کنترل کننده های محیطی

کنترل کننده های محیطی

آببندی شناور پمپیران

گروه صنعتی برقاب صنعت

یکی از شرایط مهم لازم برای یک آب بندی مطمئن،کنترل محیطی است که کاسه نمد در آن قرار می گیرد؛حتی با یک نسبت،باریک شدن شافت پایین و یک محفظه ی بزرگ نیز ممکن است، بدون لحاظ درجه ای از تغییرات، آب بندی مایعی که قرار است پمپ آب شود، دشوار باشد.

بسیاری از پمپ ها مجهز به یک پوشش خنک کننده ی کاسه نمد هستند که می تواند براب خنک کردن سیالات گرم یا افزایش دمای ماده ای فوق العادن سرد مفید باشد.

[psfw slug=”14603″]

 

جهت مشاهده انواع پمپ طبقاتی اینجا کلیک کنید

آب بندی با آب پر فشار

گاهی حتی به رغم وجود پوششش خنک کننده(یا وقتی در دستری نیست)سیال گرم به الاستومرها آسیب می زند و موجب تغییر شکل سیالات قطعات می شود؛در نتیجه باعث خرابی زود هنگام کاسه نمد می شود.مضاف بر این که هر گونه سایش در فرآیند پمپاژ موجب فرسایش سطوح کاسه نمد خواهد شد.

پمپ سیرکوله
پمپ سیرکوله

در این مواقع و سایر کاربری ها، ماده باید در کاسه نمد با آب پر فشار جابه جا یا رقیق شود که این عمل نیز به روش های مختلفی صورت می گیرد.

در یکی از این روش ها، آب از منبعی مطمئن و خارجی با فشاری بیشتر از فشار موجود به جعبه ی کاسه نمد منتقل می شود. این عمل معمولا هنگام پمپاژ یک ماده ی آلوده انجام می شود. در این وضعیت آب پر فشار منبع اصلی روان کاری سطوح خواهد بود و از طرف دیگر باعث رقیق شدن مایع و دور شدن ذرات معلق از سطوح کاسه نمد به درون محفظه ی پمپ آب و زیر پروانه می شود.

در بعضی مواقع، آب پر فشار ممکن است، باعث آلوده شدن فرآیند اصلی شود و یک راه حل نامناسب و نامقبول به نظر رسد.

[psfw slug=”14601″]

 

سیل مکانیکی
سیل مکانیکی

فشار باز گردشی

سایر سیستم ها از مایعی با فشار بالا در نازل تخلیه ی پمپ آب بهره می برند و آن را به درون جعبه ی کاسه نمد مجددا به گردش در می آورند. در این سیستم ها فشار باز گردشی و میزان جریان را باید به دقت کنترل کرد تا از ایجاد نشدن آشفتگی در اطراف و روی کاسه نمد اطمینان حاصل شود.

متناسب با وضعیت وماهیت ماده، اغلب لازم است، تغییرات خاصی روی هط بازگردشی صورت پذیرد تا شرایط مناسبی درون کاسع نمد پدید آید؛اما این امر ممکن است، با استفاده از ابزارهای مختلفی صورت پذیرد:

  • اریفیس
  • مبدل حرارتی
  • صافی
  • جداکننده سیکلونی

با این روش می توان از تحویل سیال به گونه ای مطمئن شد که باعث بهبود وضعیت روغن کاری، وضعیت دمایی یا فشار در صفحات کاسه نمد شود.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

 

آب پر فشار برگشتی

آب پرفشار برگشتی اغلب از دیدگان ما دور می ماند.آب مایع را در کاسه نمد به سمت سیستم مکش پمپ آب هدایت می کند.این آب در خارج کردن گازها از کاسه نمد و دفع گرمای تولید شده از محفظه ی کاسه نمد تاثیر بسیاری دارد.

در برخی مواقع،از جمله وقتی که خط بازگردش از پایین ترین بخش کاسه نمد می آید،آب پرفشار برگشتی تاثیر در خور ملاحظه ای در دور کردن ذرات معلق سایشی از محیط کاسه نمد دارد.

