کاسه پمپ های طبقاتی شناور عمودی

کاسه پمپ های طبقاتی شناور عمودی

شناور پمپیران

گروه صنعتی برقاب صنعت

مجموعه ی کاسه از پروانه و خود کاسه تشکیل شده است، همانند پمپ های افقی، پروانه ها می توانند، طیف کاملی از سرعت مخصوص پوشش دهند؛اما در پمپ های عمودی بزرگ تر ، اغلب از طرح های جریان ترکیبی و جریان محوری استفاده می شود. به دلیل آن که معمولا این توع پمپ ها با هد های نسبتا کمی عرضه می شوند، در صورت نیاز به مقادیر هد بیشتر، به طور معمول از پمپ های چند مرحله ای بهره گرفته می شود.این پروانه ها، همگی به محوری معمولی تکیع می کند یا از حلقه های مهروطی بهره می برند.

[psfw slug=”14603″]

 

جهت مشاهده پمپ های شناور طبقاتی پمپیران اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده پمپ های شناور طبقاتی لوارا اینجا کلیک کنید

کاربرد کاسه پمپ شناور

کاسه ی پمپ به منظور هدایت جریان مایع از یک پروانه به پروانه ی دیگر یا درون محور پمپ، تیغه های توزیع کننده ی محوری دارد که برای پمپ هایی که به منزله ی پمپ های ورودی اصلی استفاده می شوند نیز کاربرد دارد. این کاسه ها را می توان، متناسب با طراحی خاص پمپ، به یکدیگر محکم یا پیچ کرد. پروانه ها، شامل بوشن های غلاف داری هستند که تنها به منزله ی هادی بدنه عمل می کنند. طراحی توزیع کننده ی محوری نیز فشار شعاعی پروانه ها را به حداقل می رساند.

در پمپ های بزرگتر، ورودی به مجموعه کاسه با دهانه ی مکشی که انتقال آرام جریان را به درون محفظه ی اول فراهم می آورد، پر می شآد.این مورد درباره ی پمپ هایی که به مثابه ی پمپ های اصلی در یک چاهک استفاده می شوند نیز صادق است.سایر طرح ها، شامل بدنه ی مکش با صافی مکش یا لوله ی مکشی بلند تری هستند که وقتی سطح آب در چاه به زیر ورودی معمول برسد ، لازم خواهند بود.

در این پمپ ها که از لوله های مکش در فرآیند های مختلف صنعتی استفاده می شود، نیازی به استفاده از دهانه ی مکشی که فضای شعاعی مفیدی را در لوله می گیرد، وحود ندارد.وقتی این سیستم به همراه مایعی زلال به کار گرفته می شود، صافی مکش استفاده نمی شود.

شناور طبقاتی پمپیران
شناور طبقاتی پمپیران

ستون پمپ شناور طبقاتی عمودی

طول ستون، عمق پمپ را تعیین می کند و معمولا به طور اسستاندارد 5ft تا 10ft است و ممکن است، به صورت بخش های پیچ شده یا اتصالات فلنج باشد.ستون، مجموعه کاسه را به دهانه ی دهش متصل می کند، محور اصلی را پوشش می دهد و شافت را به حرکت در می آورد.بخش های محور اصلی با کوپلینگ به صورت رزوه ای متصل می شوند.

در صورت زلال بودن سیال، شافت در معرض سیال عبوری قرار می گیرد و شافت را در مسیر راهنما محافظت می کنند.از یک لوله ی پوششی می توان برای جدا سازژ شافت از مسیر پمپاژ وروان سازی تکیه گاه ها، به وسیاه منبعی خارجی با آب زلال، گریس یا روغن استفاده کرد.برای محافظت از لوله در ستون و کاهش لرزش نیز تعدادی تثبیت کننده استفاده می شود.

[psfw slug=”14601″]

 

متداول ترین مواد کاربردی یاتاقان های محور اصلی در خدمات آب رسانی، لاستیک ضد خراش و برنز است، در حالی که هر دوی این مواد، اغلب برای تامین آب سرد استفاده می شوند، لاستیک ضد خراش در مواقعی که آب حاوی مقداری شن و ماسه باشد، گزینه ی بهتری است.یاتاقان های کربنی در مواقغی که سایش بیشتر است و قرار اسا، مواد شیمیایی با خواص روانی کم پمپاژ شوند، استفاده می شوند.

دهانه ی دهش پمپ شناور طبقاتی

خط دهش می تواند بخشی از بدنه ای باشد که پایه ای برای آویختن پمپ خواهد شد و محرک روی آن سوار می شود. دهانه ی دهش، جریان را از ستون عمودی به دهانه ی افقی که به سیستم متصل است، هدایت می کند. این دهانه به همراه کاسه نمد یا محفظه ی آب بندی که شافت از آن می گذرد تا به محرک متصل شود، متناسب با کاربرد، از آب بندی هلی مکانیکی یا فشرده استفاده می شود. وقتی از لپله ای پوشش دعر استفاده شود، یک مهره ی تحت کشش برای حفظ لوله ی تحت تنش و حفظ استقامت آن قرار داده می شود.

شناور طبقاتی لوارا lowara

[psfw slug=”14603″]

 

عملکرد پمپ شناور طبقاتی عمودی

پمپ های عمودی به صورت ترکیبی از پروانه های جریان ترکیبی یا جریان محوری عمل می کنند و در ابعاد بزرگ تر، تفاوت های مهمی در کاربری دارند.

در منحنی عملکردی نشان داده شده است، باید توجه کرد که هد قطع ممکن است، بیش از دو برابر هد در نقطه ی بازدهی بهینه باشد. پروانه ای با جریان محوری در موقعیت بستن ممکن است، وضعیت نسبتا متفاوت تری داشته باشد.با توجه به این که نیرو در وضعیت قطع به حداکثر خود می رسد، در مواقعی که دهش لوله دشوار یا دهانه ی دهش مسدود است، وحود یک شیر کنار گذر خودکار لازم است.در غیر این صورت، محرک پمپ با اضافه بعر مواجه خواهد شد.

با افزایش دبی، میزانNPSH لازم نیز افزایش می یابد؛ اما این امر، وقتی پمپاژ از یک چاهک باز انحام می شود، به ندرت شکل ساز خواهد شد. با این همه موضوع غوطه وری، مستقل از افزایش مقدار مطلق مکش مثبت بررسی می شود. غوطه وری، اختلاف ارتفاع استاتیک بین سطح آزاد مایع و خط مرکزی پروانه، نخستین مرحله است. جالب است، بدانید که غوطه وری مورد نیاز تمام پمپ های عمودی را می توان تا یک نقطه ی مشخص روی یک خط مستقیم افقی نمایش داد. در نقطه ای غیر از این نقطه، نیاز به غوطه وری به طور در خور ملاحظه ای افزایش می یابد و در صورتی که هوا درون پروانه به حرکت در آید، باعث حریان گردابی می شود.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X