هیتر استخری هایوارد

هیتر استخری هایوارد

هیتر برقی استخر

هیتر استخری هایوارد

در این مقاله می خواهیم به گرم کردن آب استخر های شنا به وسیله هیتر برقی و یا گازی بپردازیم. امروزه جهت متعادل کردن دمای آب استخر های شنا بجای استفاده از سیستم دیگ و مشعل و مبدل های حرارتی می توان از هیتر های استخری استفاده کرد. هیتر استخری هایوارد یکی از شناخته شده ترین هیتر استخری است. البته لازم به ذکر است که با در نظر گرفتن خیلی از موضوعات مانند مصرف انرژی و غیره استفاده از هیتر استخری هایوارد جهت استخر های کوچک مناسب تر می باشد.

کمپانی هوایوارد

کمپانی هایوارد ( HAYWARD ) از اولین تولید کنندگان تجهیزات استخری، سونا و جکوزی در جهان به حساب می آید. این کمپانی بزرگ بیش از هشتاد سال است در این حوزه فعالیت قابل توجهی دارد، از ده ۱۹۳۰ میلادی کمپانی هایوارد فعالیت خود را اغاز نموده و تا به امروز از پیشروترین و نو آورترین، شرکت ها در توسعه تجهیزات SPA استخر شنا می باشد.

به طوری که محصولا هایوارد در بسیاری از کارخنجات تولید تجهیزات استخری الگوی اصلی تولید می باشد، واین کمپانی این قدرت و اعتبار را مدیون واحد تحقیق و توسعه محصولات خود می باشد.

دفتر مرکزی کمپانی هیوارد در منطقه صنعتی نیوجرسی ( الزابت ) ایالات متحده قرار دارد. و جهت اسان سازی دسترسی به محصولات تولیدی این شرکت تصمیمسازان کمپانی، کارخانجات خود را در سراسر قاره های جهان توسعه داده اند، این گونه که امروزه کمپانی هایوارد از شرق چین تا اقیانوسیه و کانادا دارای کارخانه های مختلفی می باشد.

محصولات تولیدی هایوارد HAYWARD

دامنه تولیدات هایوارد در زمینه SPA بسیار گسترده است ولی از پر استفاده ترین ها می توان به محصولات زیر اشاره کرد.

پمپ تصفیه استخری ( پمپ استینر دار)

فیلتر شنی ( منبع تصفیه سیلیس ارام)

جارو رباتیک استخری ( جارو اتومات )

کلر زن خطی

کلر زن نمکی

دایو ( سکوی پرش استخری)

تاسیسات روشنایی استخر و سونا

هیتر گازسوز سونا و استخر

هیتر برقی سونا

نردبان اسختر

انواع دستگیره های دیواری استخر و سونا

بلوئر جکوزی

راهنمای انتخاب و خرید هیتر برقی استخر هایوارد

هیتر برقی استخر هایوارد، جایگزین مناسبی برای سیستم موتورخانه گرمایشی شامل دیگ، پمپ، منبع انبساط، ترموستات و مبدل حرارتی می باشد.

معمولا هیترهای برقی مجهز به ترموستات بوده و جهت گرمایش جکوزی و استخرهای خصوصی با حجم کم (حداکثر تا ۷۰ متر مکعب) پیشنهاد می شوند.

هیتر برقی استخر هایوارد در ظرفیت های مختلف دارای ابعاد بسیار کوچک بوده و همانند دیگر مدل های هیترهای هایوارد از قابلیت راه اندازی و بهره برداری آسان بهره مند می باشند.

هیتر های برقی هایوراد تمامی مشخصات و قابلیت های هیتر های برند های دیگر با سایزهای دو برابر بزرگتر را دارا می باشند.

هیتر برقی استخر هایوارد از جنس کوپرونیکل و یا استیل بوده و دارای بازده حرارتی بالاتر از ۸۰% می باشد.

لازم به ذکر است به طور کلی وجود سختی گیر یا رسوب زدا جهت جلوگیری از افت راندمان حرارتی هیترها ضروری می باشد.

جهت براورد مقدار انرژی گرمایشی مورد نیاز برای گرمایش آب استخر توجه به مواردی همچون کل حجم آب استخر، مسقف یا سرپوشیده بودن استخر، اختلاف دمای اولیه و ثانویه آب، سه فاز یا تک فاز بودن برق مصرفی و همچنین نوع استفاده خریدار ضروری می باشد.

