کلید فرمان دانفوس Danfoss

کلید فرمان دانفوس Danfoss

کلید اتومات دانفوس PRESSURE SWITCH DANFOSS

اتوماتیک پمپ آب

منظور از اتوماتیک پمپ آب سیستم حفظ فشار داخل خط می باشد. این بدان معناس که با باز شدن یکی از خروجی های سیستم و افت فشار پمپ روشن شده و فشار داخل سیستم را به حد تنضیم شده توسط پرشر فرمان برساند. این کار را می توان توسط چند سیستم مختلف انجام داد. کلید فرمان دانفوس PRESSURE SWITCH DANFOSS

عملکرد کلید فرمان

توسط pressure switch می توان کار حفظ فشار و روشن و خاموش کردن پمپ همراه با باز و بسته کردن شیر های خروجی سیستم را توسط یک پرشر سوئیچ انجام داد. گفتنیست سیستم کنترل با پرشر سوئیچ نیاز به یک منبع دیافراگمی نیز دارد.

کار این منبع حفظ مقداری مشخص آب داخل خود می باشد، با توجه به دو جداره بودن این مخازن و فشار موجود ما بین جدار خارجی و تیوپ منبع که آب در آن ذخیره می شود، به سیستم کمک می کند، پس از خروج مقدار مشخصی آب از سیستم پمپ به کار بی افتد، در واقع کار این منابع فاصله انداختن بین هر استارت پمپ می باشد، میزان این فاصله زمانی به ظرفیت منبع بستگی دارد. که البته ظرفیت منبع دیافراگمی با در نظر گرفتن تعداد شیر های خروجی و میزان مصرف آب در سیستم تعیین می شود.

انواع مختلف پرشر سوئیچ pressure switch

انواع مختلفی از پرشر سوئیچ ها جهت کنترل و حفظ فشار دل خاه در داخل خط وجود دارد. مهم ترین مسئله که در تمام پرشر سوئیچ ها مشترک است. به مکانیسم کاری کلید نسبت داده می شود. می توان گفت تمام پرشر سوئیچ ها طابع فشار داخل سیستم هستند. این بدان معناست که با توجه به تنظیم قطع و وصل پرشر در چه میزانی از فشار، پمپ استارت و استاپ کند.

به طور مثال اگر استارت پرشر سوئیچ روی 1.5 بار فشار اتمسفر قرار داشته باشد، زمانی که یکی از شیر های خروجی سیستم باز شود، بعد تخلیه منبع دیافراگمی و پایین امدن فشار داخل سیستم تا 1.5 بار پرشر سوئیچ جریلن برق را به پمپ اتصال داده و پمپ را استارت می کند، و اگر استاپ پرشر روی 5 بار فشار تنظیم باشد، پس از بسته شدن شیر خروجی و بسته شدن سیستم،  پمپ به کار خود ادامه می دهد تا فشار داخل سیستم اهم از تمامی خطوط و منبع دفراگمی به فشار 5 بار برسد، انگاه پرشر سوئیچ جریان برق مصرفی پمپ را قطع کرده و پمپ استاپ می شود.

پرشر سوئیچ مکانیکی

این نوع کلید اتومات ها سا ختمان ساده ای دارند. به این ترتیب که از دو فنر جهت تنظیم فشار استارت و فشار خاموش کردن پمپ آب استفاده می کند. کار فرمان قطع و وصل جریان الکتریکی (برق) را در این پرشر سوئیچ ها یک پلاتین دوبل انجام می دهد. از جمله مشکلات عمده ای که برای این کلید اتومات ها پیش می اید می توان به خارج شدن فلنچ کلید از آب بندی و قطع نکردن پلاتین کلید اشاره کرد. که اولی در بیشتر موارد بر اثر بی احتیاطی در موقع نصب پیش می آید به این صورت که جهت نصب کلید اتومات بر روی پنج راهی به جای استفاده از قسمت آچار خور فلنچ کلید، از بدنه کلید جهت چرخاندن و سفت کردن کلید اتومات روی رزوه پنج راهی پمپ آب استفاده می شود.

پرشر سوئیچ
پرشر سوئیچ

این پرشر سوئیچ ها در سایز ها و با تحمل فشار های متفاوت جهت اتومات کار کردن انواع پمپ آب و کمپرسور های هوا توسط شرکت های زیادی در جهان تولید می شوند.

