بوستر پمپ ابارا BOOSTER PUMP EBARA

بوستر پمپ ابارا BOOSTER PUMP EBARA

گروه صنعتی برقاب صنعت

بوستر پمپ آب

مجموعه بوستر پمپ های آب، در انواع استاندارد، جهت مصارف شهری، صنعتی و کشاورزی و در زمینه بالا بردن یا جابجا کردن آب استفاده می شوند. سیال پمپاز شده می تواند آب تمیز، آب اشامیدنی، آب باران، آب زیر زمینی مخلوط یا بدون فیبر های معلق یا مواد جامد و مواد شیمیایی باشد. مجموعه بوستر پمپ آب باید از محیط سر پوشیده و دور از دمای نامناسب و هوای مرطوب نصب شود.

جهت مشاهده بوستر پمپ های دور ثابت اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده بوستر پمپ های دور متغیر اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع بوستر پمپ اینجا کلیک کنید

 

بوستر پمپ موازی و سری

گاهی لازم است پمپ ها به صورت سری، موازی یا ترکیبی از این دو بوستر شده. در بوسترپمپ های موازی دو یا چند پمپ در کنار یکدیگر سیال را از یک سیستم واحد گرفته و در سیستم دیگری تخلیه می کنند. اگر دو پمپ موازی باشند، هر دوی آنها دبی های متفاوت و هد های مشابه دارند پمپ های سری مجموعه ای از دو یا چند پمپ هستند به گونه ای که قسمت تخلیه پمپ، ناحیه مکش پمپ دیگر است.

[psfw slug=”14603″]

در بوستر پمپ های سری، هد ها مختلف، اما دبی ها مشابه هستند. با ترکیب این دو حالت نیز مضرب هایی از این دو عامل ( هد و دبی جریان) را خواهیم داشت.

بوستر پمپ ابارا

بوستر پمپ های سری

در ابتدا قصد داریم با استفاده از منحنی بوسترپمپ های سری چیدمان این پمپ ها را بررسی کنیم.

بوسترپمپ های سری از لحاظ طئوری دارای فشار های متفاوت و دبی های یکسان هستند.در این بوستر ها پمپ دوم، هد تخلیه پمپ اول را گرفته و مقدار آن را افزایش می دهد. هر چند به خاطر وجود چهار اتصال تی شکل، شش شیر، حداقل شش زانویی و نیز HF قابل توجه در سیستم، فشار واقعی هیچگاه به دو برابر نخواهد رسید. بنابراین همان توصیه هایی که در مورد بوسترپمپ های موازی در بالا گفته شد را می توان در مورد بوستر پمپ های سری نیز مورد توجه قرار داد. اگر پمپی در چیدمان سری به صورت تکی کار کند، در سمت چپ BEP یا در هد انسداد خواهد بود. در صورت قرار گرفتن پمپ روی هد انسداد، هیچ وقت نمی توانید از پمپ به صورت تکی در سیستم سری کار بکشید.

توصیه می کنیم که حتمی از آب بند های مکانیکی دوبل استفاده کرده و نیز موئلفه های TDH را شناسایی و مشخص کنید تا بتوان TDH سیستم را با منحنی پمپ های سری تطابق داد.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

 

عملکرد ترکیب پمپ های موازی و سری

توجه داشته باشید که در طراحی این سیستم از 12 شیر کشویی، دو شیر یکطرفه، 10 اتصال تی شکل 20 زانویی استفاده شده است. به علت HF بالا دز محدوده پمپ ها، مشخصه های هد و جریان واقعی ممکن است کمتر از مشخصه های طئوری باشد. توصیه هایی که در بالا گفته شد در مورد این بوستر پمپ ها نیز صدق می کند. با مشاهده منحنی سیستم همراه منحنی های پمپ، اپراتور می تواند با یک، دو، سه یا چهار پمپ کار کند، اما در این نوع چیدمان از سه پمپ نمی توان استفاده کرد. زیرا در این صورت باید دو پمپ را در یکطرف و پمپ ذیگر را نیز در طرف دیگر سیستم قرار داد.

در نتیجه پمپ سوم توانایی باز کردن شیر یکطرفه را که توسط دو پمپ دیگر مسدود شده است، ندارد. بنابر این با حداقل، دو پمپ ( بادر نظر گرفتن توصیه هایی که در قسمت بوسترپمپ های موازی آمده) سیستم را می توان راه اندازی کرد، اما استفاده از سه پمپ هیچگاه پیش نهاد نمی شود.

تاریخچه

شرکت صنایع پمپ آب آرا در سال 1373 در ایران تاسیس گردید و فعالیت خود را به صورت عملی آغاز کرد.

طی 23 سال گذشته شرکت ابارا با ارائه بیش از هزار مدل از محصولات برند پمپ ابارا و تولید داخل رنج وسیعی از محصولات پمپی ، گامی موثر در صنعت پمپ سازی کشور برداشته است.

در راستای هدف ارائه خدمات و راهکار های بهینه  و جواب گویی به طیف وسیعی از خواسته های مشتریان و نیل به دیدگاه Solution محوری در صنعت کشور، برند ابر از سال 1395 رسما فعالیت خود را در شرکت صنایع پمپ ابارا آغاز نمود.

برند ابر ارائه دهنده مجموعه وسیعی از محصولات و خدمات در صنعت آب ، فاضلاب و تاسیسات می باشد.

