متریال اتاق سونای خشک

متریال اتاق سونای خشک

گروه صنعتی برقاب صنعت

اتاق سونا

هر چوبی برای سونا مناسب نیست و کیفیت چوب به لحاظ ساختار سلولی اهمیت زیادی دارد هر چه ساختار سلولی چوبی محکم تر (فشرده تر) باشد بهتر می تواند گرما را در خود ذخیره کند، از جمله چوب صنوبر قطبی که می تواند دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد را به مدت ۷ ساعت در خود ذخیره کند. در ساخت یک سونای خشک از چند نوع چوب خاص که هر کدام در سونا کاربری خود را دارند استفاده می شود.مانند:

جهت مشاهده انواع تجهیزات استخری اینجا کلیک کنید

[psfw slug=”14603″]

 

جزئیات انتخاب چوب و دیگر متریال اتاق سونا

  • لمبه:لمبه یا چوب دیوار کوب سونای خشک با ضخامت ۱۶ میلی متر و در عرض ۹ الی ۱۵ سانتی متر است که از چوب درختان سوزنی با بافت نرم و بدون گره استفاده می شود. چوب انتخابی برای سونا باید از نظر ضریب انتقال حرارت در پایین ترین درجه ممکن باشد.

 

  • چوب زیر سری (زیر کار سونا) ابعاد ۵ * ۳ سانتی متر

 

  • کلاف یا شاسی تخت ۷ * ۵ سانتی متر

 

  • فتیله یا زه درزگیر ۲/۵ * ۲/۵ سانتی متر

 

  • نبشی ۴ * ۴ سانتی متر

 

  • چارچوب درب سونا ۱۰ * ۵ سانتی متر

 

  • روکوب و درزگیر چارچوب ۱۰ * ۱/۵ سانتی متر

 

  • زیر پایی سونا ۷ * ۲/۵ سانتی متر

 

  • شیشه با تحمل درجه حرارت بالا برای در و پنجره

 

  • منابع نور مقاوم در برابر رطوبت

 

  • کلیه اجزای سونا می بایست در برابر نفوذ آب مقاوم باشند.
سونا خشک
سونا خشک

رنگ مناسب برای سونای خشک چوبی

  • رنگ سونای خشک، رنگ سیلر و کیلر و پلی استر برای دمای زیر ۳۰ درجه مناسب است و در رطوبت بالای ۱۵ درجه چوب صدمه و دچار تخریب می شود.

 

  • رنگ سیلر یک دست و یه دست رنگ آمیزی با کیلر ماشینی خارجی، برای درجه حرارت زیر ۴۰ درجه و رطوبت ۳۰ الی ۳۵ درجهرمناسب است.

 

  • رنگ چآب اپوکسی مخصوص کشتی سازی برای درجه حرارت ۳۰ الی ۴۰ درجه و رطوبت بالا استفاده می شود ولی چوب را کاملا قهوه ای می کند.

 

  • رنگ های بسیاری به عنوان مقاوم کننده در برابر آفتاب، رطوبت و گرما به عنوان نانو، رنگ خارجی و …… در بازار وجود دارد، اما ۹۰ درصد آن ها پوسته می شوند  به چوب صدمه می زنند. اما نوعی از رنگ طبیعی در بازار وجود دارد به نام دیوترول ساخت کشور سوئیس و ۱۰۰% گیاهی است. این رنگ اگر درست و با زیر سازی مناسب کار شود حداقل در درجه حرارت ۱۱۰ درجه و رطوبت ۱۰۰% سه سال ضمانت دارد. از قیمت ارزان تری نسبت به رنگ های دیگر بر خوردار است و به چوب اجازه می دهد با محیط تبادل رطوبت داشته باشد.

[psfw slug=”14602″]

 

سیلر کیلر

  • برای رنگ آمیزی چآب سونا نباید از سیلر وکیلر استفاده کرد زیرا باعث تغییر رنگ چوب در حرارت خواهد شد و از همه بدتر رنگ سیلر و کیلر طاقت گرما را ندارد و به مرور تبخیر می شود. به همین علت است که اکثر سونا های عمومی حالت چرک و سوخته دارند، به خصوص در قسمت هایی که رطوبت بیشتری موجود است این روال سریع تر تغییر می کند.

 

  • اگر رنگ پایه آب استفاده می گنید، مابین هر دست رنگ باید حدود ۱۲ ساعت زمان برای خشک شدن رنگ بگذارید و اگر رنگ فوری حدود ۱۰ ساعت بین هر دست رنگ کافیست، البته رنگ فوری برای سونا مناسب نمی باشد زیرا نهایتا تا ۵۰ درجه حرارت را تحمل می کند.

توجه

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X