لیتر شمار مکانیکی MECHANICAL METER

لیتر شمار مکانیکی MECHANICAL METER

لیتر شمار پی یوسی

گروه صنعتی برقاب صنعت

لیتر شمار METER

میتر یا، لیتر شمار دستگاهی است، جهت اندازه گیری حجم سیالات در لحظه جابجایی به مقیاس لیتر. لیتر شمار ها در شکل و اندازه های مختلف جهت اندازه گیری انواع سیالات در مقیاس لیتر ،   سی سی ، … توسط شرکت های بسیاری در جهان ساخته می شوند .

از مهم ترین اجزای لیتر شمار می توان به ورودی و خروجی دستگاه اشاره کرد، که در سایز های مختلفی از 1.4 اینچ تا 8 اینچ ساخته می شوند. شماره انداز، از دیگر اجزائ مهم این دستگاه می باشد، که در چند نوع متفاوت ساخته می شوند از متداول ترین شماره انداز ها یی که در ساخت میتر به کار می رود می توان به شماره انداز دایره ای 0 تا 9 ، عقربه ای و دیجیتال اشاره کرد.

[psfw slug=”14603″]

 

اندازه گیر یا پروانه لیتر شمار از دیگر اجزائ تشکیل دهنده میتر می باشد، در ساخت لیتر شمار های مختلف از چند نوع اندازه گیر متفاوت ( تیغه بلند ، تیغه کوتاه ، سر بسته ، … ) استفاده می شود. انتخاب نوع و اندازه پروانه به اندازه ورودی و خروجی میتر و نوع سیال ( آب صاف، آب سختی دار، مواد پتروشیمی ، خوراکی … ) بستگی دارد.

مکانیزم کاری لیتر شمار ( METER )

اولین شرط در کارکرد میتر در جریان بودن سیال می باشد. کار اندازه گیری سیال در میتر توسط پروانه ( اندازه گیر ) صورت می گیرد به این شکل که بسته به نوع اندازه گیر، فاصله بین تیغه ها در هر پاس از گردش مقدار معینی از سیال را عبور می دهد، و سرعت گردش اندازه گیر، که توسط جریان سیال ایجاد می شود، در نهایت مقدار سیال عبوری را تعیین می کند.

تبدیل این مقدار به لیتر و حرکت دادن شماره انداز توسط یک گیربکس ساده که ورودی ان به وحور اندازه گیر و خروجی آن به محور شماره انداز متصل است انجام می شود.

[psfw slug=”14602″]

 

در واقع تمامی میتر ها به غیر از بعضی از مدل های خاص یک دستگاه کاملا مکانیکی می باشد. و نیروی مصرفی توسط جریان سیال ایجاد می  شود.

لیتر شمار پی یوسی
لیتر شمار پی یوسی

 

انتخاب لیتر شمار ( METER )

در انتخاب لیتر شمار به چند نکته باید توجه شود .

مقدار حجم عبور سیال بر حسب زمان ، به طور مثال حداکثر سیال عبوری در شماره انداز های 1 اینچ با شماره انداز چهار رقمی بین 100 تا 120 لیتر در دقیقه می باشد.

نوع سیال از دیگر نکات مهم می باشد، جهت سیال های خورنده یا ساینده و یا خوراکی به صور معمول از میتر هایی با اندازه گیر های غیر فلزی استفاده می شود.

توجه به اندازه دقت دستگاه و میزان خطای دستگاه، در میتر های شماره انداز معمولی به طور متوسط دستگاه دارای 1 تا 2 درصد خطا می باشند. در پروژه هایی که نیاز به خطای بسیار پایین باشد از لیتر شمار های عقربه ای استفاده می شود.

لیتر شمار عقربه ای
لیتر شمار عقربه ای
شرکت برقاب صنعت با بیش از ربع قرن تجربه با خیالی راحت و  آسوده در پروژه های خود در زمینه های مختلف از محصولات شرکت LS استفاده میکند. رضایت شما عزیزان از این محصولات در این مدت دلیلی محکم برای کارشناسان گروه فنی ما است تا در پروژه های بعدی خود نیز  ازمحصولات با کیفیت شرکت LS استفاده کنند.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برقو دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان را می دهیم که جلب رضایت مراجعین هدف اصلی این گروه صنعتی (برقاب صنعت) می باشد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X