اتوماتیک پمپ آب خانگی

اتوماتیک پمپ آب خانگی

ست کنترل پنتاکس PENTAX

گروه صنعتی برقاب صنعت

منظور از اتوماتیک پمپ آب پرشر سوئیچی است که با در نظر گرفتن فشار داخل سیستم بر اساس تنظیمات اولیه کار استارت و خاموش کردن پمپ آب را انجام می دهد. به طور مصداقی در یک خانه، هنگامی که یکی از شیر های خروجی سیستم ( ظرف شوری ، دست شوری ، … ) باز شود، بعد از زمان کوتاهی فشار داخل لوله کشی افت می کند. و پرشر که بر روی فشار 2 بار تنظیم شده است فرمان استارت پمپ را می دهد. و بعد از بسته شدن شیر خروجی، پمپ آب تا زمانی که فشار داخل لوله کشی را به اندازه تنظیم اولیه ( 5.5 بار) برساند کار می کند.

 

[psfw slug=”14603″]

این روش یکی از ساده ترین روش ها جهت کنترل پمپ آب می باشد. که عموما در ویلا ها، خانه ها، و ساختمان های کوچک، مورد استفاده قرار می گیرد.

فرایند کامل این روش اتومات پمپ آب، به کمک یک پرشر سوئیچ (کلید پلاتینی)، یک منبع تحت فشار (منبع دیافراگمیمانومتر (درجه)، پنج راهی برنجی، انجام می شود. البته امروزه دستگاه هایی به نام ست کنترل یا کلید دیجیتال با عملکرد مکانیکی به کمک برد الکنرونیکی عرضه می شود. که کار این فرایند را با قرار گرفتن در مسیر خروجی پمپ آب انجام می دهد.

جهت مشاهده انواع منبع دیافراگمی اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع ست کنترل ( اتوماتیک دیجیتال ) اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع پرشرسوئیچ پمپ آب اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع تیوپ منبع اینجا کلیک کنید

 

بوستر پمپ داب
بوستر پمپ داب

اتوماتیک پمپ آب به کمک کلید مکانیکی

پرشر سوئیچ یا کلید اتومات پمپ آب

این نوع کلید اتومات ها سا ختمان ساده ای دارند. به این ترتیب که از دو فنر جهت تنظیم فشار استارت و فشار خاموش کردن پمپ آب استفاده می کند. کار فرمان قطع و وصل جریان الکتریکی (برق) را در این پرشر سوئیچ ها یک پلاتین دوبل انجام می دهد. از جمله مشکلات عمده ای که برای این کلید اتومات ها پیش می اید می توان به خارج شدن فلنچ کلید از آب بندی و قطع نکردن پلاتین کلید اشاره کرد. که اولی در بیشتر موارد بر اثر بی احتیاطی در موقع نصب پیش می آید به این صورت که جهت نصب کلید اتومات بر روی پنج راهی به جای استفاده از قسمت آچار خور فلنچ کلید، از بدنه کلید جهت چرخاندن و سفت کردن کلید اتومات روی رزوه پنج راهی پمپ آب استفاده می شود.

 

[psfw slug=”14603″]

کلید کنترل پمپ آب
کلید کنترل پمپ آب
کلید کنترل پمپ آب

این پرشر سوئیچ ها در سایز ها و با تحمل فشار های متفاوت جهت اتومات کار کردن انواع پمپ آب و کمپرسور های هوا توسط شرکت های زیادی در جهان تولید می شوند.

کلید اتومات  کندر                    PRESSURE SWITCH  CONDOR

کلید اتومات دانفوس                 PRESSURE SWITCH  DAFOSS

کلید اتومات اسکواردی              PRESSURE SWITCH SQUARD

کلید اتومات  المنت                 PRESSURE SWITCH ELEMENT

کلید اتومات استریم                  PRESSURE SWITCH STRAEM

منبع تحت فشار یا منبع دیافراگمی

منبع تحت فشار یک منبع دو محفظه ای می باشد. که محفظه اول بین بدنه منبع که عموما از ورق آهنی ساخته می شود، و تیوپ منبع می باشد. و محفظه دوم داخل تیوپ منبع است. فضای بین ورق آهنی و تیوپ منبع با فشار هوا پر می شود، و فضای داخل تیوپ منبع با آب پمپاژ شده توسط پمپ آب پر و خالی می شود. در واقع مهم ترین کار منبع تحت فشار که به منبع پمپ آب هم شناخته می شود. ایجاد فاصله بین دو استارت پمپ آب می باشد.

به این صورت که منبع با استفاده از فشار هوایی که بین تیوپ و بدنه منبع وجود دارد، آب را برای مدت کوتاهی به داخل سیستم پمپاژ می کند. و بعد از تخلیه شدن منبع و پایین آمدن فشار داخل سیستم پمپ استارت می شود.

مخزن تحت فشار
مخزن تحت فشار

از شایع ترین مشکلات منبع پمپ آب یا منبع دیافراگمی می توان به سوراخ شدن تیوپ منبع، شکستگی در فلنج منبع، خرابی والف منبع تحت فشار اشاره کرد.

منبع پمپ آب یا منبع تحت فشار از اندازه و سایز و اشکال بسیار متفاوت با تحمل فشار گوناگون ساخته می شود.

منبع تحت فشار وارم                          PRESSURE TANK VAREM

منبع تحت فشار سیم                           PRESSURE TANK CIMM

منبع تحت فشار گراندفوس            PRESSURE TANK GRUNDFOS

منبع تحت فشار آکوا سیستم      PRESSURE TANK AQUASYSTEM

منبع تحت فشار آکوافیل                 PRESSURE TANK AQUA FILL

تیوپ منبع
تیوپ منبع

مانومتر

مانومتر، درجه، یا گیج تجهیزات اندازه گیری فشار داخل سیستم می باشد. که در سیستم های اتومات پمپ آب خانگی روی پنجراهی بسته می شود.

پنجراهی

یک قطعه برنجی ریخته گری می باشد. که کار اتصال منبع تحت فشار، کلید اتومات و مانومتر را به پمپ آب انجام می دهد.

با استفاده از وسایل فوق ذکر کار اتومات پمپ آب خانگی به روش مکانیکی انجام می گیرد.

ست کنترل یا کلید دیجیتال اتوماتیک پمپ آب خانگی

ست کنترل پنتاکس PENTAX
ست کنترل پنتاکس PENTAX

ست کنترل یا کلید دیجیتال یک پرشر سوئیچ کامل می باشد، که با اندازه گیری فشار داخل سیستم به کمک سنسور های برد الکترونیکی و پرده دیافراگمی، کار فرمان قطع و وصل جریان الکتریکی (برق) را به داخل جعبه برق پمپ آب را انجام می دهد. نوع کنترل، میزان حساسیت، تحمل میزان فشار، در مدل های مختلف ست کنترل یا کلید دیجیتال پمپ آب متفاوت می باشد.

ست کنترل پنتاکس                PRESSURE CONTROLLER PENTAX

ست کنترل داب                           PRESSURE CONTROLLER DAB

ست کنترل استریم                PRESSURE CONTROLLER STRAEM

پمپ آب و ست کنترل
پمپ آب و ست کنترل

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X