انواع کفکش و انواع لجن کش

انواع کفکش و انواع لجن کش

گروه صنعتی برقاب صنعت

انواع کفکش و انواع لجن کش

کفکش چیست

کفکش ها از سری پمپ های سابمرسیبل (غرق آبی) می‌باشند. همانطوری که از نام این پمپ های مشخص است؛ این پمپ ها باید داخل آب قرار بگیرند. و از طریق یک لوله یا یک شلنگ، آب را به بیرون پمپاژ کنند. (اگر پمپ های غرق‌آبی خارج از آب باشند به سرعت در خطر خرابی قرار خواهند گرفت) این پمپ ها به دو دسته اصلی حوزینگی (خروجی از بغل) و مولتی استیج (خروجی از بالا) تقسیم می شوند. و در سایز های متفاوت باقدرت های موتور مختلف (تکفاز – سه فاز) و از آلیاژ های گوناگون (آلومینییوم، استیل، تکنو پلیمر، چدن.، باکالیت، نوریل … ) به صورت تک پروانه و یا چند پروانه با توجه به حداقل و حداکثر ارتفاع و دبی ساخته می شوند. کفکش ها جهت استخراج و جابجایی سیالات از چاه،  استخر، منبع ذخیره و جوی آب مورد استفاده قرار می گیرند.

جهت مشاهده انواع پمپ لجن کش اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع پمپ کفکش اینجا کلیک کنید

 

گفتنی‌است این پمپ ها در کشاورزی و باغداری بسیار کاربرد دارند. انتخاب نوع کفکشها بر اساس نوع سیال و دبی مصرفی در ارتفاع مشخص، خواهد بود. مهم ترین نکاتی کهدر زمان انتخاب و خرید کفکش ها باید به آن ها توجه شایانی کرد میزان آبدهی، قدرت الکترموتور و قطر دهانه خروجی هست. توصیه می گردد قبل از انتخاب و خرید کفکش، به دبی و نمودار ارتفاع ( هد پمپ) توجه کنید.

کفکش اسپیکو SI
کفکش اسپیکو SI

کفکش در حال کار

 

انواع کفکش

پمپ های کفکش نیز مثل اکثر پمپ ها انواع مختلف دارند که با بررسی آن ها از چند جهت می‌شود آن ها را به چند دسته کلی زیر تقسیم نمود:

  • پمپ کفکش ساده
  • پمپ کفکش فلوتر دار (دارای قطع کن برقی)
  • کفکش آب از بغل
  • کفکش آب از رو
  • آب خنک (موتور به وسیله آب خنک می گردد.)
  • روغن خنک (موتور به وسیله روغن خنک می گردد.)
  • خازن داخل
  • خازن بیرون (تک فاز)
  • پمپ کفکش تک فاز
  • پمپ کفکش سه فاز
فلوتر سوییچ باز شده
فلوتر سوییچ باز شده

 

لجن کش چیست

لجن کش ها همانند کفکش ها زیر مجموعه پمپ های سابمرسیبل (استغراقی) هستند. قسمت پمپاژ لجن کش ها حوزینگی است و فقط به صورت تک پروانه (پروانه نیمه باز، پروانه باز، پروانه یکطرفه) تولید می شوند.

لجن کش استیل ابارا
لجن کش استیل ابارا

نوع، غلظت و نسبت ویسکوزیته سیال از تعیین کننده ترین عوامل در نوع آلیاژ بدنه و پروانه (چدن، آلومینم، استیل، پلاستیک فشرده) و مهندسی ساخت پروانه و حوزینگ پمپ های لجن کش می‌باشند. این تیپ از پمپ ها جهت تخلیه فاضلاب صنعتی کارخانجات، دامداری ها، پتروشیمی و … استفاده می شوند. . لجن کش ها در جابجایی مثبت انواع سیالات با غلظت های مختلف (مواد خوراکی غلیظ، محلول سیلیس دار، آب گل آلود و …) نیز کاربرد دارند.

انواع لجن کش

پمپ های لجن کش نیز مانند کفکش ها انواع مختلفی دارند از انواع لجن کش ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پمپ برای نصب در شرایط خشک با پروانه تک پره
  • پمپ‌های  مستغرق (نصب عمودی) با پروانه تک پره
  • پمپ‌های اتصال نزدیک (سیستم‌های بسته آماده اتصال)
  • پمپ‌های جریان گشتاور با پروانه آزاد

 

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان را می دهیم که جلب رضایت مراجعین هدف اصلی این گروه صنعتی (برقاب صنعت) می باشد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

 

 

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X