بعنوان یک قاعده تقریبی می توان توان الکتریکی مصرفی توسط گرمکن های الکتریکی و ظرفیت گرمایشی تولید شده توسط آنها را بصورت زیر تخمین زد :

جهت مشاهده انواع تجهیزات استخری هایوارد امریکا اینجا کلیک کنید

هیتر برقی استخر هایوارد

هیتر برقی استخر
هیتر برقی استخر

ظرفیت هیتر برقی برای استخرهای عمومی و خصوصی با حجم مشابه، متفاوت می باشد. (برای تعیین و انتخاب مدل و ظرفیت هیتر برقی مورد نیاز استخرخود می توانید با کارشناسان دماتجهیز مشورت نمائید.)

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هیترهای برقی استخر هایوارد به قسمت قیمت و مشخصات فنی در همین صفحه مراجعه فرمائید.

گارانتی هیتر برقی استخر هایوارد :

  • هیتر برقی استخر هایوارد دارای یک سال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش می باشد.
  • به طور کلی برند هایوارد آمریکایی می باشد ولی ممکن است تولید یا مونتاژ محصولات آن در کشورهای مختلف انجام گردد.

برای گرم کردن جکوزی از روش های زیر استفاده می شود:

  •  گرمکن های پیش ساخته
  •  دیگ ها و مبدل حرارتی

سیستم گرمایش آب جکوزی یکی از مهم ترین بخش های جکوزی به شمار می رود زیرا اصلی ترین دلیل استفاده از جکوزی ها، آب گرم است. بنابراین اگر آب گرمای مد نظر را نداشته باشد، استفاده از جکوزی قابل قبول نخواهد بود.این سیستم باید قابلیت گرم کردن آب در مدت زمان ۳۰ دقیقه را داشته باشد.

تاسیسات مکانیکی جکوزی

استفاده از جکوزی حهت ماساژ ماهیچه های بدن با آب (آب درمانی) می باشد. جکوزی در دمای مطلوب بین ۳۶ تا ۴۲ درجه سانتیگراد کار می کند و باید آبی تمیز داشته باشد. جکوزی ها دارای سیستم های جت پمپ هستند تا با فشار آب و برخورد آن به بدن شناور، آب درمانی جکوزی تکمیل گردد.

 

نحوه کلی کارکرد جکوزی

نحوه حرکت آب بدین طریق است که آب از پایین ترین قسمت جکوزی توسط پمپ مکش شده و با فشار به نازل هایی که در اطراف جکوزی قرار داده شده، هدایت می گردد. این نازل ها با لوله هایی به هوا متصل می باشند که با توجه به ساختمان داخلی جت ها،در اثر سرعت زیاد آب، هوا به درون نازل کشبده شده و در نهایت، مخلوط آب و هوا با ماهیچه های بدن تماس پیدا می کتد. محدوده متداولی که برای دستیابی به شرایط آسایش حرارتی کاربران در جکوزی ها تعیین کرده، در جدول زیر ارائه شده است:

مساحت کاسه جکوزی را می توان بر مبنای تعداد نفراتی که قرار است به طور هم زمان از آن استفاده می کنند (به ازای هر نفر باید 9% متر مربع درنظر گرفته شود)، تخمین زد. پایین بودن حجم آب جکوزی ها نسبت به تعداد نفراتی که به طور همزمان از آن استفاده می کنند به این معنی است که نرخ تعویض آب آن ها باید بسیار بیشتر از نرخ تعویض آب استخر باشد. در همین راستا، تعداد دفعات تعویض آب برای جکوزی ها باید هر نیم ساعت یک بار در نظر گرفته شود.

به طور سر انگشتی هر دو نفر در یک جکوزی معادل با شصت نفر در استخر تولید آلودگی می کنند. هم چنین هر نفر در جکوزی در هر ساعت تقریبا ۱ لیتر عرق می کند.البته در صورتی که آب جکوزی بر مبنام مقادیر توصیه شده در استانداردها تنظیم شود، دستیابی به آبی سالم و ایمن برای شناگران چندان هم دشوار نیست.

برقاب صنعت


فروشگاه گروه صنعتی برقاب صنعت نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات و تجهیزات استخری هایوارد می باشد.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد 90

۶تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X