انواع پمپ طبقاتی عمودی و افقی

انواع پمپ طبقاتی عمودی و افقی

انواع پمپ طبقاتی (Multistage pump)

پمپ های طبقاتی در دو دسته اصلی پمپ های طبقاتی افقی و عمودی، توسط برند های معتبر در ایران و جهان ساخته می شوند. همانطور که از نام انواع پمپ های طبقاتی مشخص است. قسمت پمپاژ این دستگاه ها از پروانه و دفیوزر های متوالی که روی یک شافت قرار دارند تشکیل شده است. و همین طراحی باعث می شود فشاری که این پمپ ها ایجاد می کنند در مقایسه با مدل های دیگر با قدرت موتور یکسان به طور قابل ملاحظه ای بیشتر باشد. (انواع پمپ های طبقاتی عمودی ، انواع پمپ های طبقاتی افقی)

[psfw slug=”14603″]

جهت مشاهده همه ی پمپ های طبقاتی اینجا کلیک کنید

آلیاژ به کار رفته در ساخت پروانه ها و بدنه این پمپ ها. متناسب با مورد استفاده و نوع سیال، می‌تواند از جنس استیل، فولاد، باکالیت، PP، نوریل و … باشد. لازم به ذکر است این پمپ ها به دلیل طراحی خاص و تعداد زیاد پروانه آب پخش کن نسبت به مواد جامد محلول در سیال حساس بوده و در بسیاری از موارد این دستگاه توسط تابلو فرمان هوشمند (راه اندازی نرم، کنترل سرعت دور موتور و …)کنترل میشود. بیشترین موارد مصرف این پمپ ها در ساخت بوستر پمپ های آبرسانی، ایستگاه های افزایش فشار، آّب شیرین کن های صنعتی، دیگ بخار و .. می باشد.

بوستر پمپ با استفاده از چندین پمپ طبقاتی
بوستر پمپ با استفاده از چندین پمپ طبقاتی

انواع پمپ طبقاتی عمودی

انواع پمپ طبقاتی عمودی. همانطوریکه از نام این پمپ ها برداشت می‌شود. پمپ های طبقاتی عمودی بصورت عمود نصب بوده و کاملا پرتابل و کم جا می باشند. این پمپ ها دارای یک الکتروموتور و پمپ ،که شامل پروانه ها، دیفیوزر ها و اتصالات ورودی و خروجی تشکیل شده است، می‌باشند. با ورود سیال به داخل پمپ و سپس عبور از پروانه ها افزایش فشار سیال در سیستم حاصل خواد شد..

انواع پمپ طبقاتی افقی

انواع پمپ طبقاتی افقی به نام پمپ طبقاتی خوابیده هم شناخته می‌شوند. با توجه به کوچکتر بودن از نظر سایز و انداز و قرار گیری کاملا فشرده در مکان نصب پمپ کاربرد زیادی دارند. الکتروپمپ طبقاتی افقی در مواردی که محدودیت قد یا ارتفاع دارند می‌تواند بسیار کارآمد و پررنگ واقع شود.

موارد مصرف

از موارد استفاده الکترو پمپ سانتریفیوژ عمودی و افقی استفاده از این نوع پمپ در بوستر پمپ های آتش نشانی جهت منازل مسکونی، برج های اداری و تجاری، انواع کارخانجات صنعتی و کارگاهی، بیمارستان ها، هتل ها، درمانگاه ها، اماکن مذهبی مانند مساجد، تکایا و تالارهای پذیرایی و غیره می باشد.

  • از الکترو پمپ عمودی با بدنه و پایه  پمپ استیل جهت جابجایی آب شور نیز استفاده می گردد.
  • شستشوی ادوات صنعتی و کارخانجات توسط فشار بالای ایجاد شده می باشد.
  • از ویژگی های مهم پمپ سانتریفیوژ عمودی نسبت به نوع افقی. داشتن سطح مقطع بسیار کم ( اشغال فضای بسیار محدود جهت اماکنی که دارای محدویت فضایی باشند. ) طراحی و ساخته شده اند.
  • جنس بدنه این نوع پمپ ها استیل و یا چدن می باشد ( پروانه این نوع پمپ ها از جنس استیل و چدن می باشد).
  • بعضی از انواع پمپ سانتریفیوژ عمودی قابلیت نصب موازی جهت افزایش بیشتر فشار آب را دارا می باشند.
  • این نوع پمپ ها با توجه به تعداد پروانه و فاصله بسیار کم پروانه نسبت به بدنه پمپ تنها برای جابجایی آب صاف استفاده می گردند.
  • این نوع پمپ ها مکش منفی  ندارند یعنی جهت جابه جایی آب، سیال می بایست بر این نوع پمپ ها اصطلاحاّ سوار باشد.

انواع پمپ های طبقاتی از 1 اینچ تا 10 اینچ و حداکثر 35 بار فشار ساخته می شوند. دور موتور تمامی الکترو پمپ های طبقاتی 1500 و 3000 دور می باشد.

 

پمپ طبقاتی برش خورده از کنار
پمپ طبقاتی برش خورده از کنار

مکان هایی که پمپ طبقاتی مورد استفاده قرار می گیرد

  • افزایش فشار آب در بخش های صنعتی، کشاورزی و ساختمانی
  • انتقال آب سرد و گرم برای سیستم های حرارتی و تهویه مطبوع
  • تغذیه دیگهای بخار
  • دستگاه های تصفیه آب RO و آب شیرین کن
  • بوستر پمپ های آبرسانی و آتش نشانی
  • فواره ها

    پمپ طبقاتی داب DAB
    پمپ طبقاتی داب DAB

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

.

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X