موتوربرق جیانگ دانگ motor generator jiang dong

موتوربرق جیانگ دانگ motor generator jiang dong

موتوربرق جیانگ دانگ motor generator jiang dong

کمپانی جیانگ دانگ یک کمپانی بزرگ در زمینه موتور های احتراقی و موتور برق های بنزینی و دیزلی در چین می باشد. محصولات و تولیدات این کمپانی در بسیاری از جاهای جهان مورد بهره برداری قرار می گیرند. کیفیت ساخت موتور برق های جیانگ دانگ از استاندارد لازم جهت کار در انواع محیط های متفاوت را دارا می باشد.

محصولات تولیدی کمپانی جیانگ دانگ دارای تنوع قابل قبولی می باشد. موتور برق های بنزینی جیانگ دانگ در سایز های کوچک با خروجی یک کیلو وات تا مدل های بزرگ تر تا 15 کیلو وات ساخته و عرضه می گردد. لازم به ذکر است موتور برق های جیانگ دانگ با خروجی جریان الکتریکی هشت کیلو وات به بالا جهت تامین نیروی مورد نیاز دوران ژ نراتور موتور برق در موتور احتراقی دو سیلندر استفاده می کند.

جهت مشاهده انواع موتور برق جیانگ دانگ اینجا کلیک کنید

موتوربرق جیانگ دانگ
موتوربرق جیانگ دانگ

موتوربرق بنزینی جیانگ دانگ یکی از برند های شناخته شده بازار ایران می باشد، البته مدل های دیزلی موتوربرق جیانگ دانگ نیز در سال های اخیر جایگاه مناسبی پیدا کرده است. محصولات این شرکت چینی از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. موتوربرق جیانگ دانگ ( motor generator jiang dong ) در مدل های مختلف، از نظر توان خروجی و شکل ظاهری تولید می شود. مدل های مختلف  موتوربرق های جیانگ دانگ توانی بین 700 وات تا 10 کیلو وات برق خروجی را دارا می باشد.

جهت مشاهده انواع موتوربرق اینجا کلیک کنید

موتور برق های دیزلی جیانگ دانگ

موتوربرق های دیزلی جیانگ دانگ یا همان دیزل ژنراتور های جیانگ دانگ از کیفیت ساخت نسبتا بالایی برخوردار هستند. مدل های مختلف دیزل ژ نراتور های جیانگ دانگ در سایز های مختلف با میزان خروجی های متفاوت ساخته و عرضه می گردند.

در برخی از مدل های موتور برق های دیزلی یا همان دیزل ژنراتور جیانگ دانگ شرکت دستگاه را مجهز به کانوپی می کند. کانوپی در واقع همان کاور صدا گیر است. البته متریالی که کانوپی از آن ساخته می شود میزان بی صدا بودن دیزل ژنراتور را مشخص می کند.

موتوربرق دیزلی جیانگ دانگ
موتوربرق دیزلی جیانگ دانگ

برخی از مدل های موتور ژنراتور دیزلی جیانگ دانگ قابلیت اتصال با تابلوی امرجنسی را دارا می باشند. البته امرجنسی کردن مدل هایی که مجهز به ساسات اتوماتیک می باشند بسیار آسان تر است. البته امروزه با یک تابلو مجهز به سولونوئید مشکل ساسات غیر اتومات را می توان حل کرد.

 

از مهم ترین کاربرد های موتوربرق بنزینی می توان به پورتابل بودن موتوربرق بنزینی اشاره کرد. وزن کمتر و سایز کوچک تر موتوربرق های بنزینی در مقایسه با دیزل ژنراتور ها سسب می شود، دستگاه قابل جابه جایی باشد. به شکلی که در بسیاری از مواقع دستگاه موتوربرق بنزینی بر روی یک اتوموبیل باری کوچک قرار می گیرد و در طی یک شبانه روز در چند جای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد

جریان خروجی موتوربرق های جیانگ دانگ بنزینی که به ایران وارد می شود همگی تکفاز بوده است. در مدل های بالا تر از 2 کیلووات سیستم استارت به جز هندل دستی در برخی از مدل ها، سیستم استارت الکتریکی نیز تعبیه شده است.

ساختار موتوربرق های دیزلی جیانگ دانگ

موتوربرق های دیزلی ساخت شرکت جیانگ دانگ مجهز به سیستم سوخت رسانی ( گازوئیل ) کاربراتوری می باشد. سیستم خنک کاری موتور دیزلی در موتور برق های دیزلی جیانگ دانگ توسط آب و رادیاتور انجام می شود. در اصطلاح آب خنک گفته می شود، موتوربرق های دیزلی جیانگ دانگ در سایز های مختلف با خروجی های برق متفاوت بین 2 تا 20 کیلو وات ساخته می شوند. شرکت جیانگ دانگ دیزل ژنراتور با کیلو وات های بالا تولید نمی کند و اکثر تولیدات این شرکت پرتابل بوده و قابل جا به جایی می باشد.

