وجود هوا در صافی

وجود هوا در صافی

پمپ گریز از مرکز پمپیران

گروه صنعتی برقاب صنعت

ورود هوا به عملکرد پمپ گریز از مرکز صدمه می زند و می تواند، باعث کاهش ظرفیت و افزایش ساییدگی و شکست شافت آن شود. بدیهی است که باید از ورود بیش از حد هوا به درون این فرآیند ممانعت شود.

[psfw slug=”14603″]

 

کاهش بیش از اندازه ی فشار دهش

در مواقعی که ماشین کاغذ سازی باید به طور روزانت یک ظرفیت اضافی داشته باشد، انتخاب پمپ ها بر اساس هد و دبی، معمولا کاهش فشار پمپ در شیر و خط دهش را ضروری می کند. از آن جا که شیر اغلب نزدیک پمپ قرار می گیرد، محدودیت شیر و سرعت فراوان درون آن، به دلیل برخورد به توده ی کاغذ، باعث لرزش و مقداری آب زدایی کی شود.این لرزش در شیر به پمپ منتقل شده و می تواند، باعث کاهش عمر مفید اجزای دوار آن شود.

جهت مشاهده انواع پمپ های سانتیریفیوژ اینجا کلیک کنید

پمپ های گریز ازمرکزی که با دبی بسیار کمتری کار می کنند، به دلیل بار شعاعی هیدرولیک بار منفصل داخلی بیشتری دارند.به همین دلیل پمپ هایی که به لحاظ هد و دبی، بیش از حد،بزرگ انتخاب می شوند، علاوه بر بار شعاعی داخلی، بیشتر ترکیبی از لرزش ناشی از کاهش فشار دارند که باعث کاهش عمر اجزای دوار آن می شود.به منزله ی یک اصل کلی، این پمپ ها نباید به مدتی طولانی با کمتر از یک چهارم دبی خود با حداکثر توان کار کنند. در صورت نیاز به کاهش فشار بیشتر، یکی از دو روش زیر استفاده می شود:

  • الزامات دبی و هد لازم برای کارکرد مد نظر را دوباره بررسی کنید. قطر پروانه باید به اندازه ای کاهش یابد که بتواند به حداکثر شرایط عملکردی خود دست یابد.این امر باعث صرفه جویی بسیاری در انرژی نیز می شود.
  • خط لوله گنار گذری نصب کنید که جریان آن از شیر تخلیه به محفظه ی مکش تا زیر کمترین سطح محفظه بازگردد.این مرحله باید در نقطه ای مقابل ورودی محفظه به دریچه ی مکش پمپ انحام پذیرد.این خط فرعی باید شیری برای کاهش جریان داشته باشد.این روش در صورتی توصیه می شود که تولیدات کارخانه شامل تغییرات زیلدی در وزن ورق باشد.

فیلترها و مواد افزودنی

وجود فیلترها و مواد شیمیایی افزودنی مانند خاک رس و آهار و سود سوز آور باعثتداومم معلق ماندن صافی کاغذی می شود؛ البته افزایش بیش عز حد افزودنی هایی مانند سولفات آلومینیوم و پتاسیم ممکن است، باعث تشکیل گاز روی فیبرهای کاغذ و وقفه در کار پمپ شود.

[psfw slug=”14601″]

پمپ با صافی کاغذی

پمپ های گریز از مرکز استاندارد قابلیت برخورداری از صافی کاغذی بیش از 6 درصد را ندارند.در چنین مواردی باید از طرح های خاصی استفاده شود که به آن ها پمپ هایی با چگالی متوسط و بسیار می گویند.

پمپ اتا پمپیران
پمپ اتا پمپیران

پمپ با صافی کاغذی متوسط

عمل پمپاژ بر اساس چگالی متوسط می تواند، به شکل موفقیت آمیزی با استفادت از یک پمپ گریز از مرکز صورت گیرد؛ البته این قابلیت به میزان بسیاری به سیال بودن صافی و توانایی سیستم برای ارسال آزادانه ای سیال به مرکز پروانه نیز بستگی دارد.

