موتور پمپ لئو LEO WATER PUMP

موتور پمپ لئو LEO WATER PUMP

موتور پمپ لئو

موتور پمپ لئو

پمپ ها جهت پمپاژ سیالات مختلف نیاز به یک پیشرانه دارند که نیروی دوران پروانه را تامین کنند. بعضی از پمپ ها از مواور الکتریکی استفاده می کنند که به این دسته در کل الکتروپمپ گفته می شود. اما در بسیاری از موارد نیروی محرکه پمپ توسط یک موتور احتراقی تامین می شود به این دسته از پمپ ها موتور پمپ گفته می شود.

موتور احتراقی که به عنوان پیشران پمپ کار می کند می تواند بنزین سوز و یا گازوئیل سوز و یا در مواردی با نفت و بنزین کار کند و یا به شکل کوپله مستقیم و یا توسط فولی و تسمه به هم متصل شوند ولی به طور کلی به همه ی این پمپ ها موتور پمپ گفته می شود.

کمپانی لئو    LEO

یکی از برند های معتبر و در دست رس در ایران با خدمات پس از فروش و کیفیتی مطمئن تر نسبت به محصولات وارداتی مشابه از چین، محصولات لئو است. از ویژگی های مهم این مجموعه می توان به تنوع بالای محصولات و کیفیت نسبتا بالا و قیمت پایین تر نسبت به برند های اروپایی اشاره کرد.

گفتنیست، بیشتر محصولات تولیدی این کمپانی متمرکز بر روی پمپ های مصرف خانگی و نیمه صنعتی می باشد. و از پمپ های بزرگ با الکتروموتور هایی با قدرت بالا جهت آبرسانی از سد ها و یا گردش توربین و یا خط های آبرسانی عمرانی … خبری نیست.

از ویژگی های دیگر این کمپانی می توان به در دست رس بودن قطعات یدکی، دقت در کیفیت ساخت، آزمایشگاه میدانی و استفاده از آلیاژ های مختلف ( چدن ، آلمینیوم، استلنس استیل 304، استلنس استیل 316، پلاستیک، باکالیت، PO، PP ، … ) در ساخت قسمت پمپ و الکتروموتور، دستگاه اشاره کرد. که این موضوع باعث می شود محصولات این کمپانی در بسیاری از پروژه های کوچک و نیمه سنگین قابل استفاده باشند.

موتور پمپ لئو

کمپانی لئو علاوه بر محصولات با رانش موتور الکتریکی در زمینه محصولات با موتور احتراقی نیز محصولات متنوع و با کیفیتی را تولید و عرضه می کند.

از پر مصرف ترین محصولات لئو با موتور احتراقی میتوان به موتور پمپ های بنزینی و دیزلی لئو اشاره کرد. در ادامه به بررسی این محصولات می پردازیم.

جهت مشاهده انواع موتورپمپ لئو اینجا کلیک کنید

موتور پمپ لئو
موتور پمپ لئو

موتور پمپ لئو

موتور پمپ دیزلی لئو

الیاژ کله پمپ الومینیوم و پروانه چدن می باشد. گاز و ساسات موتور نیمه اتومات است. موتور پمپ های دیزلی لئو باید در ارتفاع تقریباً ۶ متری از منبع آب قرار بگیرند و آب را تا ارتفاع ۳۰ متر از ارتفاع  بالا ببرند. موتورپمپ های دیزلی لئو در انتقال حجم زیاد آب بصورت دوره ای ( بیشتر از 5 ساعت کارکرد مداوم استفاده نشود) بسیار خوب عمل می کنند (مثلاً پر کردن مخزن یکبار در هفته) و در مصرف گازوییل بسیار معتدل هستند ( در تجربه ای که داشتیم، یک چهارم گالن گازوییل، ۱۲۰۰ گالن آب را با استفاده از لوله ۱ اینچی تا ارتفاع ۱۰۰ فوتی در مسیر سربالایی تقریباً ۶۰۰ فوت در ۴۵ دقیقه پمپ می کند).

