بتونیر و میکسر بتن

بتونیر و میکسر بتن

بتونیر

گروه صنعتی برقاب صنعت

بتونیر یا میکسر چیست؟

هر مخزن حمل بتن که بتواند در حین انتقال بتن آن را بچرخاند و از طرفی سبب اختلاط آن شود و از سوی دیگر مانع گیرش آن تا محل مصرف نهایی گردد، بتونیِر نام دارد. این

مخازن بنا به ضرورت می‌تواند بر روی کامیون، تریلی یا هر نوع قوای محرکه حنی واگن های ریلی نیز مستقر شود. چنانچه تراک میکسر برای انجام تمام عملیات اختلاط

استفاده می شود، این عمل می‌تواند در محل تولید بتن قبل از رفتن به کارگاه یا در محل کارگاه یا حتی در حین مسیر انجام شود.

جهت مشاهده انواع میکسر اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع تجهیزات راه و ساختمان سازی اینجا کلیک کنید

[psfw slug=”14599″]

 

مصارف گوناگون

گاهی نیز از تراک میکسرها برای تکمیل عملیات اختلاط استفاده می شود. در این حالت باید یک کارخانه مرکزی اختلاط بتن، برای انجام اختلاط اولیه مورد استفاده قرار می

گیرد. هنگامی که از تراک میکسر ها به عنوان انتقال دهنده بتن ساخته شده توسط بتن مرکزی استفاده می‌شود ، تراک میکسر ها تنها به عنوان واحد همزن عمل می کند.

در مخلوط‌کن، محفطه مدوری که مواد بتن در آن ریخته می‌شود جام نام دارد.

ترتیب افزودن مواد متشکله بتن در مخلوط‌کن، نقش مهمی را در یک‌نواختی بتن خواهد داشت.

به کامیون‌های حمل‌کننده جام مخلوط‌کن، کامیون مخلوط‌کن یا تراک‌میکسر گفته می‌شود.

 

تراک میکسر
تراک میکسر

نکته: در استفاده از بتونیرهای مختلف، باید از اضافه بار کردن روی این دستگاه خودداری کرد؛ این کار نه تنها روی عملکرد دستگاه تاثیر منفی می‌گذارد، بلکه مانع از به دست آمدن نتیجه‌ی مطلوب می‌شود و ترکیب مناسبی از بتن را هم حاصل نمی‌کند.

[psfw slug=”14599″]

 

نکته : از مخلوط کردن بیش از حد بتن بپرهیزید

سه چهارم حجم بتن را سنگ‌دانه‌ های مختلف تشکیل می‌دهند و از آن‌جا که برخی از این سنگ‌ها کاملا ترد و شکننده‌ هستند، باید برای جلوگیری از شکسته شدن‌ آنها (که اثرات بدی رو کیفیت بتن دارد) از مخلوط کردن زیاد بتن در دستگاه مخلوط‌کن پرهیز کرد.

اجزای اصلی بتونیر ( جام و موتور )

در هر بتونیر، محفظه‌ی مدوری به نام جام وجود دارد که مواد بتن در آن ترکیب می‌شوند. جام به وسیله‌ی یک موتور گرداننده به چرخش درمی‌آید تا مواد موجود در آن به خوبی ترکیب شوند. موتور گرداننده می‌تواند از نوع الکتریکی، بنزینی، دیزلی یا انواع دیگر باشد؛ اما در نهایت کار تمامی این موتور ها به گردش در آوردن محفظه‌ی بتونیر است.

بتونیر
بتونیر

بتن و نسبت مورد استفاده در دستگاه‌های مخلوط کن

دستگاه بتونیر برای ترکیب مواد سازنده‌ی بتن طراحی شده و افرادی که از این دستگاه استفاده می‌کنند، باید به خوبی از نسبت مواد مورد استفاده آگاهی داشته باشند. دلیل اینکه می‌گوییم استفاده کننده باید از نسبت مواد آگاه باشد این است که آسیبی به دستگاه وارد نشود و بتن ساخته شده از کیفیت خوبی برخوردار باشد. نسبت و کیفیت موادی که درون بتونیر ریخته می‌شوند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند.تمام انواع بتن از ترکیب سیمان، آب، سنگ‌دانه‌هایی در اندازه‌های مختلف و افزودنی‌های شیمیایی مثل گوگرد و تسریع کننده‌ها ساخته می‌شوند.

