حفاظت از روغن روان کاری

حفاظت از روغن روان کاری

الکتروموتور سه فاز siemens

گروه صنعتی برقاب صنعت

برای دور نگه داشتن آلودگی ها از روان کارها روش های متعددی وجود دارد.

یاتاقان های آب بند

در صورت وجود یاتاقان های دو ردیفه و شیار عمیق، یاتاقان های آب بند می توانند، یاتاقان های مناسبی باشند. برای افزایش طول عمر یاتاقان ها، آن ها را آب بندی می کنند. در این وضعیت حفره ی یاتاقان حدود ۲۵ درصد تا ۳۵ درصد با گریس پر می شود. این امر برای آن هایی که معمولا یاتاقان ها را از گریس سرریز می کنند، می تواند راهنمای خوبی باشد.با این همه، عمر مورد انتظار یاتاقان ها کماکان به عمر از کار افتادگی L_10 یاتاقان و کیفیت گریس بستگی دارد.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

 

الکتروموتور WEG
الکتروموتور WEG

درزگیر لبه دار

رایج ترین روش مورد استفاده برای دور نگه داشتن آلودگی ها از محفظه ی یاتاقان، به کارگیری درزگیر لبه دار است.هرچند که ثابت شده است که این نوع درزگیر برای پمپ های گریز از مرکز گزینه ی مناسبی نیست.باید متذکر شد که عملکرد درزگیر در یاتاقان، دور نگه داشتن آلدودگی ها از محفظه است، نه نگه داشتن روغن روان کار در آن.

درزگیر لبه دار برای عمر از کار افتادگی L_10معادل 100 ساعت کارکرد طراحی می شود.درپمپی که به صورت مداوم کار می کند، این میزان برابر با دوره ای کمتر از شش هفته است. اگرچه این طول عمر به کیفیت روغن کاری درزگیر لبه دار نیز بستگی دارد، اکثر پمپ های فرآیندی در ناحیه ی نزدیک این قسمت به میزان اندکی روان کاری می شوند یا اصلا روان کاری نمی شوند که این مسئله به خرابی زود هنگام آن ها منتهی می شود.به علاوه، درزگیر لبه دار یک درزگیر تماسی است که به شکل اجتناب ناپذیری در شافت شیار ایحاد می کند.

 

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

درزگیر های مغناطیسی

این یک طرح قدیمی است که به استفاده از آن در پمپ های گریز از مرکز اخیرا به منزله ی گزینه ای به حای درزگیر لبع دار، توجه شده است. طرح درزگیر، مضاعف وجوه در حال دوران را در تماس کامل با مغناطیس ساکن قرار می دهد تا محفظه کاملا آب بندی شود.

جداکننده ی یاتاقان

کمترین آسیب را درزگیر غیر تماسی مارپیچ یا جداکننده ی یاتاقان وارد می کند که در طرح های متنوع وجود دارند.تمامی آن ها روتوری دارند که با اورینگ به شافتی محکم می شوند که روتور رابدون هیچ گونه آسیب ناشی از ساییدگی می چرخانند.بخش ثابت یاتاقان ، سیالی که به واسطه ی نیروی گریز از مرکز در خارج از روتور جمع شده است را به خارج از محفظه هدایت می کند.

الکتروموتور زیمنس SIEMENS
الکتروموتور زیمنس SIEMENS

بیشتر این درزگیرها بدین منظور طراحی شده اند که در پروانه های افقی به همراه سوراخی که لازم است، در پایین ترین قسمت نصب شود، عمل کنند.

در طرح های اولیه، هنگام خاموش بودن پمپ آب، بخش داخلی محفظه ی یاتاقان در معرض شرایط خارجی قرار می گیرد.این مورد در بسیاری از موارد مقبول است؛ اما در مناطقی با میزان رطوبت زیاد، رطوبتی که وارد پمپ آب شده مشکل ساز می شود. برای جلوگیری از بروز این مسئله، طرح های دیگری نیز وجود دارد که هنگامی که پمپ آب در حال حرکت نیست، محفظه ی آن ها، آب بندی می شود.در چنین وضعیتی ، آب بندی کلاهک هواگیر راه حلی منطقی است.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X