محاسبه دبی و هد پمپ سیرکولاسیون استخر

محاسبه دبی و هد پمپ سیرکولاسیون استخر

پمپ استخر هیوارد

گروه صنعتی برقاب صنعت

محاسبه دبی پمپ سیرکولاسیون استخر

محاسبه دبی پمپ سیرکولاسیون استخر های شنا بر اساس نرخ دفعات تعویض آب استخر و گذر آن از فیلتر و گرمکن ها است.

  1. استخر های عمومی                          هر ۶ ساعت استفاده یک بار

  2. استخر های آموزشی و تمرینی           هر ۴ ساعت استفاده یک بار

  3. استخر های کودکان                          هر ۲ ساعت استفاده یک بار

  4. استخر های درمانی                         هر ۱ ساعت استفاده یک بار

  5. جکوزی                                         هر نیم ساعت استفاده یک بار

[psfw slug=”14603″]

 

برای مثال استخری عمومی به ابعاد ۲۵ متر در ۱۲ متر و عمق متوسط ۲.۵ متر حجمی معادل ۷۵۰ متر مکعب خواهد داشت و دبی پمپ بر اساس نرخ تعویض ۶ ساعت یک بار ۱۲۵ متر مکعب بر ساعت خواهد بود که بنابر نظر طراح می توان این دبی را با استفاده از یک یا چند پمپ انجام داد.

جهت مشاهده انواع پمپ استخری اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع تجهیزات استخری اینجا کلیک کنید

تجهیزات استخر

محاسبه هد پمپ سیرکولاسیون استخر

هد پمپ از مجموع افت در فیلتر ها و گرمکن ها و سیستم لوله کشی به دست می آید. برای محاسبه هد پمپ استخر روش صحیح آن است که با استفاده از کاتالوگ سازندگان میزان افت فشار هر تجهیز را در حالات مختلف بدانیم. مثلا بدانیم یک فیلتر موگیر یا فیلتر شنی در هر دو حالت تمیز و کثیف چهمیزان افت فشار ایجاد می کنند. شاید این پرسش در ذهن خوانندگان ارجمند پدید آید که پمپ باید حالت بحرانی را پاسخگو باشد بنابراین دانستن هد در حالتی که فیلتر ها تمیز هستند چه سودی دارد؟

نکته بسیار مهمی که مهندسان باید به آن توجه کنند این است که پمپ باید در هر دو حالتی که افت هد مسیر مینیمم و ماکزیمم است در ناحیه پر راندمان خود قرار داشته باشد که در این حالت عمر پمپ افزایش خواهد یافت.

اگر اطلاعات دقیقی از عوامل به وجود آوردنده افت هد نداشته باشیم برای محاسبه سر انگشتی هد مورد نیاز پمپ می توانیم از اعداد تقریبی زیر استفاده کنیم

  • فیلتر موگیر در حالت تمیز             ۱ متر ارتفاع یا ۰.۱ بار فشار

  • فیلتر موگیر در حالت کثیف           ۳ متر ارتفاع یا ۰.۳ بار فشار

  • فیلتر شنی در حالت تمیز               ۲ متر ارتفاع یا ۰.۲ بار فشار

  • فیلتر شنی در حالت کثیف            ۱۰ متر ارتفاع یا یک بار فشار

  • مبدل حرارتی                               ۱.۵ متر ارتفاع یا ۰.۱۵ بار فشار

  • لوله کشی مسیر رفت                    ۰.۱۳ طول مسیر

  • لوله کشی مسیر برگشت                  ۰.۲ طول مسیر

 

[psfw slug=”14603″]

 

محاسبات پمپ های جکوزی

در جکوزی ها نیز از پمپ های سانتریفیوژ استفاده میشود. جکوزی دارای دو سیستم پمپاژ است که یکی برای به گردش در آوردن آب در فیلتر ها و گرمکن ها است با نرخ تعویض دو بار در هر ساعت که پیش تر محاسبات آن را در مورد پمپ سیرکولاسیون استخر در پاراگراف بالا ذکر کردم و دیگری جهت جت کردن آب از نازل های جکوزی استفاده می شود. البته گفتنیست در جکوزی های کوچک برای انجام این دو تنها از یک پمپ استفاده می شود که هم وظیفه به گردش در آوردن آب جکوزی و هم جت نازل ها را به عهده دارد.

در جکوزی ها معمولا به ازای هر متر مربع از سطح جکوزی دو نازل نصب می گردد. جریان مورد نیاز هر نازل بین ۱۵ تا ۲۰ گالن در دقیقه محاسبه می شود. هد جت در جکوزی در بازه ۲۵ تا ۳۵ متر ستون آب می باشد.

توجه

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برقو دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان.راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X