اجزای تشکیل دهنده موتور برق دیزلی motor generator jiang dong

موتور: وظیفه تامین انرژی مکانیکی موتور برق را بر عهده دارد، موتور ها قدرت های متفاوتی دارند که بر حسب توان موتور برق و همچنین توان خروجی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگاه تولید برق متناوب (آلترناتور): وظیفه این قسمت از موتور برق تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی می باشد.

سیستم سوخت: سیستم سوخت در موتور برق که بسته به نوع سوخت متفاوت است می تواند بر روی خود دستگاه موتور برق یا به عنوان بخشی مجزا قرار گیرد.

تنظیم کننده ی ولتاژ: وظیفه این قطعه تنظیم ولتاژ خروجی برق از موتور برق و تبدیل AC به DC و بر عکس می باشد.

پنل کنترل: تنظیم و راه اندازی دستگاه از این قسمت انجام می‌شود.

سیستم روغن کاری: موتور و قطعات مکانیکی بعد از مدتی کارکرد دچار سائیدگی می شوند که برای جلوگیری از این سائیدگی از روغن استفاده می شود.

سیستم سردسازی: قطعات و اجزای موتوربرق در حین کار دچار افزایش دما می شوند لذا سیستمی جهت خنک کردن این قطعات نیاز است .سیستم سردسازی وظیفه خنک کردن اجزای تشکیل دهنده موتور برق را بر عهده دارد. اغلب موتوربرق ها توسط هوا خنک می شوند.

خروجی‌ها: از این قسمت برق تولید شده توسط دستگاه به وسایل تغذیه کننده رسانده می‌شود. بیشتر موتور برق ها دارای خروجی های AC و DC با تعداد مختلف هستند.

جهت مشاهده انواع دیزل ژنراتور اینجا کلیک کنید

اجزای تشکیل دهنده موتور برق های بنزینی جیانگ دانگ

موتور انجین بنزینی

 وظیفه تامین انرژی مکانیکی موتور برق را بر عهده دارد، موتور ها قدرت های متفاوتی دارند که بر حسب توان خروجی ژنراتور موتور برق و همچنین شدت جریان انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرند.  انجینن های موتور برق های بنزینی جیانگ دانگ با در نظر گرفتن میزان خروجی ژنراتور می تواند از نوع تک سیلندر و یا دو سیلندر باشد.

ژنراتور موتور برق بنزینی جیانگ دانگ

در واقع انرژی مکانیکی که توسط انجین موتور برق تولید می شود. به ژنراتور دستگاه موتور برق منتقل می شود. این انرژی توسط میدان مغناطیسی سیم پیچ ژنراتور ( الترناتور) به جریان الکتریکی تبدیل می شود. می توان گفت کاری که ژنراتور ها انجام می دهند بر عکس کاری است که موتور های الکتریکی انجام می دهند.

سیستم سوخت رسانی 

در موتور برق های بنزینی جیانگ دانگ کار سوخت رسانی به انجین توسط یک کاربراتور سوزنی انجام می شود. البته لازم به ذکر است در مدل های مختلف این موتور برق ها از کاربراتور های شیر برقی دار و معمولی استفاده می شود.

تنظیم کننده ی ولتاژ

در گذشته موتور برق ها دارای تنضیم کننده های ولتاژ جریان برق زغالی بودند. از همین رو بالا و پایین شدن دور موتور بر روی ولتاژ جروجی تاثیر گزار بود. این بدان معناست که هر چه گاز بیشتری به انجین داده می شد، ولتاژ نیز بالا می رفت. اما امروزه در بیشتر موتور برق های بنزینی از جمله موتور برق بنزینی جیانگ دانگ جهت تنضیم ولتاژ از رگلاتور ولتاژ یا همان AVR استفاده می شود. این موضوع باعث می شود ، جریان برقی که موتور برق جیانگ دانگ در اختیار قرار می دهد به طور یکنواخت بر روی ولتاژ 220 ولت باشد.

پنل کنترل

پنل کنترل به طور معمول در یک طرف موتور برق قرار دارد. و این پنل در واقع یک تابلو کوچک می باشد. که خروجی های جریان برق AC و DC و سیستم استارت برقی ( سوئیچ ) و نشان دهنده عقربه ای و یا دیجیتالی بر روی آن تعبیه شده است. در موتور برق های بنزینی جیانگ دانگ قاب این تابلو و یا پنل کنترل فلزی می باشد. از همین رو عمر مفید بالایی را دارا می باشد.

سیستم روغن کاری

موتور و قطعات مکانیکی بعد از مدتی کارکرد دچار سائیدگی می شوند که برای جلوگیری از این سائیدگی از روغن استفاده می شود. گردش روغن در موتور، موتور برق های بنزینی جیانگ دانگ توسط یک پمپ روغن جدا گانه انجام می شود.

سیستم خنک کاری

در موتور برق های بنزینی جیانگ دانگ سیستم خنک کاری به دو روش انجام می شود در مدل های کوچک تر انجین هوا خنک می باشد. که کار خنک کاری توسط یک پروانه باد انجام می شود. اما در مدل های بزرگ تر با انجین های دو سیلندر موتور ها آب خنک می باشند. این بدان معناست که موتور برق مجهز به رادیاتور و سیستم گردش آب می باشد.

برقاب صنعت


 

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X