  • کلید اتومات  کندر                    PRESSURE SWITCH  CONDOR
  • کلید اتومات دانفوس                PRESSURE SWITCH DAFOSS
  • کلید اتومات اسکواردی              PRESSURE SWITCH SQUARD
  • کلید اتومات  المنت                 PRESSURE SWITCH ELEMENT
  • کلید اتومات استریم                  PRESSURE SWITCH STRAEM

کلید اتومات دانفوس PRESSURE SWITCH DANFOSS

از بهترین و کارامد ترین پرشر سوئیچ های مکانیکی جهت تنضیم فشار داخل سیستم می توان به پرشر سوئیچ دانفوس pressure switch danfoss اشاره کرد. پرشر های دانفوس در چند مدل مختلف در بازار ایران قابل دسترس می باشد. گفتنی hست پرشر سوئیچ های دانفوس را می توان یک کلید فرمان مکانیکی کامل قلمداد کرد ، زیرا این پرشر ها قابلیت کارایی در هر جایی از سیستم را دارند. البته اگر از پرشر های دانفوس به عنوان یک کلید فرمان استفاده شود و کار قطع و وصل جریان را به یک کنتاکتور با آمپر مناسب سپرد، کارایی و دوام پرشر به شکل قابل توجهی افزایش می یابد. شرک دانفوس

کلید فرمان دانفوس
کلید فرمان دانفوس

کلید های دانفوس در واقع کلید پرشر حساب نمی شوند. و اگر به عنوان کلید اتومات ار انها استفاده شود. باعث عمر مفید پایین کلید دانفوس می شوند. کلید های دانفوس در واقع کلید های فرمان هستند و برای قطع و وصل کردن جریان برق نباید از آنها استفاده شود. شاید در اول کار این کار قطع و وصل جریان برق را انجام دهند. ولی این نوع استفاده از این کلید ها عمر مفید این محصولات را به شدت کاهش می دهد. جهت استفاده از کلید های دانفوس جهت کنترل فشار سیالات داخل سیستم بسته بهتر است جهت قطع و وصل کردن جریان برق از یک کنتاکتور با آمپر مناسب استفاده شود.

این موضوع باعث می شود پرشر دانفوس فقط کار اندازه گیری فشار داخل سیستم را انجام دهد و کار قطع و وصل جریان برق برعهده یک کونتاکتور باشد از همین رو عمر مفید این دو محصول که با هم کار اتومات کردن پمپ را انجام می دهند.

بازدهی دقیق و عمر مفید طولانی را در اختیار استفاده کننده قرار دهد.

پرشر سوئیچ دانفوس  pressure switch danfoss kp1

این مدل از پرشر سوئیچ دانفوس توانایی کارایی در بازه فشار بین 1 بار تا 6 بار را دارا می باشد. این مدل قابلیت فرمان به کنتاکتور را دارا می باشد.

پرشر سوئیچ دانفوس  pressure switch danfoss k35

مدل k35 پرشر سوئیچ دانفوس قابلیت تنظیم استارت پمپ با کمترین فشار (  0.55  ) و فرمان استاب در 6 بار فشار اتمسفر را دارا می باشد. لازم به ذکر است پرشر سوئیچ دانفوس k35 قابلت فرمان به کنتاکتور را دارا می باشد.

پرشر سوئیچ دانفوس  pressure switch danfoss k36

مدل k36 پرشر سوئیچ دانفوس قابلیت فرمان در کمینه 2 بار فشار تا بیشینه 14 بار فشار را دارا می باشد. از این مدل می توان در سیستم هایی با نیاز به فشار بالا ( 14 بار ) استفاده کرد

نکته

با توجه به مکانیزم فرمان در پرشر سوئیچ دانفوس، این پرشر ها را می توان با استفاده از کنتاکتور جهت کنترل پمپ هایی با جریان برق مصرفی تکفاز و سه فاز استفاده کرد.

ست کنترل ( کنترلر دیجیتالی )

ست کنترل یا کلید دیجیتال یک پرشر سوئیچ کامل می باشد، که با اندازه گیری فشار داخل سیستم به کمک سنسور های برد الکترونیکی و پرده دیافراگمی، کار فرمان قطع و وصل جریان الکتریکی (برق) را به داخل جعبه برق پمپ آب را انجام می دهد. نوع کنترل، میزان حساسیت، تحمل میزان فشار، در مدل های مختلف ست کنترل یا کلید دیجیتال پمپ آب متفاوت می باشد.

<yoastmark class=

  • ست کنترل پنتاکس                PRESSURE CONTROLLER PENTAX
  • ست کنترل داب                           PRESSURE CONTROLLER DAB
  • ست کنترل استریم                PRESSURE CONTROLLER STRAEM

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X