گیربکس های شافت مستقیم با دنده هلیکال

گیربکس های شافت مستقیم با دنده هلیکال

گیربکس پارس گرجی r

گروه صنعتی برقاب صنعت

مشاوره و صراحی و اجرای انواع انتقال نیرو توسط گیربکس

در این مقاله به نقش یکی دیگر از انواع گیربکس هایی که در صنعت نقش آفرینی می کند می پزدازیم.

گیربکس های شافت مستقیم با دنده هلیکال که با اشکال مختلف در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند که به طور اجمالی به آن اشاره می شود. گیربکس های شافت مستقیم و هلیکال می توانند هم دارای شافت ورودی باشند و هم شافت خروجی که اتصال با محرک باید از طریق کوپلینگ صورت گیرد و یا فولی و تسمه که در بعضی شرایط لازم است از چنین گیربکس هایی استفاده کنیم.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

 

جهت مشاهده انواع الکتروگیربکس شافت مستقیم ایلماز اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع الکتروگیربکس شافت مستقیم شاکرین اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع الکتروگیربکس شافت مستقیم پارس گرجی اینجا کلیک کنید

گیربکس های شافت هالو (IN PUT)

گیربکس هایی که قسمت ورودی آنها (in put) دارای سوراخ یا اصطلاحا (in put hollow shaft) نامیده می شوند که موتور و گیربکس توسط فلنج به هم متصل می شوند. والبته مصرف کننده گان بنا به نیازشان می توانند شکل های مختلفی از نظر پوزیشن نصب، سفارش دهند و یا انتخاب کنند.

گیربکس های شافت مستقیم یا هلیکال شامل تعدادی چرخدنده هستند که دارای یک ساختار مارپیچ می باشند این گیربکس ها را می توانید با توجه به شرایط خاص هم از طریق پایه و یا فلنج  (افقی – عمودی) در محل کار مورد نظر نصب نمایید.

تفاوت این گیربکس ها با گیربکس های حلزونی گستردگی استفاده آنها در صنایع مختلف و همچنین دارای تنوع بیشتری در انتخاب دور و یا نسبت تبدیل آنها می باشند. به شکلی که به شما اجازه می دهد از مینیمم تا ماکزیمم دور دلخواه راکه می تواند تقریبا از حدود 1 دور در دقیقه الی حدودا 600 دور در دقیقه با گشتاورهای مختلف استفاده نمایید، زیرا می دانید، گشتاور نسبت مستقیمی با دور و یا نسبت تبدیل گیربکس ها دارد.

گیربکس هلیکال شاکرین گیربکس SHG
گیربکس هلیکال شاکرین گیربکس SHG

نکات مهم نصب، راه اندازی و بهره برداری

  • پایه گیربکس توسط پیچ های نگدارنده بر روی سطوح افقی و عمودی با مقاومت لرزشی مناسب نسب شود.
  • برای جلو گیری از استهلاک هنگام احتمال ضربه ، بار بیش از حد یا گریپاژ  از کوپلینگ های هیدرولیکی ، محدود کننده های گشتاور نیرو ، کلاج و . . . استفاده شود.
  • جلو گیری از ورود جسم خارجی (گرد،رنگ،سیمان… .) به داخل محفظه دنده ها در هنگام رنگ زدن و…
  • تلورانس ماشین کاری هر نوع دنده، چرخ زنجیر یا پولی که روی محورهای ورودی و خروجی نصب می شود بایددارای استاندارد  H7 ISO باشد.
  • برای جلوگیری از اکسیده شدن و گریپاژ قطعات قبل از نصب سطوح مورد تماس شده باشد و گریسکاری با دقت انجام شود.
  • سوراخ محور گیربکس ها دارای تلورانس H7 است، تمام محورهایی که به آن وصل می شوند معمولا بااستاندارد H7 ماشین کاری می باشد.

وقتی گیربکس را با گریس ترکیبی روغن کاری کرده باشید نیاز به نگهداری بعدی نیست. اما وقتی روغن معدنی استفاده می شود توصیه می شود؛ روغن را پس از 500 الی 1000 ساعت کار اولیه تعویض کرده و بهتر است داخل گیربکس را شستشو دهید. همچنین باید در فواصل زمانی منظم، سطخ روغن را بازرسی و روغن را پس از 4000 ساعت کار تعویض کنید. اگر از روغن ترکیبی استفاده کرده اید باید آن را پس از 8000 ساعت کار تعویض نمایید.

موارد استفاده انواع گیربکس های شافت مستقیم

  • صنایع نفت و گاز و پتروشیمی (که با الکتروموتور های ضد جرقه ( t3-t4-t5) کوپل و در حیز انتفاع قرار می گیرند )
  • صنایع غذایی
  • نوار نقاله ها
  • کاشی و سرامیک
  • میکسر ها
  • کانوایر
  • صنایع معدنی ( کچ ، سیمان،…  )
  • صنایع فولاد و مشتقات آن
  • صنایع بسته بندی و بسیاری از صنایع دیگر

در خصوص گیربکس های شافت مستقیم و همچنین انواع الکتروموتور ها و دیگر ادوات مورد استفاده در صنایع تولیدی، موضوعی که باید بر آن تاکید کرد و بسیار حائز اهمیت است انتخاب صحیح دستگاه چه از نظر قدرت و چه از نظر دور می باشد. البته شرایط گوناگون دیگری از قبیل ،دمای محیط، ارتفاع از سطح دریا، رطوبت هوا، پوزیشن کار کرد، و دیگر عوامل میدانی، در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

گیربکس شافت مستقیم ایلماز NR
گیربکس شافت مستقیم ایلماز NR

زیرا صنعتگران محترم می دانند که در صورت عدم انتخاب صحیح، کل سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد و در دراز مدت می تواند ضرر های هنگفتی وارد کند. ولی در صورت انتخاب صحیح و کمک گرفتن از نیرو های اهل فن می توانید بهترین بهره برداری را برای مجموعه خود به ارمغان بیاورید، که در آخر به منفعت خود و جامعه خود می انجامد.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان را می دهیم که جلب رضایت مراجعین هدف اصلی این گروه صنعتی (برقاب صنعت) می باشد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X