پمپ آب EBARA
پمپ آب EBARA

بوستر پمپ آب BOOSTER PUMP EBARA

  • بوستر پمپ آب دو یا چند پمپه ابارا به یک تابلو برق مجهز می باشد که دارای ودار فرمان و قدرت است. مدار فرمان تابلوی برق دارای برد کنترل مجهز به سیستم هوشمند الکتریکی قابل برنامه ریزی است.

 

  • در هر برد کنترل علاوه بر امکان راه اندازی منوآل ( دستی ) ، توانایی راه اندازی و کنترل اتوماتیک پمپ ها وجود دارد.

 

  • در مدار قدرت از تجهیزات تابلویی با مشخصات مورد نیاز از جمله کلید اصلی برای قطع و وصل جریان برق ورودی تابلو، کلید های فرعی برای قطع و وصل جریان برق هر یک از پمپ ها ، کنتاکتور جهت امکان قطع و وصل اتوماتیک جریان برق پمپ ها مدار فرمان، بی متال برای کنترل بار اضافی پمپ ها و ترمینال های مناسب استفاده شده است.

 

  • کلیه تجهیزات مورد استفاده در ساخت تابلو کنترل جریان برق بوستر پمپ آب ابارا ، دارای بالاترین کیفیت از انواع کارخانجات معتبر جهان انتخاب می شوند.

 

  • تابلو کنترل جریان برق بوستر پمپ آب ابارا دارا درجه حفاظت IP54 می باشد.
بوستر پمپ زمینی ابارا
بوستر پمپ زمینی ابارا

 

مشخصات فنی بوستر پمپ دور متغیر ابارا

  • استفاده از بوستر پمپ آب ، جهت آبرسانی اماکن باعث می شود فشار آب داخل لوله کشی در هر زمان و در هر نقطه از ساختمان، ثابت است و یکنواختی فشار باعث رضایت بیشتر مصرف کننده می گردد.

 

  • دارا بودن سیستم راه اندازی نرم در  بوستر پمپ آب ابارا ، سبب حذف شدت جریان راه اندازی ( آمپر اولیه ) الکتروموتور پمپ ها ، می شود. و از استهلاک پمپ ها در زمان راه اندازی ، جلو گیری می کند.

 

  • کنترل فشار سیستم از طریق دو سنسور جداگانه کم فشار (PRESSURE LOW) و پر فشار (PRESSURE HIGH) انجام می گیرد.

 

  • بوستر پمپ آب ابارا ، دارای سیستم حفاظتی برای اینورتر و سیم پیچ الکترو موتور پمپ ها می باشد ( محافظ در مقابل اتصال کوتاه ، افزایش شدت جریان عبوری (OVER CURRTER) ، افت ولتاژ  ، دوفاز شدن سیستم، …)

 

  • در ساخت بوستر پمپ آب ابارا ، از قطعات و لوازمی استفاده می شود ، (کنتاکتور ، بی متال ، شیر آلات ، PLC ، …) که دارای استاندارد های لازم باشند. و تحمل میزان فشار و دمای پیش بینی شده برای سیستم را دارا باشد.

مشخصات PLC

  • در بوستر پمپ آب ابارا افزایش یا کاهش دور الکتروموتور ، متناسب با تغییرات مصرف صورت می گیرد و هیچگونه تغییرات فشار ناشی از روشن شدن آنی الکترو پمپ ها، (ضربه قوچ ) به شبکه مصرف وارد نمی شود. همچنین استهلاک در قسمت های کوپلینگ، پروانه و ساختمان کلی پمپ ها ، کاهش می یابد.

 

  • در بوستر پمپ آب ابارا، به دلیل تغییر تدریجی دور الکترو موتور، نیازی به استفاده از کنتاکتور های کمکی و تایمر جهت راه اندازی ستاره – متلت الکترو موتور (18/5 KW به بالا) پمپ ها نیست. که این موضوع بر روی مدت عمر مفید بوستر پمپ تاثیر گذار است.

 

  • از نظر تنظیم دائمی دور الکتروپمپ ها جهت تامین مصارف لحظه ای آب در فشار ثابت، نیازی به استفاده از منابع دیافراگمی نمی باشد و این کار توسط PLC بوستر پمپ آب ابارا انجام می شود.

 

  • بوستر پمپ آب ابارا دارای سیستم (SOFT START / SOFT STOP)

 

  • PLC استفاده شده در بوستر پمپ آب ابارا ، دارا سیستم توقف ناگهانی می باشد، به طوری که در مواقع اضطراری، که مصرف ناگهانی به صفر برسد سیستم به طور خودکار متوقف شده و بلافاصله اولین پمپ به صورت نرم، فشار سیستم را تنظیم می کند.

 

  • بوستر پمپ آب ابارا دارای سیتم کار کرد نوبتی پمپ ها ( CHANGE OVER ) می باشد. که بر روی افزایش عمر پمپ های مورد استفاده در سیستم تاثیر زیادی دارد.

 

  • بوستر پمپ اب ابارا به شکلی طراحی شده است که خارج کردن هر یک از پمپ ها از بوستر جهت سرویس و تعمییر، تاثیری بر روی برنامه کاری سیستم نداشته باشد.

 

  • تابلو کنترل های استفاده شده در ساخت بوستر پمپ آب ابارا ، دارای سیستم اتوماتیک عیب یابی می باشد.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X