الکترو موتور دستگاه ساید چنل بلوئر استریم نیز از سیم مسی لاک خورده با ضخامت استاندارد می باشد.

بلوئر زیمنس
بلوئر زیمنس

 

جهت مشاهده انواع بلوئر ساید چنل ساخت چین اینجا کلیک کنید

شافت بلوئر استریم

کار انتقال نیروی دورانی تولید شده توسط موتور الکتریکی بلوئر به پروانه دستگاه برعهده یک شافت یکپارچه کا در مرکز استاتور قرار گرفته است انجام می شود. منظور از شافت یکپارچه این می باشد که شافت بیرون زده از موتور الکتریکی به طور مستقیم وارد محفظه پمپاژ شده و پروانه بر روی آن قرار می گیرد.

ساختار بلوئر سایدچنل
ساختار بلوئر سایدچنل

 

پروانه بلوئر استریم

پروانه دستگاه ساید چنل بلوئر استریم از آلیاژ آلونیوم ساخته شده است. کمپانی سازنده از روش ریخته گری تحت فشار ( دایکاست ) آلومنیوم جهت ساخت پروانه استفاده می کند. پروانه بلوئر دارای طراحی خاصی می باشد. در واقع اندازه و نوع تیغه های بر روی شیار خارجی پروانه میزان دبی و فشار را تعیین می کند. و یا به عبارت دیگر حجم دبی و میزان فشار قابل تولید در این دستگاه تابع ی از اندازه و خمیدگی تیغه های پروانه می باشد.

پروانه بلوئر
پروانه بلوئر

 

بلوئر استریم فقط در نوع تک پروانه ( تک استیج) تولید و عرضه می شود. الکتروموتور های استفاده شده در ساخت بلوئر ساید چنل های استریم همگی 2900 دور می باشند. پوسته کلی که در بر گیرنده الکتروموتور و محفظه پمپاژ می باشد، از آلیاژ الومینیوم ساخته شده است همچنین شافت از استیل ساخته شده و پروانه از آلومینیوم ریخته گری می  باشد. گفتنیست بلوئر های استریم از استاندارد های لازم جهت استفاده در انواع پروژه های پرورش آبزیان ، تصفیه خانه ها و … بر خوردار می باشد.

پروانه بلوئر سایدچنل BLOWER
پروانه بلوئر سایدچنل
BLOWER

پوسته بلوئر استریم

پوسته الکتروموتور دستگاه بلوئر استریم از آلومنیوم ساخته می شود. همچنین قسمت پمپاژ هم نیز با استفاده از روش ریخته گری آلومنیو ساخته می شود. وزن کمتر نسبت به پوسته چدن و مقاومت نسبتا بالا در مقابل اکسید شدن در تماس با آب و هوای محیط ( زنگ زدگی ) از مزایای پوسته آلومینیومی می باشد.

کمپانی استریم STREAM

شرکت استریم STREAM چین که در انواع پمپ های شناور, کفکش, لجن کش, خانگی, پمپهای طبقاتی عمودی, افقی و سانتریفوژ کشاورزی، کارواش و شستشو، انواع موتورپمپ های بنزینی، نفت و بنزین و دیزلی با خروجی ۲، ۳ و ۴ اینچ و همچنین انواع منابع تحت فشار آب و لوازم جانبی صنایع پمپ، با کیفیت بی نظیر و تنوع وسیعی برخوردار می باشد. مارک Stream ترکیب واقعی از کیفیت برتر و قیمت مناسب بوده و در مدت زمان کوتاه سهم مهمی از بازار پمپ را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است.

 

بلوئر زیمنس SIEMENS
بلوئر زیمنس
SIEMENS

کلکتور موازی بلوئر استریم

در مواردی که مصرف کننده به حجمی از دبی نیاز داشته باشد که توسط یک پمپ بلوئر قابل تامین نباشد و یا جریان برق فشار قوی با آمپر بالا جهت راه اندازی موتور الکتریکی با توان بالا در دست رس نباشد. می توان از روش کلکتور کردن موازی دو چند پمپ بلوئر با هم استفاده کرد تا حجم دبی مورد نیاز تامین گردد. در این روش ورودی و خروجی دو یا چند پمپ بلوئر ساید چنل توسط یک مجاری مشترک به هم متصل می شوند.

