استخر و تجهیزات

استخر و تجهیزات

پمپ استخر ابارا

گروه صنعتی برقاب صنعت

تجهیزات استخر

امروزه در انواع استخر های شنا، شیرجه، در جهان ساخته و تجهیز و استفاده می شوند. این استخر ها در سایز ها و با تجهیزات متفاوتی جهت استفاده های گوناگون ساخته می شوند. وجه مشترک تمامی این اسنخر ها نیاز به موتور خانه و تصفیه خانه می باشد، بسته به نوع و اندازه استخر و مورد استفاده و محیط خارجی تجهیزات موتور خانه استخری انتخاب می شوند.

[psfw slug=”14603″]

 

جهت مشاهده پمپ های تصفیه استخری اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده پمپ های دوزینگ استخری اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع فیلتر های استخری اینجا کلیک کنید

موتور خانه استخری

در واقع مهمترین کار موتور خانه به چرخش دراوردن آب استخر و نگهداشتن آب در دمای تعیین شده می باشد. برای گرم نگه داشتن آب استخر نیاز به یک دیگ پره چدنی یا فولادی و مشعل و مبدل و سیستم مناسب گردش آب است. نوع،اندازه و قدرت این تجهیزات با در نظر گرفتن ظرفیت استخر، دمای هدف، مدت زمان بهره برداری در شبانه روز، محیط خارجی، … تعیین می شود. در بعضی از سیستم ها از پمپ سیرکولاتور در سیستم گرمایشی استفاده می شود.

تجهیزات استخر

نکته

کار گردش آب و ساکن نبودن آن مهمترین کار موتور خانه استخر است. زیرا پایه و اساس گرم کردن، و تصفیه آب گردش آن داخل سیستم می باشد. کار گردش آب از ظرفیت استخر به داخل موتور خانه و برگشت آن بر عهده پمپ می باشد. سایز ، تیپ و قدرت پمپ  با در نظر گرفتن ظرفیت آب استخر، نوع تصفیه و دمای مورد نظر انتخاب می شود.

تصفیه خانه

تصفیه و صاف نگهداشتن آب استخر به روش های متفاوتی با توجه به اندازه و مورد مصرف استخر انجام می شود. در زیر به چند روش پر مصرف اشاره می کنیم.

تصفیه مخزن شنی

تصفیه شنی در واقع یک بشکه پلاستیکی یا فلزی تک یا دو جداره می باشد که داخل آن با پودر سیلیس پر می شود و باقرار گرفتن در خط سیستم با استفاده از فشار ایجاد توسط پمپ آب را از داخل منبع خود و لابه لای سیلیس های منبع عبور داده و به کار تصفیه آب استخر کمک می کند.

[psfw slug=”14602″]

 

جارو استخری

این وسیله از یک پمپ معمولا 2 اینچ که در قسمت مکش خود به یک فیلتر (برگ گیر، موگیر) مجهز شده است و بر روی یک شاسی گاری شکل کوبله شده است تشکیل می شود. کار مکش توسط دسته بلند جارو انجام می شود

نکته

هوا گیری این جارو ها باید با دقت انجام شود چه پمپ به صورت سرخود دارای فیلتر باشد یا کوبله شده مهمترین مرحله کار هوا گیری کامل در قسمت اتصالات پمپ و شلنگ به دسته جارو می باشد.

مبدل

مبدل در واقع دسگاهی است مانند رادیاتور دو جداره که با عبور دادن آب از میان نعلبکی های مسی خود دمای آب را بالا می برد چند فوت بودن مبدل با در نظر گرفتن حجم آب استخر و دمای هدف تعیین می شود.

دیگ و مشعل

آب گرم داخل مبدل که با چرخیدن به دور آب استخر باعث گرم شدن آن می شود توسط دیگ و مشعل تامین می شود. مشعل می تواند گازی و یا گازوئیلی باشد. نوع و قدرت مشعل و ظرفیت دیگ بادر نظر گرفتن حجم آب استخر و دمای هدف انتخاب می شود.

پمپ سیرکولاتور

جهت به گردش در آوردن آب گرم در سیستم های بزرگ که رانش گرمای آب در سیستم بسته برای به حرکت در آوردن آب کافی نمی باشد از یک پمپ سیرکولاتور تک یا سه دور استفاده می شود.

پله

پله کنار استخری از دو نوع آلیاژ آلومینیوم و استیل ساخته می شود و تعداد پله های آن به عمق آب بستگی دارد.

روشنایی

در روشنایی استخر ها از انواع لوسر ها و حباب های با درجه محافظ بالا  استفاده می شود.

استخر
استخر

سونای عرق گیر (خشک)

امروزه در بسیاری از سونا های خشک (عرق گیر) برای بالا بردن دما از هیتر های برقی سونا استفاده می شود. البته در سونا های عمومی و بزرگ همچنان از مشعل و دیگ استفاده می شود، تجهیزات به کار رفته در سونا عرق گیر عموما جنبه کنترولی را دارد.

سونای بخار

هر چند با پدید آمدن انواع پکیج های بخار ساز در بسیاری از سونا های بخار کوچک و خانگی دیگر از دیگ بخار استفاده نمی شود، ولی همچنان برای سنا های بزرگ و عمومی از دیگ بخار استفاده می شود. اندازه دیگ بخار و قدرت پمپ با در نظر گرفتن اندازه اتاقک سونا و مدت زمان استفاده انتخاب می شود.

جک حوضی

مهمترین متریال به کار رفته در موتور خانه جک حوضی پمپ آب می باشد. انتخاب قدرت و نوع پمپ بستگی به تعداد جت های خروجی و ظرفیت حوض مشخص می شود.

پمپ استخری

از انواع پمپ ها جهت انتقال آب با حجم دبی بالا برای به گردش در آوردن آب استخر و از پمپ هایی با توانایی ایجاد فشار زیاد جهت جک حوضی و دیگ بخار استفاده می شود.

فیلتر ها

از انواع فیلتر های عبوری مانند فیلتر شنی، فیلتر جانبو، فیلتر برگ گیر جهت صاف و تمیز نگه داشتن آب استفاده می شود.

گردش آب به علاوه عبور آن از داخل فیلتر ها به اضافه زاج و کلر از سبز شدن و گندیدن آب جلو گیری می کند.

دوزینگ پمپ آکوا AQUA cl
دوزینگ پمپ آکوا AQUA cl

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X