موتور برق هوندا

موتور برق هوندا

موتوربرق هوندا HONDA

موتور برق دستگاهی است جهت تامین برق در مکان هایی که دسترسی به جریان برق شبکه در دسترس نباشد. موتور برق از دو قسمت کلی انجین ( موتور احتراقی ) و ژنراتور تشکیل شده است. در واقع کارخانه هوندا تولید کننده انجین می باشد. موتوربرق هوندا المکس

معرفی

ژنراتور و شاسی توسط شرکت های دیگر ساخته می شوند. ولی در بازار ایران بسیاری این موتور برق ها را به عنوان موتور برق هوندا می شناسند.

باید توجه داشت ساخت انجین کار بسیار متفاوتی از ساخت ژنراتور می باشد. و دارای خطوط تولید و متخصصان کاملا متفاوتی می باشند. پس معمولا کمپانی هایی که موتور برق تولید می کنند انجین دستگاه تولیدی خود را از شرکت های سازنده انجین مانند هوندا تهیه می کنند.

پس با توضیحات بالا متوجه می شویم موتور برقی که کاملا توسط ابر کمپانی هوندا ساخته شده باشد وجود ندارد. و تنها انجین این موتور برق ها توسط کاخانجات هوندا ساخته شده است.

موتور برق هوندا
موتور برق هوندا

از موتور برق های موجود در بازار ایران که مجهز به انجین ( موتور احتراقی درون سوز ) هوندا می باشند می توان به موتور برق های الماکس اشاره کرد.

نکته

با در نظر گرفتن این موضوع که موتور احتراقی مهم ترین جزء موتوربرق است. بسیاری از کمپانی های تولید کننده بزرگ و با سابقه موتوربرق؛ موتورپمپ؛ کارواش موتوری؛ اره موتوری؛ حاشیه زن ؛  سمپاش موتوری؛ کمپرسور …  در دنیا از انجین های ساخت کمپانی هندا ژاپن استفاده می کنند.

جهت مشاهده موتور برق های بنزینی سه فاز elemax HONDA اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده موتور برق های بنزینی تکفاز  elemax HONDA اینجا کلیک کنید

 

موتور برق کیفی هندا
موتور برق کیفی هندا

البته گفتنیست امروزه فقط دفتر مرکزی این ابر هولدینگ در ژاپن قرار دارد و کارخانه های تولیدی کمپانی هندا در اکثر کشورهای جنوب شزق آسیا پخش است تا انجایی که بسیاری از محصولات یکسان؛ در کارخانه های در کشور های مختلف تولید می شوند. انجین های کمپانی هندا در سایز های مختلف و اندازه های متفاوت تولید می شوند. انجین ها جهت ساخت انواع دستگاه های صنعتی و ساختمانی و کشاورزی که در محیط باز و به دور از جریان برق کار می کنند؛ استفاده می شوند.

اجزای تشکیل دهنده انجین هندا ENGINE HONDA

باک بنزین

باک در بالای دستگاه قرار گرفته است و متناسب با قدرت موتور ( قطر داخلی سیلندر) در حجم های متفاوتی بین 0.8 تا 6 لیتر گنجایش دارد.

سیستم سوخت رسان

کار رساندن سوخت به داخل سیلندر توسط یک کاربراتور تک سوزن و یا دو سوزن انجام می شود. البته در مدل های جدید با قدرت های بالا از سیستم سوخت رسانی انژکتوری نیز استفاده می شود. موتوربرق هوندا

سیلندر

قطر سیلندر با قدرت خروجی انجین رابطه مستقیم دارد. در مدل های امروزی سیلنر از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود. گفتنیست در قدرت های بالا از سیلندر جفت استفاده می شود.

لوازم داخلی سیلندر

از لوازم مهم داخل سیلندر می توان به پیستون ، رینگ و سوپاپ ها اشاره کرد.

میل لنگ

کار دورانی کردن قدرت تولید شده توسط حرکت پیستون داخل سیلندر توسط میل لنگ انجام می شود.

