پمپ دیزل ساز

پمپ دیزل ساز

پمپ دیزل ساز

برند دیزل ساز یکی از برند های موجود در ایران است که به تولید انواع پمپ های سانتریفیوژ مبادرت می نماید. تولیدات شرکت دیزل ساز در ابتدای کار محدود به چند مدل پمپ های ساختمانی می‌شد. ولی امروزه با  گذشت چند سال از پا به عرصه گذاشتن این تولید کننده داخلی به بازار پمپ آب در ایران، محصولات شرکت دیزل ساز متنوع تر و بیشتر شده است. در ادامه به معرفی محصولات تولید شده توسط این شرکت می پردازیم.

در واقع محصولات دیزل ساز با طراحی از روی مدل های پمپ پنتاکس ایتالیا طراحی و تولید می شوند. و طور معمول تی| هایی از پمپ هایی را تولید می کند که برند |نتاکس هم داشته باشد.

دیزل ساز
دیزل ساز

پمپ آب محیطی نیم اسب دیزل ساز

پمپ آب نیم اسب محیطی یکی از محصولات پر مصرف این برند می باشد. در ساخت پمپ آب نیم اسب دیزل ساز از یک موتور الکتریکی با سرعت 2850 دور در دقیقه استفاده می شود. و از یک پوسته آلومینیومی جهت پوشش قسمت بیرونی  آن استفاده می شود.

پمپ نیم اسب دیزل ساز
پمپ نیم اسب دیزل ساز

موتورالکتریکی پمپ آب نیم اسب دیزل ساز

همان طور که از نام این محصول بر می آید، جهت تامین قدرت لازم در این پمپ از یک الکتروموتور با قدرت نیم اسب بخار یا 0.37 کیلوات استفاده می شود. در ساخت روتور و استاتور الکتروموتور این پمپ از ورق سیلیس دار استفاده می شود. و جهت سیم پیچ از سیم لاکی مس با قطر مناسب استفاده می شود. از همین رو کیفیت الکتروموتور این پمپ ها نسبتا قابل اطمینان می باشند.

در پمپ نیم اسب دیزل ساز مانند اغلب پمپ های محیطی کوچک جهت انتفال نیروی تولید شده توسط موتورالکتریکی به قسمت پمپاژ پمپ از یک شافت یکپارچه که از مرکز روتور استاتور الکتروموتور خارج شده است استفاده می شود.

پمپاژ پمپ نیم اسب دیزل ساز

قسمت پمپاژ این پمپ از یک سر پمپ و واسطه چدنی ساخته شده است. که در داخل سر پمپ یک پروانه برنجی خورشیدی کار پمپاژ را انجام می دهد. اببندی قسمت سیم پیچ این پمپ توسط این سیل مکانیکی ( فیبر و فنر ) که بر روی شافت (شفت) سوار است انجام می شود.

مشخصات فنی پمپ نیم اسب

حداکثر ارتفاع قابل تامین توسط پمپ نیم اسب دیزل ساز به طور اسمی، 30 متر در داخل لوله 1 اینچ می باشد.

حداکثر دبی قابل برداشت از پمپ نیم اسب دیزل ساز 25 لیتر در دقیقه و یا به عبارت دیگر یک و نیم متر مکعب در ساعت می باشد.

این محصول جهت انتقال سیال در اندازه های کوچک و تامین فشار سیال در داخل سیستم های بسته کوچک مانند آپارتمان و … مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ های بشقابی دیزل ساز

پمپ های بشقابی دیزل ساز در چند رنج مختلف با قدرت های متفاوت ساخته و ارضه می شوند. از پر مصرف ترین این پمپ ها می توان به پمپ بشقابی 1 اسب دیزل ساز اشاره کرد.

البته گفتنی است پمپ های بشقابی دیزل ساز با توان 1.5 اسب و 2 اسب بخار نیز تولید می شد.

در ساخت روتور و استاتور الکتروموتور این پمپ از ورق سیلیس دار استفاده می شود. و جهت سیم پیچ از سیم لاکی مس با قطر مناسب استفاده می شود. از همین رو کیفیت الکتروموتور این پمپ ها نسبتا قابل اطمینان می باشند.

در پمپ بشقابی دیزل ساز مانند اغلب پمپ های محیطی کوچک جهت انتفال نیروی تولید شده توسط موتورالکتریکی به قسمت پمپاژ پمپ از یک شافت (شفت) یکپارچه که از مرکز روتور استاتور الکتروموتور خارج شده است استفاده می شود.

پمپ بشقابی دیزل ساز
پمپ بشقابی دیزل ساز

پمپاژ پمپ بشقابی دیزل ساز

قسمت پمپاژ این پمپ از یک سر پمپ و واسطه چدنی ساخته شده است. که در داخل سر پمپ یک پروانه برنجی دو کفه ای کار پمپاژ را انجام می دهد. اببندی قسمت سیم پیچ این پمپ توسط این سیل مکانیکی ( فیبر و فنر ) که بر روی شافت سوار است انجام می شود.

مشخصات فنی پمپ بشقابی

حداکثر ارتفاع قابل تامین توسط پمپ بشقابی 1 اسب دیزل ساز به طور اسمی، 30 متر در داخل لوله 1 اینچ می باشد.

