پروانه پمپ سانتیریفیوژ

پروانه پمپ سانتیریفیوژ

پروانه پمپ کله گلابی SAER

گروه صنعتی برقاب صنعت

پروانه پمپ (آب پخش کن)

پروانه پمپ، سیال را دریافت کرده و به کمک الکتروموتور یا گرداننده، سرعت آن را افزایش می دهد. پروانه از لحاظ ظاهری شبیه ملخ  هواپیما یا قایق است. در واقع هر دوی یک ملخ ها هم جرو پروانه های جریان محور هستند با این تفاوت که آنها برای جابه جایی و حرکت هوا طراحی و ساخته شده اند.

به عنوان یک قاعده کلی، سرعت پروانه و قطر آن، فشار و هد پمپ را مشخص می کند. سرعت و عرض تیغه های پروانه نیز جریانی را که پمپ تولید می کند، تعیین خواهد نمود.

[psfw slug=”14603″]

باز هم یاد آوری می کنیم که هیچ پمپی به خودی خود جریان تولید نمی کند.

کله پمپ استیل
کله پمپ استیل

پروانه های پمپ دارای مشخصه های طراحی گوناگونی هستند. در بعضی از آنها پروانه، سیال را از لوله مکش دریافت می کند اما در بیشتر پمپ های کلاسیک سیال از قطر داخلی پروانه دریافت می شود. به واسطه طراحی تیغه ها و اعمال نیروی گریز از مرکز، سیال از قطر داخلی تیغه به طرف قطر خارجی آن حرکت کرده و از آنجا به سمت قسمت حلزونی شکل رانده می شود.

پروانه های توربینی

در پروانه های توربینی، سیال از قطر خارجی پروانه دریافت شده، سرعت آن از طریق موتور افزایش یافته و سپس از قطر خارجی پروانه به سمت نازل تخلیه رانده می شود. این پروانه ها توانایی جابه جایی حجم زیاد سیال را ندارند. زیرا سیال در این پروانه ها به ناگاه شتاب گرفته و به سرعت بسیار بالایی می رسد ( برخلاف پمپ های کلاسیک که سیال در طول تیغه ها و از قطر داخلی پروانه به سمت قطر خارجی آن شتاب می گیرد).

در این پروانه ها انرژی سیال یکباره افزایش می یابد. این نوع پمپ ها توانایی تولید هد بسیار زیادی در جریان و دبی پایین دارند. به علاوه، به علت این که تمام این اتفاقات در قطر خارجی پروانه روی می دهد ( یاداوری می شود که افت های اصطکاکی و نیروی پسا “DRAG” همانند تیغه های پروانه از قطر داخلی به طرف قطر خارجی حرکت می کند)، اتلافات در پروانه پمپ توربینی به حداقل رسیده و همچنین این پروانه ها قادر به افزایش ظرفیت فشار بالای خود هستند.

[psfw slug=”14601″]

در پمپ توربین های بازیاب، سیال با انرژی بالا که نتواند از نازل تخلیه پمپ خارج شود، فورا به سمت مکش بازگردش کرده و با سیال جدیدی که وارد تیغه ها می شود، مخلوط گردیده و بدین ترتیب انرژی سیال افزایش می یابد ( به همین علت به این پمپ ها، بازیاب می گویند). این نوع پمپ ها به طور مداوم فشار یا هد تخلیه را بازیابی و ترکیب می کنند. این کار به وسیله یک زبانه کوچک صورت می گیرد. پمپ توربین های بازیافت در شوینده های فشار بالا و نیز به عنوان پمپ آب تغذیه دیگ بخار از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

پروانه استیل پمپ طبقاتی
پروانه استیل پمپ طبقاتی

پروانه های معمولی

بیشتر پروانه های پمپ های معمولی، سیال را در چشمی پروانه، مرکز یا قطر داخلی پروانه دریافت می کنند. این پروانه ها به دو نوع مکش تک و مکش دوبل با دو چشم که هر کدام در یک طرف قرار می گیرند تقسیم می شوند. از پروانه های مکش دوبل می توان در NPSH های پایین استفاده کرد زیرا با دو برابر شدن مساحت چشمی پروانه، با هد سرعت کمتری می توان دو برابر مقدار معمول سیال در یافت کرد. پروانه های مکش دوبل اغلب در پمپ های دو تکه که شافت به طور کامل از پروانه عبور می کند به کار می روند اما در طراحی های خاص می توان آنها را در انتهای شافت نیز نسب کرد.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X