مزایا و معایب سیستم های سیرکوله دور متغیر

مزایا و معایب سیستم های سیرکوله دور متغیر

پمپ سیرکولاتور SAER L

گروه صنعتی برقاب صنعت

مزایای پمپ سیرکولاتور دور متغیر

۱ کاهش مصرف انرژی

پمپ های سیرکوله در سامانه تهویه مطبوع به شکلی طراحی می شوند که بتوانتد در بار کامل هد و دبی مورد نیاز سیستم را تامین کنند. این در حالی است که غالب ساعات یک سیستم در بار کامل کار نخواهد کرد. روش های مختلفی برای کنترل پمپ سیرکولاتور استفاده می شود ( در مقالات دیگر توضیح داده شده است ) اما در میان این راه حل ها تغییر دور پمپ های سانتیریفیوژ ( سیرکولاتور و زمینی مکش از ته ) از انجایی که با توان یک سوم نسبت تغییرات منجر به کاهش مصرف انرژی می شود نقش به سزایی در کاهش مصرف انرژی خواهد داشت.

همچنین تامین دبی متغیر برای سیستم گردشی سبب می شود تا اختلاف دمای رفت و برگشت در پاره بار کم نشود و در نتیجه ثبات اختلاف دما راندمان عملکرد دیگ یا چیلر ثابت بماند.

 

[psfw slug=”14603″]

جهت مشاهده انواع پمپ سیرکوله دور متغیر اینجا کلیک کنید

پمپ سیرکولاتور 3 دور داب
پمپ سیرکولاتور 3 دور داب

۲ کم کردن استهلاک و بهینه کردن عمر پمپ سیرکولاتور

با تغییر دور موتور الکتریکی پمپ سیرکوله، و تغییر منحنی عملکرد پمپ نقطه BEP به سمت چپ حرکت می کند بنابراین اگر پمپ به شکل صحیح انتخاب شده باشد در دور های مختلف در محدوده BEP کار خواهد کرد و این به معنای بالانس نیرو ها در داخل پمپ و بالا رفتن عمر پمپ، آب بند ها، یاتاقان و … است.

۳ جلوگیری از ضربه قوچ

درایو های AC ( اینورتر ) این قابلیت را دارند تا اپراتور برای آنها تعریف کند که موتور به چه شکل و ظرف چند ثانیه از کار باز ایستد. این روش کمک شایانی به جلوگیری از بروز ضربه قوچ در سیستم سیکل بسته می کند.

۴کاهش شدت جریان ( امپر ) راه اندازی

درایو AC ( اینورتر ) این قابلیت را دارد که با استارت نرم موتور در شروع به کار پمپ از شدت جریان راه اندازی اولیه بکاهد و همین امر سبب می شود که دیگر نیازی به راه اندازی ستاره مثلث موتور نباشد.

۵ عمر مفید بالا

درایو های AC فاقد قطعلت مکانیکی متحرک هستند و در آنها از مدارک الکتریکی قدرت استفاده شده است و همین امر سبب عمر مفید بالای این درایو ها می شود.

۶ امکان کنترل نرم افزاری

درایو هایAC دارای امکانات گسترده ای برای مدیریت عملکرد سیستم توسط نرم افزار هستند و این امکان را برای کاربر فراهم می کنند تا بتواند سیستم را از راه دور مدیریت کند.

پمپ های سیرکولاتور
پمپ های سیرکولاتور

 

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

معایب سیستم دور متغیر

شاید ننها ایرادی که می توان از پمپ های دور متغیر گرفت هزینه اولیه بالا آنهاست که البته آن نیز از محل صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه نگهداری در طول هزینه چرخه عمر جبران خواهد شد و بعد از متدی به سود خواهد رسید.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X