موتور پمپ نفت و بنزین لئو

موتور پمپ نفتی و یا موتور پمپ نفت بنزین تفاوت عمده ای با موتور پمپ بنزینی در ساختار ندارد. و تفاوت عمده آن در سیستم سوخت رسانی آن می باشد. بدین ترتیب که این موتور پمپ ها با بنزین رو شن و با نفت به کار ادامه می دهند. این موتورپمپ ها در 2 سایز خروجی 2 اینچ و 3 اینچ ساخته می شوند.

موتور

موتور این دستگاه یک موتور چهار زمانه تک سیلندر می باشد. خنک کاری موتور، موتورپمپ نفتی با کمک هوا می باشد، و در اصطلاح هوا خنک گفته می شوند.  پوسته موتور از آلیاژ آلومینیوم می باشد.

جهت موتور پمپ های 2 اینچ از موتور با توان بین 3 تا 4.5 اسب و برای ساخت موتور پمپ های 3 اینچ از موتور 5.5 تا 6.5 اسب استفاده می شود.

سیستم سوخت رسانی

سیستم سوخت رسانی در موتور پمپ های نفتی توسط یک کاربراتور دو حالته انجام می شود. بدین صورت که در هنگاه روشن کردن موتور، کاربراتور را در حالت سوخت رسانی بنزین قرار داده و پس از روشن شده توسط شیر کاربراتور را در حالت سوخت رسانی نفت قرار می دهند.

موتور پمپ لئو

موتور پمپ آب یا پمپ آب موتوری، پمپ انتقال آب است. که نیروی محرک ان توسط یک موتور احتراقی  (بنزینی – نفتی – دیزلی ) تامین می شود. موتورپمپ در سایز ها و اندازه های مختلف و باکاربرد های متفاوت توسط شرکت های بزرگ و کوچکی در جهان ساخته می شوند. ولی نقطه اشتراک تمامی آنها موتور احتراقی آن می باشد.

مورد مصرف موتورپمپ در کشاورزی، راه سازی، معدن، …. بی شمار است. در واقع در هر کجا که به برق دسترسی نباشد بهترین وسیله جهت برداشت و جابجایی آب موتور پمپ می باشد.

موتورپمپ بنزینی لئو

موتور پمپ های بنزینی در سایز های 1 اینچ 2 اینچ و 3 اینچ ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند.

موتور

موتور این دستگاه یک موتور چهار زمانه تک سیلندر می باشد. خنک کاری موتور، موتورپمپ بنزینی با کمک هوا می باشد و در اصطلاح هوا خنک گفته می شوند.  پوسته موتور از آلیاژ آلومینیوم می باشد.

در ساخت موتور پمپ 1 اینچ به طور معمول از موتور هایی با توان بین 1.5 تا 2.5 اسب استفاده می شود. جهت موتور پمپ های 2 اینچ از موتور با توان بین 3 تا 4.5 اسب و برای ساخت موتور پمپ های 3 اینچ از موتور 5.5 تا 6.5 اسب استفاده می شود.

سیستم سوخت رسانی

سیستم سوخت رسانی موتور پمپ بنزینی توسط کاربراتور می باشد. کاربراتور آنها عموما از نوع سوزنی ( تک سوزن) می باشد. حجم کاربراتور ذر موتور های 2.5 تا 5.5 اسب یکسان می باشد.

هواکش موتور

سیستم ساسات (هواکش داخل موتور) در موتور پمپ های بنزینی دستی می باشد. و در دو حالت روشن و خاموش کردن، و در حال کار تنظیم می شوند.

گاز

گاز یا تنظیم کننده دور موتور نیز در موتور پمپ های بنزینی دستی می باشد. و توسط یک پیچ تنظیم کنترل می شوند. میزان گاز دور موتور را تعیین می کند و را بطه مستقیم با میزان آبدهی پمپ و ارتفاعی که پمپ تامین می کند دارند.

شاسی

موتور و پمپ این دستگاه بر روی یک شاسی فلزی که از لوله خم کاری شده ساخته شده است قرار می گرد. و موتور پمپ را نگهداری و محافظت می کند.

 

برقاب صنعت


تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد 90

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X