پمپ آب طبقاتی پنتاکس

پمپ آب طبقاتی پنتاکس

پمپ آب طبقاتی

گروه صنعتی برقاب صنعت

پمپ آب طبقاتی پنتاکس

الکترو پمپ های طبقاتی پنتاکس PENTAX U در دو نوع ( افقی، عمودی ) و با قدرت های مختلف موتور و تعداد پروانه ها تولید می شوند.

در ساخت قسمت پمپ، پمپ آب طبقاتی پنتاکس از استیل (304) و با کالیت جهت ساخت محفظه پمپ، پروانه ها، دفیوزر ها استفاده می شود. الکتروموتور، پمپ آب طبقاتی پنتاکس از دو نوع جریان برق مصرفی تکفاز و سه فاز تغذیه می کند.

[psfw slug=”14603″]

از پمپ آب طبقاتی پنتاکس PENTAX U جهت تقویت فشار سیال در سیستم های بسته و باز استفاده می شود. همچنین در ساخت انواع بوستر پمپ آبرسانی و آتشنشانی از سری پمپ های طبقاتی پننتاکس استفاده می شود.

جهت مشاهده پمپ های طبقاتی پنتاکس اینجا کلیک کنید

پمپ طبقاتی کله استیل پنتاکس PENTAX
پمپ طبقاتی کله استیل پنتاکس PENTAX

پمپ طبقاتی

پمپ های طبقاتی در دو دسته اصلی افقی و عمودی، توسط برند های معتبر در ایران و جهان ساخته می شوند.

همانطور که از نام این تیپ پمپ ها مشخص است قسمت پمپاژ این دستگاه ها از پروانه و دفیوزر های متوالی که روی یک شافت قرار دارند تشکیل شده است.و همین طراحی باعث می شود فشاری که این پمپ ها ایجاد می کنند در مقایسه با مدل های دیگر با قدرت موتور یکسان به طور قابل ملاحظه ای بیشتر باشد.

آلیاژ به کار رفته در ساخت پروانه ها و بدنه این پمپ ها، متناسب با مورد استفاده و نوع سیال، میتواند از جنس استیل، فولاد، باکالیت، PP، نوریل و … باشد. لازم به ذکر است این پمپ ها به دلیل طراحی خاص و تعداد زیاد پروانه آب پخش کن نسبت به مواد جامد محلول در سیال حساس بوده و در بسیاری از موارد این دستگاه توسط تابلو فرمان هوشمند(راه اندازی نرم، کنترل سرعت دور موتور و …)کنترل میشود. بیشترین موارد مصرف این پمپ ها در ساخت بوستر پمپ های آبرسانی، ایستگاه های افزایش فشار، آّب شیرین کن های صنعتی، دیگ بخار و .. می باشد.

[psfw slug=”14603″]

 

موارد مصرف

از موارد استفاده الکترو پمپ سانتریفیوژ عمودی و افقی استفاده از این نوع پمپ در بوستر پمپ های آتش نشانی جهت منازل مسکونی، برج های اداری و تجاری، انواع کارخانجات صنعتی و کارگاهی، بیمارستان ها، هتل ها، درمانگاه ها، اماکن مذهبی مانند مساجد، تکایا و تالارهای پذیرایی و غیره می باشد.

  • از الکترو پمپ عمودی با بدنه و پایه  پمپ استیل جهت جابجایی آب شور نیز استفاده می گردد.

 

  • شستشوی ادوات صنعتی و کارخانجات توسط فشار بالای ایجاد شده می باشد.

 

  • از ویژگی های مهم پمپ سانتریفیوژ عمودی نسبت به نوع افقی داشتن سطح مقطع بسیار کم ( اشغال فضای بسیار محدود جهت اماکنی که دارای محدویت فضایی باشند ) طراحی و ساخته شده اند.

 

  • جنس بدنه این نوع پمپ ها استیل و یا چدن می باشد ( پروانه این نوع پمپ ها از جنس استیل و چدن می باشد).

 

  • بعضی از انواع پمپ سانتریفیوژ عمودی قابلیت نصب موازی جهت افزایش بیشتر فشار آب را دارا می باشند.

 

  • این نوع پمپ ها با توجه به تعداد پروانه و فاصله بسیار کم پروانه نسبت به بدنه پمپ تنها برای جابجایی آب صاف استفاده می گردند.

 

  • این نوع پمپ ها مکش منفی  ندارند یعنی جهت جابه جایی آب، سیال می بایست بر این نوع پمپ ها اصطلاحاّ سوار باشد.

 

این نوع پمپ ها از 1 اینچ تا 10 اینچ و حداکثر 35 بار فشار ساخته می شوند.دور موتور تمامی الکترو پمپ های طبقاتی 1500 و 3000 دور می باشد.

