پمپ آب دو پروانه پنتاکس

پمپ آب دو پروانه پنتاکس

پمپ آب دو پروانه

گروه صنعتی برقاب صنعت

پمپ آب دو پروانه پنتاکس PENTAX CB

سری پمپ های آب پنتاکس PENTAX CB از پر مصرف ترین پمپ ها در مصرف خانگی، صنعتی و در برخی مواقع کشاورزی می باشند. ویژگی بارز سری پمپ های آب پنتاکس PENTAX CB دو پروانه بودن این سری از پمپ ها می باشد.

[psfw slug=”14603″]

پروانه های پمپ آب، دو پروانه پنتاکس نا همگرا بوده و با ترتیب چینش پروانه های پمپ های طبقاتی تفاوت دارد. در سری پمپ آب پنتاکس دو پروانه PENTAX CB پروانه ها از جنس باکالیت فشرده و در برخی از مدل ها از آلیاژ برنز ساخته می شوند. پمپ هایی که از پروانه برنزی بهره می برند، در انتهای تیپ آنها عدد 01 و پمپ های پروانه باکالیت با عدد 00 نشان داده می شود.

جهت مشاهده پمپ های دو پروانه پنتاکس ایتالیا اینجا کلیک کنید

پمپ دو پروانه پنتاکس pentax cb
پمپ دو پروانه پنتاکس pentax cb

 

مزایا و معایب پروانه برنزی

مزایا

پمپ های آب پنتاکس دو پروانه PENTAX CB که از پروانه برنز (برنج ) استفاده می کنند.

در مقابل دمای بالای آب مقاوم تر هستند

در هنگام قطع شدن آب و خشک کار کردن پمپ نسبت به شکستگی از پروانه باکالیت مقاوم تر هستند.

در مقابل خردگی نسبت به پروانه های باکالیت مقاومت بالاتری را دارا می باشند.

معایب

تولید صدای بیشتر نسبت به پروانه باکالیت

وزن بیشتر که باعث فشار بیشتر به الکتروموتور، پمپ می شود.

بیشترین مورد مصرف سری پمپ آب پنتاکس دو پروانه PENTAX CB ایجاد و تقوییت فشار آب داخل لوله کشی می باشد. از همین رو در بیشتر ساختمان های چند واحده از سری پمپ های دو پروانه جهت تامین فشار آب لوله کشی استفاده می شود. گفتنیست تعداد طبقات و متراژ و تعداد واحد ها تعیین کننده ترین عامل در انتخاب نوع و انداره پمپ می باشد.

منحنی ابدهی (دبی) پمپ آب پنتاکس دو پروانه

متریال مورد استفاده در ساخت پمپ آب پنتاکس دو پروانه PENTAX CB

الکتروموتور

پوسته الکتروموتور سری پمپ آب پنتاکس دو پروانه PENTAX CB از آلومینیوم  ساخته شده است . همچنین در ساخت روتور و استاتور از ورق سیلیس دار استاندارد استفاده شده است . سیم استفاده شده در سیم پیچ، سیم مس لاک خورده می باشد. گفتنیست بلبرنگ های استفاده شده در سر و انتهای الکتروموتور کم صدا بوده و استاندارد لازم را دارا می باشد.

واسطه و کله پمپ

واسطه و کله پمپ در سری پمپ های پنتاکس دو پروانه  PENTAX CB از الیاژ چدن ساخته می شود.

شافت

شافت در این سری از پمپ های آب از جنس استیل ریخته گری ساخته می شود.

پروانه آب  پخش کن

پروانه در سری پمپ آب پنتاکس دو پروانه  PENTAX CB از دو متریال مختلف برنز (برنج ) و باکالیت فشورده ساخته می شود.

مشخصات فنی پمپ آب پنتاکس PENTAX CB 100 تا PENTAX CB310

  • الکتروموتور مورد استفاده در سری پمپ آب دو پروانه پنتاکس PENTAX CB100 تا PENTAX CB310 همگی 2900 دور در دقیقه (RPM) توانی بین 1 تا 3 اسب بخار (HP) را دارا می باشند.
  • حداکثر آبدهی در سری پمپ آب دو پروانه پنتاکس PENTAX CB100 تا PENTAX CB310 بین 4.5 تا 9 متر مکعب در ساعت (M3/H) می باشد.
  • حداکثر ارتفاع قابل تامین در سری پمپ آب دو پروانه پنتاکس PENTAX CB100 تا PENTAX CB310 بین 42 تا 64 متر می باشد.
  • دهانه مکش (دهانه ورودی) در سری پمپ آب دو پروانه پنتاکس PENTAX CB100 تا PENTAX CB310 بین 1 اینچ تا   4. 1 /1 اینچ می باشد.
  • دهانه رانش (دهانه خروجی ) در سری پمپ آب دو پروانه پنتاکس PENTAX CB100 تا PENTAX CB310  ایتالیا 1 اینچ می باشد.
منحنی ابدهی پمپ پنتاکس
منحنی ابدهی پمپ پنتاکس

مشخصات فنی پمپ آب پنتاکس PENTAX CBT 1500 تا PENTAX CBT 400

  • الکتروموتور مورد استفاده در سری پمپ آب دو پروانه پنتاکس PENTAX CBT 1500 تا PENTAX CBT 400 همگی 2900 دور در دقیقه (RPM) توانی بین4 تا 15 اسب بخار (HP) را دارا می باشند.
  • حداکثر آبدهی در سری پمپ آب دو پروانه پنتاکس PENTAX CBT 1500 تا PENTAX CBT 400بین 12 تا 36 متر مکعب در ساعت (M3/H) می باشد.
  • حداکثر ارتفاع قابل تامین در سری پمپ آب دو پروانه پنتاکس PENTAX CBT 1500 تا PENTAX CBT 400بین 66.9 تا 98.7 متر می باشد.
  • دهانه مکش (دهانه ورودی) در سری پمپ آب دو پروانه پنتاکس PENTAX CBT 1500 تا PENTAX CBT 400 بین1.2/ 1 اینچ تا 2 اینچ می باشد.
  • دهانه رانش (دهانه خروجی ) در سری پمپ آب دو پروانه پنتاکس PENTAX CBT 1500 تا PENTAX CBT 400  ایتالیا 4 . 1/1 اینچ می باشد.
منحنی ابدهی پمپ پنتاکس
منحنی ابدهی پمپ پنتاکس

با توجه به منحنی در جداول بالا می توانید میزان آبدهی پمپ را در نقاط کاری مختلف به دست آورید

ابعاد کامل پمپ آب پنتاکس دو پروانه
ابعاد کامل پمپ آب پنتاکس دو پروانه

با توجه به جدول بالا می توانید تمامی ابعاد پمپ آب دو پروانه پنتاکس مورد نظر خود را به دست آورید.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X