موتوژن و محصولات تولیدی

موتوژن و محصولات تولیدی

الکتروموتور سه فاز موتوژن

گروه صنعتی برقاب صنعت

تاریخچه شرکت موتوژن

شرکت موتوژن در سال  1352 با نام  (گلد الکتریک) ایران به منظور تولید الکتروموتور های کولری تحت لیسانس وستینگهاوس آمریکا با سرمایه گذاری مشترک بانک صنعت و معدن و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در منطقه غرب تبریز و در جوار شرکت ماشین سازی تبریز تاسیس گردید.

در سال 1354 با توجه به خرید سهام این شرکت توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، نام آن به شرکت موتوژن تغییر یافته و خود کارخانه نیز از ماشین سازی منفک و به صورت مستقل در موقیعت فعلی مستقر گردید.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

در سال 1364، تولید الکتروموتور های صنعتی تا 18.5 کیلووات را در دستور کار خود قرار داده و با استفاده از استاندارد IEC و DIN ، تولید این الکتروموتور ها را به صورت تکفاز و سه فاز آغاز نمود.

در سال 1369 شرکت موتوژن از شرکت سهامی خاص به شرکت سهامی عام تغییر یافت.

جهت مشاهده الکتروموتور های تکفاز موتوژن اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده الکتروموتور های سه فاز موتوژن اینجا کلیک کنید

الکتروموتور موتوژن تکفاز دو خازن
الکتروموتور موتوژن تکفاز دو خازن

جهت مشاهده الکتروموتور های 900 دور موتوژن اینجاکلیک کنید

جهت مشاهده الکتروموتور های 1400 دور موتوژن اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده الکتروموتور های 3000 دور موتوژن اینجا کلیک کنید

درباره ی موتوژن

موتوژن در حال حاضر دارای 64000 متر مربع سالن های سرپوشیده می باشد و بیش از 2.5 میلیون دستگاه انواع الکتروموتور های تکفاز و سه فاز، در توان ها و دور های مختلف ودر فریم های فلزی، آلومینیومی و چدنی برای مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی را تولید می کند.

شرکت موتوژن بخشی از تولیدات خود را به کشور های مختلف اعم از کشور های آسیایی و اروپایی و آفریقایی صادر می کند.

محصولات کارخانه موتوژن مطابق با استاندارد های جهانی، نظیر IEC – DIN – NEMA تولید و با گارانتی به فروش می رسد. برند موتوژن یکی از برترین برند های شناخته شده در ایران و خاورمیانه بوده و در سال های مختلف به عنوان تولید کننده نمونه کشوری، تولید کننده نمونه کیفی، صادر کننده نمونه، دارنده نشان صنعت و سایر استاندارد های ملی و بین المللی، برگزیده شده است.

کیفیت تولیدات این شرکت با تولیدات شرکت های اروپایی رقابت می کند و مورد تایید آزمایشگاه های شرکت ABB سوئد و اسپانیا می باشد.

کلیات تولیدات صنعتی شرکت موتوژن

  • الکتروموتور موتوژن سه فاز صنعتی تک دور با فریم آلومینیومی با توان ( 0.06 – 18.5)  KW کیلو وات
  • الکتروموتور موتوژن سه فاز صنعتی دو دور ( دالاندر) با فریم آلومینیومی با توان ( 0.06 – 17) کیلو وات KW
  • الکتروموتور موتوژن تک فاز صنعتی دو خازنه CRS تک دور با فریم آلومینیومی با توان (0.06 – 2.2 ) کیلووات KW
  • الکتروموتور موتوژن تک فاز صنعتی تک خازن CR تک دور با فریم آلومینیوم با توان ( 0.06 – 2.2 ) کیلووات  KW
  • الکتروموتور موتوژن سه فاز صنعتی تک دور با فریم چدن و با پایه های جدا شونده با توان ( 1.1 – 400) کیلووات KW
  • الکتروپمپ صنعتی سه فاز و تکفاز تک دور با توان ورودی 90 W

