نقش رله های پیشرفته در حفاظت بار زیاد موتور الکتریکی

نقش رله های پیشرفته در حفاظت بار زیاد موتور الکتریکی

مدار پی ال سی

گروه صنعتی برقاب صنعت

ریز پردازنده های حفاظتی موتور الکتریکی ( اینوتر )

حفاظت کامل حرارتی تنها با استفاده از رله های بر پایه ریز پردازنده به دلیل امکان مدل سازی حرارتی الکتروموتور مقدور می باشد. ظهور سیستم های حفاظتی بر پایه ریز پردازنده امکان بر قراری حفاظتی حرارتی دقیق تری را نسبت به رله های الکترومکانیکی فراهم آورده است. چون در رله های الکترومکانیکی تلاش برای مطابقت با ثابت زمانی حرارتی الکتروموتور به عمل نمی آید، لذا هماهنگی حرارتی در شرایط کاری محدودی حاصل می شود.

جهت مشاهده انواع الکتروموتور باقدرت 0.75 اسب اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع الکتروموتور با قدرت 1.0 اسب اینجا کلیک کنید

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

 

الکتروموتور کایجیلی ms
الکتروموتور کایجیلی ms

بر عکس، سیستم های حفاظتی بر پایه ریز پردازنده قادر هستند خود را خصوصیات حرارتی الکتروموتور بر اساس داده های آن مطابقت داده و در نتیجه، درجه حرارت الکتروموتور را با دقت بیشتری در محدوده وسیع تری از  شرایط کاری دنبال نمایند. سیستم های ریز پردازنده ای هم چنین می توانند آشکار سازهای درجه مقاومتی (RTD) مدفون در سیم پیچی های استاتور الکتروموتور را پایش نموده تا افزایش درجه حرارت ایجاد شده بر اثر قطع تهویه ناقص که به وسیله جریان مشخص نمی شوند را آشکار نمایند. به علاوه،این سیستم ها قادرند تجهیزات آشکارسازی درجه حرارت برای یاتاقان های الکتروموتور را پایش کنند.

ذخیره سوابق موتور الکتریکی با ریز پردازنده ها

استفاده از سیستم های حفاظتی بر پایه ریز پردازنده ابزار دقیق تری برای تعیین وضعیت و درجه حرارت الکتروموتور ها در شرایط راه اندازی مجدد نسبت به تجهیزات سنتی فراهم می آورند. سوابق درجه حرارت_مقاومت ذخیره شده در ریز پردازنده، سیستم را برای اندازه گیری تغییرات در نرخ خیلی سریعتری قادر ساخته و به این تغییرات از طریق اعلام وضعیت، یا قطع الکترو موتور در صورتیکه درجه حرارت فراتر از حد قابل قبول برود،پاسخ می دهد.

مدل های پیشرفته الکتروموتور در این رله ها رفتار ترمودینامیکی الکترو موتور را تحت تمامی شرایط بهره برداری شبیه سازی می کنند. الکترو موتور به صورت یک یا چند جسم همگون در نظر گرفته می شود. تعادل حرارتی در موقعی که حرارت تولیدی برابر با حرارت دفع شده باشد حاصل می گردد.جریان عبوری از سیم پیچی استاتور یا القاء شده در هادی های روتور تولید حرارت می کنند.حرارت تولید شده به بدنه الکتروموتور و سپس به هوای آزاد منتقل می شود. تبادل حرارتی بین استاتور و روتور نیز رخ می دهد.

رله نرم افزاری موتور الکتریکی

سیستم خنک کن الکتروموتور شامل فن های الکتروموتور،مبدل های حرارتی، و فین های خنک کننده در بدنه الکتروموتور می باشد. این سیستم خنک کن حرارت حرارت را به وسیله هدایت و جا به جایی پراکنده می سازد. نرم افزار رله ، معادلات دیفرانسیل انتقال حرارت را که تابعی از جریان و زمان هستند به روش تکرار حل می گند.جریان از طریق ترانسفورماتور جریان اندازه گیری می شود.

بعضی از مدل های الکتروموتور حتی تغییر مقاومت روتور را که در هنگام راه اندازی الکترو موتور رخ می دهد در نظر می گیرند. مقاومت روتور در موقع قفل روتور به دلیل اثر پوستی حداکثر بوده و با افزایش سرعت الکترو موتور کاهش می یابد. حفاظت روتور در زمان راه اندازی به ویژه برای بارهای با لختی زیاد اهمیت می یابد، زیرا زمان راه اندازی عادی در این گونه موارد به حد حرارتی الکتروموتور نزدیک می شود.

الکتروموتور زیمنس SIEMENS
الکتروموتور زیمنس SIEMENS

تعیین تنش حرارتی موتور الکتریکی

برای تعیین تنش حرارتی واقعی، مدل الکتروموتور در داخل رله، معادلات دیفرانسیل حالت گذرای انتقال حرارت را حل می‌کند. برای حفاظت صحیح روتور در این حالت، تغییر در جریان روتور، اثر پوستی، و هدایت الکتریکی بر حسب درجه حرارت در نظر گرفته می شوند

اگر درجه حرارت روتور از حدود درجه حرارت مجاز طراحی تجاوز نماید، آنگاه مدل الکتروموتور در داخل رله سبب قطع آن از شبکه می شود.

رله پیشرفته به کاربر اجازه می دهد که یک منحنی حفاظتی به منحنی راه اندازی الکتروموتور باشد را انتخاب  نموده و بدین ترتیب به حفاظت بهینه الکتروموتور دست یابد. این کار از طریق فراهم آوردن فرصتی برای کاربر جهت انتخاب یک یا چند کلاس بار زیاد فراهم می گردد.

بهینه سازی اضافه بار موتور الکتریکی

حفاظت بهینه بار زیاد الکتروموتور در رله چند منظوره به طور اساسی ناشی از پیشرفت های به دست آمده در مدل سازی الکتروموتور و دسترسی به ریز پردازنده ها با توانایی محاسباتی و حافظه روز افزون می باشد.

یکی از ویژگی های مهم رله های بر اساس ریز پردازنده قابلیت ارتباطی آن ها به ویژه با رایانه مرکزی است. این توانمندی طیف کاملی از فرصت های جدید برای بهینه سازی فرآیند ها و حداکثر نمودن بهره وری را فراهم می نماید. بهینه سازی پارامتر ها با شرایط فرآیند است که می تواند به رایانه مرکزی منتقل گردد. رله چند منظوره نوعا پارامترهای لحظه ای الکتروموتور، پارامترهای حفاظتی نظیر وضعیت موجود و تنظیم ها، خطاها، هشدارها، و داده های آماری الکتروموتور را مبادله می نماید.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

اخیرا کلاس دیگری از تجهیزات که حفاظت الکترو موتور،کنترل الکتروموتور، ندازه گیری،عیب یابی، توابع آماری، و ارتباطات را انجام می دهند معرفی شده اند. این تجهیزات،ویژگی های کنترل کننده های منطقی برنامه ریز خاص و رله های حفاظتی را ترکیب می سازند. سیستم های حفاظتی الکترو موتور که در این تجهیزات به کار رفته اند می توانند برای الکتروموتور های فشار قوی و فشار ضعیف استفاده شوندد.

الکتروموتور القایی
الکتروموتور القایی

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X