این روش استفاده از بلوئر دارای محسنات زیادی می باشد. در برخی از موارد مصرف مانند پرورش آبزیان سرد آبی و یا مصارف بیمارستانی، خرابی و خارج شدن پمپ بلوئر سایدچنل از مدار خسارت زیادی به همراه می آورد. در این موارد استفاده کلکتور کردن پمپ ها باعث می شود به طور خود کار همیشه یک پمپ یدک در دست رس باشد.

 

کلکتور بلوئر موازی
کلکتور بلوئر موازی

کلکتور سری پمپ بلوئر استریم

در مصارفی که اپراتور به فشار پمپاژ بالایی نیاز داشته باشد هم می توان دو چند پمپ بلوئر را با هم کلکتور کرد. البته در این موارد کلکتور باید به شکل سری انجام شود. در کلکتور سری بر خلاف کلکتور موازی خروجی پمپ اوا به ورودی پمپ دوم متصل می گردد. این نوع از کلکتور در حجم دبی تاثیر چندانی ندارد اما فشار پمپاژ را تا 80 در صد مجموع پمپ ها افزایش می دهد. به کلکتور کردن پمپ های بلوئر باهم چه به صورت موازی و چه به صورت سری بوستر پمپ بلوئر نیز گفته می شود.

کلکتور بلوئر سری
کلکتور بلوئر سری

 

با توجه به توضیحات فوق شرکت برقاب صنعت در بسیاری از پروژه های خود از این برند استفاده میکند و با اطمینان اقدام به فروش محصولات شرکت استریم می کند.

جهت مشاهده انواع بلوئر ساید چنل دو استیج اینجا کلیک کنید

بلوئر سایدچنل
بلوئر سایدچنل

مشخصات فنی پلاک بلوئر سایدچنل استریم STREAM BLOWER

مشخصات فنی درج شده بر روی پلاک دستگاه بلوئر استریم به چند دسته تقسیم می شوند. یک دسته از این مشخصات به نام و تیپ دستگاه و شرکت و کشور سازنده اشاره می کند. یک دسته دیگر مربوط به قسمت الکتریکی دستگاه می باشد. این مشخصات اولا به اپراتور می گوید که موتور الکتریکی چه توانی دارد و با چه سرعتی دوران می کند، و ثانیا مشخص می کند که این موتور الکتریکی به چه نوع جریان برقی با چه ولتاژ و شدت جریانی جهت کار نیاز دارد.

درجه محافظت در مقابل نفوذ گرد خاک و آب به داخل موتور الکتریکی از دیگر پارامتر های درج شده بر روی پلاک می باشد که با علامت اختصاری IP مشخص می گردد.

دسته دیگری از مشخصات فنی که بر روی پلاک درج می شود به قسمت پمپاژ دستگاه بلئور اشاره می کند. به طور معمول حد اکثر حجم دبی که دستگاه می تواند تامین کند و حد اکثر فشار پمپاژی که می تواند ایجاد کند و حد اکثر فشار مکش که تامین می کند از مهم ترین پارا متر های درج شده بر روی پلاک دستگاه می باشد.

البته لازم به ذکر است که پارامتر های پمپاژ از فرکانس کاری تاثیر می گیرند. یا به عبارت دیگر حجم دبی و فشار مکش و دهش در فرکانس کاری 50 هرتز با 60 هرتز متفاوت می باشد.

بلوئر سایدچنل
بلوئر سایدچنل

 

مشخصات فنی بلوئر سایدچنل استریم STREAM BLOWER

توان الکتروموتور های بلوئر سایدچنل استریم بین 0.37 کیلووات تا 20 کیلووات می باشد.

حداکثر فشار قابل ایجاد توسط بلوئر سایدچنل استریم بین 16 تا 60 ( +KPA) است.

حداکثر دبی قابل تامین توسط بلوئر استریم بین 6 تا 630 متر مکعب در ساعت می باشد.

حدالکثر فشار وکیوم توسط بلوئر استریم بین 11 تا 44 (KPA-) است.

سایز دهانه ورودی (وکیوم )و خروجی ( رانش ) در سری بلوئر استریم بین 43 تا 103 میلیمتر می باشد.


برقاب صنعت

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X