کلیات الکتروموتور های کولری موتوژن

  • الکتروموتور موتورژن کولری تیپ های CRS و SP-CS دو سرعته با توان های خروجی ( 1/4 – 1/3 – 3/4 ) اسب بخار ( HP )
  • الکتروموتور موتوژن تکفاز SP ویژه پمپ سیرکولاتور تک دور با توان های خروجی ( 1/6 – 1/3) اسب بخار ( HP )
  • الکتروموتور موتوژن کولری پرتابل دو سرعته ( 1/8 ) اسب بخار (HP )
  • الکتروپمپ آب موتوژن کولری تک دور SH 205
  • الکتروموتور های مشعل گازی و گازوئیلی تک دور با توان های خروجی ( 60 – 240 ) وات W
  • دینام و استارت خودرو های سواری

الکتروموتور های القایی با روتور قفس سنجابی موتوژن

کلیات

الکتروموتور های صنعتی موتوژن، از نوع بسته بوده و توسط پروانه پلاستیکی و پره های تعبییه شده در دو انتهای روتور قفس سنجابی، خنک کاری می شوند. این الکتروموتور ها بر اساس استاندارد های بین المللی که در بالا ذکر شده است طراحیشده و کلیه مراحل تولید آنها با استفاده از تکنولوژی مدرن انجام می گیرد.

[psfw slug=”14600″]

 

شفت

شفت الکترو موتور ها با یک سر خروجی تولید می گردد. ابعاد نهایی شفت ها با تلرانس های دقیق توسط دستگاه های CNC ماشین کاری می شود، خار و جای خار بر روی شفت، طبق استاندارد DIN 68 80 می باشد.

دایکاست روتور ها با آلومینیوم خالص می باشد و پس از تولید کامل روتور ها، بالانس دینامیکی آنها با دستگاه های کاملا دقیق صورت می گیرد.

جعبه ترمینال

در الکتروموتور های با فریم آلومینیومی، جعبه ترمینال به صورت یکپارچه با فریم، ریخته گری می شود و تمکان هدایت کابل های برق را از قسمت راست و چپ جعبه ترمینال فراهم می سازد و به این منظور گلند های استاندارد بر اساس DIN 46320 استفاده می شود.

در الکتروموتور های با فریم چدنی، جعبه ترمینال به صورت جداگانه ریخته گری می شود و امکان هدایت کابل های برق را در هر چهار جهت الکترو موتور می تواند فراهم سازد.

تهویه الکتروموتور های موتوژن

پروانه الکتروموتور ها از جنس پلی آمید با مقاومت مکانیکی بالا تولید گردیده که در انتهای الکتروموتور ها بر روی شفت نصب می شود.

هوا توسط چرخش پروانه از عقب الکتروموتور به طرف جلو و بر روی بدنه دمیده می شود.

فریم آلومینیومی

فریم الکتروموتور موتوژن سایز 50 – 160 از جنس آلیاژ آلومینیوم، به روش دایکاست ریخته گری می شود.

فریم چدنی

فریم الکتروموتور موتوژن سایز 100 – 355 از چدن ریخته گری می شود.

بلبرینگ

بلبرینگ های مورد استفاده تا سایز فریم 160 از نوع 2Z و از 160 به بالا از نوع Z می باشند که سایز بلبرینگ ها ذز ادامه ذکر می شود. برای بلبرینگ های نوع Z امکان گریس کاری از طریق گریس خور وجود دارد.

  • در موارد نیاز، بنا به درخواست مشتری و با توجه به مقتضیات کار، به جای بلرینگ از رولبرینگ استفاده شود.

درجه حفاظت

میزان حفاظت الکتروموتور ها در مقابل نفوذ ذرات خارجی، آب و گرد غبار بر اساس استاندارد IEC 60034-5 تعریف می شود.