انواع خاصی از این پمپ ها ساخته شده است که گفته می شود، قادرند عمل پمپاژ را با هد و دبی مشابه با پمپاژ آب با غلظت پنج تا هفت درصد انجام دهند.با توجه به ثتبت ماندن تقریبی میزان مصرف و بازده انرژی، توان لازم پمپ به میزان بسیارب کاسته می شود.

[psfw slug=”14600″]

 

سایر پمپ های گریز از مرکز، مانند آن چه در تصویر شماره ی (8.8) نشان داده شده است، درافزایش غلظت و استفاده از تجهیزات دوتر خاص درون خط مکش کاربرد دارند.این سیستم صافی را سیال و امکان کار با پروانه ی گریز از مرکز فراهم می کند.

نوع لوله کشی در قسمت ورودی پمپ نیز از مواردی است که اهمیت خاصی دارد.صافی باید به آسانی روی پمپ نصب شود و با یک توزیع مقطعی مطلوب ،از ورود ذرات به چشمی پروانه جلوگیری کند.سایز لوله باید دست کم دو برابر بزرگ تر از ورودی پمپ و مستقیم و بدون هیچ نقطه ی تجمعی برای هوا باشد.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

 

این پمپ ها بر خلاف پمپ های معمولی نیازمند یک لوله مکشب و یک کاهنده ی مکشی مرحله ای کوتاه در ورودب پمپ هیتند تا توزیع صافی، به گونه ای یکنواخت تر در طول لوله انجام شود.این امر با ورود صافی به پروانه، مانع از ایجاد اثرات ضربه ای می شود.سرعت گرفتن فرآیند آب زدایی نیز باعث لرزش صافی می شود.در صافی های کاغذی که احتمال آب زدایی بسیار استاندارد، لرزش در منبع مکش برای عملکرد پمپ اهمیت بسیاری دارد.

پمپ های با چگالی بسیار

پمپ های با چگالی بسیار معمولا یک جابه جایی مثبت دارند.اغلب در آن ها از پیچ های جفت در گیر شده ای استفاده می شود که به وسیله ی چرخ دنده های تنظیم خارجی، برای حفظ فاصله ی موثر میان پیچ ها هدایت می شوند.(تصویر

[psfw slug=”14599″]

 

پمپ توربینی

به منزله ی آخرین پمپ ، عملکرد پمپ های توربین اهمیت خاصی دارد.پمپ توربینی یک پمپ گریز از مرکز افقی با مکش دو گانه و بدنه ی دو نیمه است که از بازدهی و پایانی بعینه ای برخوردار است.این پمپ، باید قادر به تامین فشاری یکنواخت در محدوده ی هد سیستم باشد؛ زیرا کیفیت کاغذ ممکن است ، به شدت تحت تاثیر افزایش ضربات پمپ واقع شود؛ در نتیجه این ضربات باید کمترین مقدار ممکن کاهش یابند.

ضربه هایی که به سیستم فشار وارد می کنند، می توانند به وسیله ی هر یک از پره های پروانه در حالی پدید آید که آب از دماغه ی حلزونی می گذرد. شوک های فشاری مانند باز و بسته کردن یک شیر است و باعث ایجاد امواج ضربه ای در صفحه می شوند.با اصلاح این پره ها و تغییر آن ها به صورت اشکال مشبک و زاویه دار، گام های در خور توجهی در کاهش این شوک ها برداشته شده است.(تصویر

همچنین باید توجه کرد که ضربات فشاری ممکن است، با نا میزان بودن شافت میان پمپ و محرک و هم چنین موقعیت نسبی نقطه عملکرد پمپ نسبت به نقطه ی BEP در ارتباط باشد.به بیان دیگر،علاوه بر تمامی ملاحظات خاص مطرح شده در این بخش، پمپ مجهز به صافی، همچنان یک پمپ است که عملکرد آن، مانند سایر انواع پمپ ها با شرایط انتخاب، نصب،عملکرد و تعمیر و نگه داری در آن ها مرتبط خواهد بود.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X