مشخصات روغن مورد استفاده برای روغن کاری

مشخصات روغن مورد استفاده برای روغن کاری

ابعاد پمپ روغن داغ پمپیرلن

گروه صنعتی برقاب صنعت

درجه lچسبندگی ISO چسبندگی روغن را در ℃40 نشان می دهد.به عبارت دیگر، یک روغن ISO VG 100 در دمای ℃40 چسبندگی 100 سنتی استوکز دارد.با افزایش درجه ی چسبندگی، روغن کاری مناسب یاتاقان مد نظر فراهم خواهد آمد؛ اما به قیمت افزایش محدوده های دمایی.اکثر اجزای پمپ آب برای تامین ایمنی یاتاقان نیازمند یک روان کار ISO VG 68 یا روغن ISO VG 100 هستند.

[psfw slug=”14603″]

 

الکتروموتور ضد جرقه LOHER
الکتروموتور ضد جرقه LOHER

روغن های معدنی با کیفیت در دمای کارکرد پیوسته ℃100 اکسیده می شوند،از این رو باید هر سه ماه یا هر 2000 ساعت دست کم یک بار تعویض شوند.این، در حالی است که روغن های ترکیبی در برابر اثرات دمایی مقاومت بیشتری نشان می دهند؛بنابراین کمتر تعویض می شوند.به منزله ی یک خط مشی کلی، با مشاهده ی حداکثر آلودگی 0.2 درصد، روغن موتور باید تعویض شود.

جهت مشاهده انواع پمپ لجن کش استیل اینجا کلیک کنید

روغن کاری استاتیک

در یک پمپ افقی، سطح روغن باید در مرکز پایین ترین توپی در پوسته ی یاتاقان قرار گیرد تا روغن بتواند از هر دو جهت وارد یاتاقان شود، مخصوصا درباره ی یاتاقان هاژ دو ردیفه یا تک ردیفه مضاعف که عمل پمپاژ از یاتاقان ها می تواند، روغن را دفع کند.

هنگامی که در محفظه ی یاتاقان از شیشه ی رویت یا سایت گلاس استفاده شود، در مقایسه با روغن دان سطح ثابت، بهتر می تواند، سطح و کیفیت روغن را نشان دهد.با این حال، باید دانست که سطح روغنب که در شیشه رویت نشان داده می شود، با توجه به جهت دوران شافت و نوع سایت گلاس مورد استفاده، هنگام عملکرد پمپ آب می تواند، اندکی تغییر یابد.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

 

روغن دان سطح ثابت

همان طور که از نام این روغن دان مشخث است، برا تداوم سطح ثابت روغن در چاهک روغن یا محفظه ی یاتاقان استفاده می شود.با پایین آمدن سطح روغن، هوا وارد روغن دان می شود وروغن گریس کاری را در روغن دان می راند تا وارد محفظه شود.به این ترتیب، سطح ثابتی از روغن در محفظه ی یاتاقان نگه داشته می شود.باید متذکر شد که روغن دان ممکن است، بدون تعمیر و نگه داری مداوم، دچار انسداد شود و مقدار سطح و کیفیت روغن را درست نشان ندهد.

الکتروموتور بزرگ
الکتروموتور بزرگ

روغن کاری حلقه ی روغن

این چیدمان معمولا متشکل از یک حلقه ی برنجی است که از شافت و در چاهک روغن، زیر یاتاقان آویزان می شود.هنگام دوران حلقه با شافت، حلقه ی روغن را از چاهک بیرون می کشد و آن را به یاتاقان ها انتقال می دهد.

حفره ی حلقه عموما 1.6 تا 2.0 برابر قطر شافت است و چاهک روغن باید طوری قرار داده شود که شناور حلقه 10 درصد تا 20  درصد قطر آن شود.این سیستم برای کارکرد در سرعد زیاد مناسب است؛ اما در اجزای حلقه سایش ایحاد می کند.برای دست یابی به کارایی کامل این چیدمان، نکته ی حایز اهمیت آن است که خط مرکزژ پمپ آب افقی باشد؛ زیرا عر گونه سرزیری باعث می شود، حلقه روی گوشه هایش حرکت کند و در نایجه، توانایی آم برای بالا آوردن روغن از چاهک کاهش یابد.

روغن کاری با غبار روغن

غبار روغن مجموعه ای از قطرات پودری روغن است که با فشاری بالاتر از فشار جو، وارد یاتاقان ها می شود و برای پر کردن محفظه ی یاتاقان با روغن استفاده می شود تا میزان ورود آلودگی ها را به کمترین اندازه برساند.در یک سیستم تخلیه ی غبار روغن یک وان روغن اتاتیک و یک اسپری غبار روغن در محفظه وجود دارد؛اما در یک سیستم غبار خالص، روغن وان حذف شده و اسپری غبار روغن، فقط شکل روغن کاری مورد استفاده است.این انر،به حداقل رساندن میزان اصطکاک یاتاقان و عمر طولانی تر یاتاقان کمک می کند.با این همه، نکته ی جالب آن است که در صورت ایحاد یک وقفه ی طولانی در حریان قطرات روغن ، یاتاقان ها پیش عز زمان پیش بینی شده خراب می شوند.

[psfw slug=”14601″]

 

غبار روغن

غبار ممکن است، در محفظه یا مستقیما در خود یاتاقان ها به کار رود.مورد دوم عموما برای یاتاقان هایی استفاده می شود که یک بار محوری بالا دارند یا وقتی سرعت دورانی شافت (بر حسبrpm) ضرب در قطر میانگین یاتاقان (بر حسب mm) بزرگتر از 300.000 است.غبار روغن باید به جو پیرامونی آ در قسمتی از یاتاقان تغذیه شود که در سمت مقابل غبار روغن است تا امکان ایجاد جریان کارآمدی از قطرات روغن روی یاتاقان به وجود آید.

عملکرد صحیح یک سیستم غبار روغن به نصب سیستم و چیدمان فیزیکی صحیح آن بستگی دارد.در این زمینه، روغن های مومی خاصی برای استفاده در این سیستم ها توصیه  می شود تا از انسداد اتصالات و سایر مسائل مربوط پرهیز شود.لازم است، در هر دو حیطه با تولید کنندگان تجهیزات سیستم های غبار روغن مشورت شود.

الکتروموتور
الکتروموتور

این موضوع را باید مد نظر داشت که به دلیل کم بودن احتمال خرابی پمپ ها، درصد بسیار فراوانی از کاربران اعلام کرده اند که از هزینه های تعمیرات و نگه داری مستقیم پمپ ها به میزان در خور توجهی کاسته شده است.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X