ولتاژ و فرکانس الکتروموتور موتوژن

الکتروموتور های صنعتی موتوژن به طور معمول برای کار با فرکانس 50HZ و ولتاژ های مطابق با جداول مشخصات نامی طراحی شده اند.

الکتروموتور موتوژن طراحی شده برای کار با فرکانس 50HZ را می توان با منبع تغذیه 60HZ نیز به کار برد، در این صورت برای به دست آوردن مشخصات کارایی جدید، ضمن ثابت نگه داشتن ولتاژ نامی، سایر اطلاعات را با استفاده از جدول ضریب تبدیل استاندارد می توان استخراج کرد.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

 

اثر تغییرات ولتاژ و فرکانس منبع تغذیه

بر اساس استاندارد IEC60034-1 الکتروموتور ها با تغییرات ولتاژ تا 5% یا فرکانس تا 2% قادر به انجام کار مورد نظر می باشند. اما در این حالت مشخصات کارایی آنها بزوما با مشخصات کارایی در ولتاژ و فرکانس نامی به طور کامل مطابقت نکرده و اختلاف جزئی وجود خواهد داشت و دمای آنها کمی بیشتر از حالت کار در ولتاژ و فرکانس نامی خواهد بود. نکات فوق در صورت تغییرات همزمان ولتاژ و فرکانس نیز صادق است.

تغییرات مجاز مشخصات کارایی

بر اساس استاندارد IEC 60034-1 تغییرات زیر در مشخصات کارایی مجاز می باشد

اتصال زمین

الکتروموتور موتوژن بافریم آلومینیومی دارای دو محل اتصال زمین هستند که با علامت  مشخص شده اند. یکی از آنها در داخل جعبه ترمینال و دیگری بر روی پایه الکترو موتور تعبییه شده است. در الکتروموتور موتوژن با فریم چدنی، محل اتصال زمین در پایه الکترو موتور تعبییه شده است.

هشدار

جهت جلوگیری از هر گونه شوک الکتریکی و برق گرفتگی احتمالی از طریق الکترو موتور، قبل از وصل الکترو موتور به شبکه برق باید سیم ارت به محل مربوط اتصال داده شود.

اضافه بار

الکتروموتور ها بعد از رسیدن به دمای کاری نرمال، براساس استاندارد IEC 60034-1 قادر به تحمل جریان اضافی تا 1.5 برابر جریان نامی به مدت 2 دقیقه هستند.

 

گشتاور اضافی لحظه ای

الکتروموتور موتوژن در ولتاژ و فرکانس کاری خود، بدون کاهش ناگهانی سرعت یا توقف، قادر به تحمل گشتاور اضافی ( با افزایش تدریجی ) تا 60% کشتاور نامی خود به مدت 15 ثانیه می باشند.

توان خروجی مندرج در کاتالوگ مربوط به عملکرد الکتروموتور تا ارتفاع 1000 متر از سطح دریا و دمای تا 40 درجه سانتی گراد می باشد. برای ارتفاع و دمای بالاتر مطابق جدول استاندارد که در ادامه مشاهده می فرمایید عمل شود.

پایه

در الکتروموتور موتوژن با فریم آلومینیومی تیپ 160 و کلیه الکتروموتور های با فریم چدنی، پایه جدا شونده می باشد.

در الکتروموتور موتوژن با پایه جدا شونده، چرخش فریم در هر جهار جهت امکان پذیر می باشد. ( ترمینال باکس قابلیت نصب در چهار جهت چپ، راست، بالا، پایین، رادارد)

ترمیستور

در کلیه الکتروموتور موتوژن فریم سایز 180 به بالا ، ترمیستور ( PTC ) نصب می گردد و برای بقیه الکتروموتور ها در صورت سفارش مشتری قابل نصب می باشد.

در صورت سفارش مشتری، برای کلیه الکترو موتور ها امکان نصب RTD و ANTI CONDENSTATION HEATERS وجود دارد.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X