 

اماکن هایی که پمپ طبقاتی مورد استفاده قرار می گیرد

  • افزایش فشار آب در بخش های صنعتی، کشاورزی و ساختمانی
  • انتقال آب سرد و گرم برای سیستم های حرارتی و تهویه مطبوع
  • تغذیه دیگهای بخار
  • دستگاه های تصفیه آب RO و آب شیرین کن
  • بوستر پمپ های آبرسانی و آتش نشانی
  • فواره ها

[psfw slug=”14601″]

 

متریال مورد استفاده در ساخت الکترو پمپ های طبقاتی پنتاکس

الکتروموتور

پوسته الکتروموتور سری پمپ آب طبقاتی پنتاکس PENTAX U از آلومینیوم  ساخته شده است . همچنین در ساخت روتور و استاتور از ورق سیلیس دار استاندارد استفاده شده است . سیم استفاده شده در سیم پیچ، سیم مس لاک خورده می باشد. گفتنیست بلبرنگ های استفاده شده در سر و انتهای الکتروموتور کم صدا بوده و استاندارد لازم را دارا می باشد.

واسطه و کله پمپ

واسطه پمپ آب طبقاتی پنتاکس PENTAX U از چدن ساخته می شود. کله پمپ نیز در قسمت های ورودی و خروجی از چدن ساخته می شود. در بعضی از مدل ها کله پمپ تمام استیل 304 می باشد.

شافت

شافت در این سری از پمپ های آب از جنس استیل ریخته گری ساخته می شود.

پروانه آب پخش کن

پروانه آب پخش کن سری پمپ طبقاتی پنتاکس PENTAX U از دو نوع جنس باکالیت فشرده و استلنس استیل ( 304) ساخته می شود.

مشخصات فنی پمپ آب طبقاتی پنتاکس افقی پروانه باکالیت PENTAX U

منحنی پمپ طبقاتی پنتاکس1
منحنی پمپ طبقاتی پنتاکس1

شرکت پنتاکس

شرکت پنتاکس یکی از معتبر ترین شرکت های سازنده انواع پمپ های انتقال سیال می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در کشور ایتالیا می باشد. شرکت پنتاکس در ساخت انواع پمپ های زمینی خانگی ، پمپ های زمینی صنعتی، پمپ های کشاورزی فعال می باشد. همچنین این شرکت انواع پمپ های غرق آبی ( کفکش، لجن کش، شناور) را در سایز ها و انداره های متفاوت تولید می نماید. البته شرکت پنتاکس انواع پرشر سوئیچ و کنترلر های دیجیتال را نیز تولید می کند

منحنی پمپ طبقاتی پنتاکس
منحنی پمپ طبقاتی پنتاکس
منحنی پمپ طبقاتی پنتاکس3
منحنی پمپ طبقاتی پنتاکس3

مشخصات فنی پمپ آب طبقاتی پنتاکس عمودی با پروانه باکالیت PENTAX UV

ابعاد طبقاتی پنتاکس1
ابعاد طبقاتی پنتاکس1
ابعاد طبقاتی پنتاکس2
ابعاد طبقاتی پنتاکس2

مشخصات فنی پمپ آب طبقاتی افقی پروانه استیل پنتاکس PENTAX US

منحنی پمپ طبقاتی عمودی پنتاکس 1
منحنی پمپ طبقاتی عمودی پنتاکس 1
منحنی پمپ طبقاتی عمودی پنتاکس 2
منحنی پمپ طبقاتی عمودی پنتاکس 2
منحنی پمپ طبقاتی عمودی پنتاکس 3
منحنی پمپ طبقاتی عمودی پنتاکس 3

مشخصات فنی پمپ آب طبقاتی عمودی پروانه استیل پنتاکس PENTAX USV

  • الکتروموتور های مورد استفاده در ساخت پمپ آب طبقاتی پنتاکس عمودی پروانه استیل PENTAX USV همگی 2900 دور در دقیقه می باشند. و توان آنها بین 1.8 تا 5.5 اسب بخار (HP) می باشد. اکثریت مدل ها دارای هر دو نوع برق مصرفی تکفاز و سه فاز می باشند.
  • حداکثر آبدهی (دبی) دز سری پمپ آب طبقاتی عمودی پروانه استیل پنتاکس PENTAX USV بین 8.4 تا 26.4 (M3/H) متر مکعب در ساعت می باشد.
  • حداکثر ارتفاع قابل تامین داخل لوله در سری پمپ آب طبقاتی عمودی پروانه استیل پنتاکس PENTAX USV بین 47 تا  125.1 متر می باشد.
  • دهانه مکش (دهانه ورودی) در سری پمپ آب طبقاتی افقی عمودی استیل پنتاکس PENTAX USV بین 4 / 1 1 اینچ تا  2  می باشد.
  • دهانه رانش (دهانه خروجی ) در سری بین  1 اینچ تا 2 / 1 1 اینچ می باشد.
ابعاد پمپ طبقاتی عمودی پنتاکس
ابعاد پمپ طبقاتی عمودی پنتاکس

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X