[psfw slug=”14599″]

 

وجود سنگ‌دانه‌های مختلف در ساخت بتن، ما را ملزم می‌کند برای ترکیب مواد درون بتونیر هوشیارتر عمل کنیم و دقت بیشتری در این کار به خرج دهیم؛ زیرا وزن زیاد این مواد روی عملکرد دستگاه اثر می‌گذارد و می‌تواند منجر به خراب شدن بتونیر شود. در هنگام ریختن مواد درون دستگاه، باید حدود نصف ظرفیت بتونیر را پر کنید تا هم آسیبی به دستگاه نرسد و هم بتن ایده‌آلی حاصل شود.

 

بتونیر
بتونیر

انواع بتونیر ( میکسر )

دستگاه‌های بتونیر اندازه‌های مختلفی دارند که کوچک‌ترین اندازه‌ها از حدود ۱۰۰ لیتر شروع می‌شود و تا ۱۰۰۰ لیتر ادامه پیدا می‌کند. مدل‌ های ۲۰۰۰ لیتری هم موجود هستند که تعدادشان در مقایسه با مدل‌ های دیگر کمتر است. مدل‌های بزرگ این دستگاه، همان کامیون‌ های بونکر و تراک میکسر ها هستند که می‌توانند روزانه هزاران تن بتن را در خود مخلوط کنند. بتونیرها چه کوچک باشند و چه روی کامیون‌های بزرگ نصب شده باشند، وظیفه‌ی یکسانی دارند که باید آن را به درستی انجام دهند. اگر برای کارهای ساختمانی خود به بتونیر نیاز دارید، می‌توانید از خدمات ما در کبال استفاده کنید.

  •  بتونیر 2000 لیتری

بتونیر 2000 لیتری به صورت ایستگاه مرکزی ( ثابت) بوده و دارای 4 عدد غلطک لاستیکی می باشد. که به صورت برقی با تابلو برق و باکت دار همراه با پمپ و شیر هیدرولیک موجود می باشد.

  •  بتونیر 1000 لیتری

بتونیر 1000 لیتری دارای چهار چرخ جیپی و 4 عدد غلطک لاستیکی بوده و در سیستم برقی دارای تابلو برق و در سیستم دیزلی دارای هیدروموتور می باشد. جک دار و باکت دار است و دارای پمپ و شیر هیدرولیک می باشد.

  •  بتونیر 800 لیتری

بتونیر 800 لیتری دارای چهار چرخ جیپی می باشد. گیربکس طبلی داشته و در سیستم برقی دارای تابلو برق و در سیستم دیزل دارای هیدروموتور می باشد. دنده دور دیگ چدنی یک تکه و جک دار می باشد. دارای پمپ و شیر هیدرولیک نیز می باشد.

  •  بتونیر 750 لیتری غلطکی

بتونیر 750 لیتری غلطکی دارای چهار چرخ پیکانی و 4 عدد غلطک لاستیکی می باشد. سیستم برقی و دارای تابلو برق بوده و جک دار و باکت دار می باشد. شیر هیدرولیک و پمپ هیدرولیک از دیگر متعلقات این بتونیر است. در سیستم دیزلی دارای هیدروموتور بوده و دارای تانک آب نیز است.

  •  بتونیر 500 لیتری نیمه هیدرولیک

بتونیر 500 لیتری نیمه هیدرولیک دارای چهار چرخ پیکانی روکشدار در انواع فرمان های معمولی و گیربکسی بوده و دنده دور دیگ یک تکه چدنی و سیستم انتقال قدرت دنده زنجیری می باشد.دارای پمپ و شیر هیدرولیک جک دار و باکت دار می باشد. دارای گیربکس دور کم کن نیز است.

  •  بتونیر 500 لیتری

بتونیر 500 لیتری دارای چهار چرخ پیکانی ، سیستم قفل فرمان پدالی و در انواع فرمان های معمولی و گیربکسی دنده دور دیگ یک تکه چدنی و سیستم انتقال قدرت تسمه پروانه ای و دارای گیربکس دور کم می باشد.

  •  بتونیر 350 لیتری

بتونیر 350 لیتری دارای چهار چرخ پیکانی و ورق دیگ 3 میلی متری و در انواع فرمان معمولی و فرمان گیربکسی موجود می باشد.

  •  بتونیر 300 لیتری

بتونیر 300 لیتری دارای دو چرخ پیکانی و ورق دیگ 3 میلی متری و در انواع فرمان معمولی و فرمان گیربکسی موجود می باشد.

  •  بتونیر 120 لیتری آزمایشگاهی

بتونیر 120 لیتری دارای دو چرخ فرقونی و حمل و نقل آسان و راحت می باشد.

بتونیر
بتونیر

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X