استارت راه انداز

راهانداز در مدل های کوچک به شکل دستی و توسط یک هندل گردشی انجام می شود و در مدل های بزرگ تر راه انداز دو گانه می باشد و علاوه بر هندل دستی سیستم استارت برقی نبز قرار داده شده است.

کوئل

تولید جریان الکتریکی جهت احتراق داخل سیلندر توسط کوئل انجام می شود و با یک وایر به سر شمعک جرقه زن به داخل سیلندر انتقال داده می شود. موتوربرق هوندا

هواکش

ساسات و یا حفظ کننده هوای داخل سیلندر در بیشتر مدل ها دستی می باشد. البته در برخی مدل های قدرت بالا به صورت اتومات و برقی طراحی شده است.

گاز

گاز یا تنظیم کننده دور موتور در بیشتر مدل های امروزی اتومات می باشد و لی در مدل های دستی به کمک یک پیچ تنظیم کنترل می شوند.

شافت

شافت انجین نیروی تولید شده را از میل لنگ گرفته و به صورت دورانی در حیظ انتفاع قرار می دهد.

از همین رو انجین یا موتور احتراقی موتوربرق مهم ترین جزء مووتوربرق یا موتور ژنراتور می باشد. البته گفتنیست خروجی نهایی از قسمت ژنراتور موتوربرق ( موتورژنراتور ) برداشت می شود. ولی با در نظر گرفتن این موضوع که کارکرد مرتب و بدون اشکال موتور ( انجین ) تاثیر چشمگیری بر روی کیفیت و طول عمر مفید ژنراتور دارد، متوجه می شویم که کارکرد یکنواخت انجین بیشترین تاثیر را بر روی کیفیت کلی دستگاه میگذارد. اما بر عکس این موضوع ( کارکرد ژنراتور بر روی طول عمر مفید و کیفیت انجین ) تاثیر قابل توجه ی ندارد.

بسیاری از کمپانی های تولید کننده موتوربرق در جهان، از انجین های تولید شده توسط کمپانی هندا و یا زیر مجموعه های این ابر کارخانه استفاده می کنند.

از شناخته شده ترین این مجموعه ها می توان از برند الماکس ( elmax ) نام برد.

کمپانی الماکس با استفاده از انجین های هندا و ژنراتور هایی با کیفیت مناسب و به کار گیری تکنولوژی ساخت به روز در تولید دستگاه به یکی از برند های معتبر و شناخته شده در زمینه تولید موتوربرق در جهان تبدیل شده است.

با در نظر گرفتن قیمت مناسب موتوربرق های تولیدی کمپانی الماکس و کیفیت قابل قبول نسبت به رقبای اروپایی و امریکای شمالی، متوجه میشویم که چگونه این شرکت بخش بزرگی از بازار موتوربرق دنیا را به تسخیر خود دراورده است.

 

موتوربرق هوندا المکس ELEMAX

شرکت الکتریکی ساوافوجی Sawafuji از زیر مجموعه های شرکت هوندا در سال 1908 تاسیس شد و سه دسته محصول زیر را تولید مینماید:

  1. قطعات خودکار الکترونیکی برای وسلیل نقلیه بزرگ تبلیغاتی (کامیون ها و اتوبوس ها)
  2. ژنراتور موتوری (موتوربرق) تا سقف 25 KVA و ستگاه های کنترل ژنراتور ها
  3. یخچال های ماشینی قابل حمل (AC/DC) با نام تجاری “Engel”
موتوربرق هوندا المکس
موتوربرق هوندا المکس

این شرکت همیشه در تلاش بوده تا با تولید هر کدام از زمینه های بالا در دنیا پیشرو بوده و همیشه خاستار تولید کالاهایی با کیفیت بییشتر از قبل در هرکدام از دسته های محصولات است، این اولین و والا ترین هدف ساوافوجی Sawafuji است.

المکس ELEMAX نام برند تجاری موتور برق های این شرکت بوده و تا کنون به عنوان یکی از با کیفیت ترین برند های این زمینه در دنیا برای مشتریانی که طالب کیفیت هستند ، بوده.

برقاب صنعت


تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X