محفظه ی کاسه نمد

محفظه ی کاسه نمد

سیل مکانیکی

گروه صنعتی برقاب صنعت

فاصله ی شعاعی بین محور و کاسه نمد، در پمپی متوسط معمولا حدود 3/8in در سطح مقطع است.این بدان معناست که محوری با قطر 5/8in 1 در حفره ی کاسه نمدی به اندازه ی 3/8in 2، حرکت می کند.

در صورت وجود کاسه نمد مکانیکی، حداقل فضای باقی مانده برای عملکردمطمئن آب بندی،نا کافی است و احتمال بروز اشکال افزایش می یابد.به همین دلیل باید فاصله ی شعاعی بین محور و حفره ی کاسه نمد به حداقل 7/8in برسد.این امر باعث اطمینان بیشتر به توانایی آب بندی می شود.

کوپل کردن پمپیران WKL
کوپل کردن پمپیران WKL

با بزرگ کردن حفره ی کاسه نمد، مشکلی که ممکن است، به دلیل سایش رخ دهد، از میان خواهد رفت.در این وضعیت،انحراف محور باعث تماس کاسه نمد مکانیکی با حفره ی کاسه نمد شده و کاسه نمد دچار نقص زود هنگام می شود.

بزرگ شدن محفظه ی کاسه نمد، مقدار مایع اطراف کاسه نمد مکانیکی را نیز افزایش خواهد داد.این امر باعث افزایش افت حرارتی می شود و به کاسه نمد این امکان را خواهد داد تا در محیط خنک تری عمل کند.

[psfw slug=”14603″]

 

جهت مشاهده انواع پمپ اتا بلوک اینجا کلیک کنید

انواع محفظه کاسه نمد

انواع مختلفی از محفظه های کاسه نمد در دسترس است. محفظه ی بزرگ با حفره ی استوانه ای که در تصویر شماره ی (6.11) نشان داده شده است، همانند کاسه نمدی است.با این تفاوت که قطر حفره ی آن تنها در  محیط احاطه می شود با کاسه نمد افزایش می یابد و فاصله ی نزدیک در زیر محفظه حفظ می شود.

[psfw slug=”14602″]

 

این طرح امکان کنترل فشار یا دمای محفظه را می دهد؛البته همیشه باید با آب پر فشار همراه باشد تا احتمال پدید آمدن حباب های هوا درون محفظه به حداقل برسد.حفرع ی محفظه، فاصله زیر محفظه را کاهش می دهد و کاسه نمد را باز می کند تا اثر گذاری شرایط بر پشت پروانه کامل شود.

حفره ی باریک شونده، طرخی است که در آن حفره ی مخروطی شکلی درون محفظه به سمت پروانه با زاویه ی تقریبی 4 درجه باز می شود.این طرح باعث تقویت حرکت ذرات سنگین و دور شدن آن ها از سطوح و تخلیه و تهویه خودکار می شود.سایر محفظه ها نیز از تغییرات و ابزارهای گوناگونی بهره مند می شوند که الگوی جریان را برای گردش فعال سیال و دور کردن ذرات خورنده از این محفظه ها تغییر می دهند و باعث پدید آمدن محیط مطلوب تری برای سطوح کاسه نمد می شوند.

کوپلینگ پمپیران
کوپلینگ پمپیران

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X