کفکش آبدهی از بالا اسپیکو
کفکش آبدهی از بالا اسپیکو

سیستم خنک کاری

بر خلاف جریان آب پر فشار، سیستم خنک کاری هیچ گاه وارد این فرآیند نمی شود؛بلکه تنها برای دفع هر گونه نشتی از بیرون سطوح کاسه نمد ممکن است ،موجب سخت شدن و آسیب زدن به آن ها شود،طراخی شده است.برای نگه داشتن این بخش معمولا از یک بوشن استفاده می شود.

سیستم خنک کاری با مایع اغلب برای حل کردم مواد بلورینی همچون محلول های سوزآور استفاده می شود.سیستم های خنک کاری با بخار معمولا در مواردی با دمای زیاد،برای خنک کردن کاسه نمد و ممانعت از زغال شدن پسماندها استفاده می شود.

سیستم های سیال عایق

برای سیستم های سیال عایق، تمامی انواع کاسه نمد های دو تکه لازم است معمولا سیستم های مدار بسته ی خارجی حاوی یک سیال هستند.این سیال معمولا متفاوت، اما با مایع موجود در فرآیند سازگار است.این سیستم مخزنی دارد که باید تا حد امکان به کاسه نمد نزدیک باشد.

طراحی این سیستم ها بسیگ سترده است. برخی سیستم ها از مدار پمپاژ بهره می برند، در حالی که برهی دیگر از خاصیت ترموسیفون استفاده می کنند که در آن اختلاف دمای سیال میان دو سمت مدار باعث پدید آمدن جریان پیوسته ای در اطراف سیستم می شود.

پمپ دنده ای
پمپ دنده ای

سرمایش یا گرمایش مصنوعی سیال معمولا به مخزن فشار افزوده می شود.

وقتی سیستم سیال عایق برای فشاری کمتر از فشار کاسه نمد طراحی می شود، سیال در این فرآیند قسمت داخلی صفحات را روان سازی می کند.هر گونه نشتی از کاسه نمد داخلی به درون سیستم عایق جریان خواهد یافت و در آن جا حفظ یا تهویه می شود.

در این حالت، کاسه نمد خارجی به وسیله ی جریان مایع در فشار کم، خنک و روغن کاری می شود تا میزان دما و فشار در سطح داخلی کاهش یابد.در این مرحله، سیستم سیال عایق باید جدا سازی شود تا ا مکان پدید آمدن فرآیتد فشار و آب بندی بع وسیله ی سطح خارجی که بار سیستم را تا پایان تخمل می کند، وجود داشته باشد.می توان یک سیستم اعلان خطر صوتی برای سیستم طراحی کرد تا تغییر وضعیت را اعلام کند.

[psfw slug=”14599″]

 

سیال پر فشار

در سیستم سیال عایق پر فشار، فشار بیشتر باعث پدید آمدن محیطی کاملا جدید در سطح داهلی کاسه نمد می شود.هر دو سطح خارجی و داخلی کاسه نمد می توانند، با سیال عایقی، خنک و روغن کاری شوند.در این وضعیت میزان اندکی سیال عایقی از داخل کاسه نمد وارد این فر آیند می شود؛بنابراین باید با این فرآیند سازگار باشد.یک سیستم اعلان خطر نیز برای این کار لازم است.

برای رسیدن به سطح انتشار صفر، یک سیستم آب بندی با عایق گازی ساخته شده است که در آن از گازی بی اثر هم چون نیتروژن به جای مایع بهره گرفته می شود.

در این زمینه سطوح خارجی باید به گونه ای خاص طراحی شوند تا بتوانند بدون نیاز به روان کاری عمل کنند.علاوه بر تضمین سطخ نشتی صفر، این عایق های گازی مانع از آن می شوند تا مایع پمپ شونده به وسیله ی سیال عایق آلوده شود.

سیستم عایق گازی یا مایع، باید به کاسه نمدهای خاصی اختصاص یابند و وقوع هرگونه نقص نیز فورا اعلام شود.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X