حداکثر دبی قابل برداشت از پمپ بشقابی 1 اسب دیزل ساز 90 لیتر در دقیقه و یا به عبارت دیگر پنچ متر مکعب در ساعت می باشد.

این محصول جهت انتقال سیال در اندازه های کوچک و تامین فشار سیال در داخل سیستم های بسته کوچک مانند آپارتمان و … مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ های دیزل ساز از استاندارد های لازم برخوردار است شافت تمامی پمپ های سانتریفیوژ دیزل ساز از آلیاژ استلنس استیل ساخته شده است.

بدنه قسمت موتور الکتریکی پمپ های دیزل ساز همگی از آلومنیوم ساخته شده است. محفظه پمپاژ در پمپ های دیزل ساز از چدن ریخته گری ساخته می شوند. پروانه پمپ های سانتریفیوژ دیزل ساز در برخی از مدل ها از جنس باکالیت فشورده و برخی دیگر ازمدل ها از پروانه با آلیاژ برنج بهره می برند. هر کدام از این پروانه ها دارای معایب و مزایایی می باشند.

در صورت قطعی سیال و خالی بودن محفظه پمپاژ پمپ از سیال در حال روشن اگر پروانه از جنس باکالیت باشد. پروانه شکسته و دو کفه آن از هم جدا می شوند. ولی این اتفاق در پمپ هایی با پروانه برنجی نمی افتد. ولی در عوض پروانه های برنجی بر اثر وزن بیشتر در طول زمان فشار بیشتری به موتور الکتریکی پمپ وارد می اورد.

پمپ جتی دیزل ساز

پمپ جتی دیزل ساز در یک مدل با توان 1 اسب بخار و یا 0.75 کیلو وات تولید و عرضه می گردد. از ویژگی های خاص پمپ آب جتی در مقایسه با انواع پمپ های کوچک و ساختمانی می توان به نیمه خود مکش بودن و البته تامین ارتفاع بیشتر داخل لوله اشاره کرد. به پمپ آب جتی پمپ سر کوزه ای نیز گفته می شود.

نیروی لازم جهت به چرخش دراوردن پروانه پمپ جتی دیزل ساز توسط یک موتور الکتریکی سنکرن انجام می شود. روتور و استاتور آن از ورق با سیلیس استاندارد ساخته می شود، و با استفاده از سیم لاکی مسی سیم پیچ می شود. گفتنیست تمام پمپ های جتی دیزل ساز از موتور الکتریکی با جریان برق مصرفی تکفاز استفاده می کنند. از همین رو کار راه اندازی موتور الکتریکی توسط یک خازن روغنی انجام می شود.

پمپ جتی دیزل ساز
پمپ جتی دیزل ساز

پمپاژ پمپ جتی

قسمت پمپاژ این پمپ از یک سر پمپ و واسطه چدنی ساخته شده است. که در داخل سر کار مکش توسط لوله اجکتور و کار پمپاژ به کمک یک پروانه برنجی دو کفه ای به همراه دفیوزر انجام می شود. آببندی قسمت سیم پیچ این پمپ توسط این سیل مکانیکی ( فیبر و فنر ) که بر روی شافت سوار است انجام می شود.

حداکثر ارتفاع قابل تامین توسط پمپ جتی دیزل ساز داخل لوله یک اینچ به صورت اسمی 52 متر می باشد.

حداکثر دبی قابل انتقال با پمپ جتی دیزل ساز 80 لیتر در دقیقه و یا 4.5 متر مکعب در ساعت می باشد.

از پمپ جتی دیزل ساز جهت تقوییت فشار سیال داخل سیستم و انتقال سیال در انواع اماکن استفاده می شود.

پمپ دو پروانه دیزل ساز

اساسا از پمپ های دو پروانه جهت تامین فشار داخل لوله کشی انواع اماکن استفاده می شود. زیرا پمپ های دو پروانه توانایی تولید فشار بیشتر و البته دبی کمتر در مقایسه با پمپ های محیطی دیگر می باشند. از همین رو پمپ دو پروانه از پر مصرف ترین مدل های پمپ، جهت تامین فشار آب داخل لوله کشی انواع اماکن مسکونی و .. . می باشد.

پمپ دو پروانه دیزل ساز
پمپ دو پروانه دیزل ساز

پمپ های دو پروانه دیزل ساز در چند مدل متفاوت با توان های گوناگون تولید و عرضه می شوند.

سیم پیچ تمام این مدل ها با استفاده از سیم لاکی مس با کیفیت مناسب بر روی استاتور سیلیس دار استاندارد انجام می شود. پمپ دو پروانه دیزل ساز با موتور های الکتریکی 1.5 تا 3 اسب بخار و یا 1.1 کیلووات تا 2.2 کیلو وات ساخته می شوند. گفتنیست این مدل پمپ ها همگی با الکتروموتور هایی با سرعت دوران 2850 دور در دقیقه تولید می شوند.

قسمت پمپاژ پمپ های دو پروانه دیزل ساز از یک واسطه و سر پمپ که با آلیاژ چدن ریختگری می شوند ساخته می شود. و کار پمپاژ توسط دو پروانه نا همگرا که از آلیاژ برنج ساخته شده اند انجام می شود.

از پمپ دو پروانه دیزل ساز جهت تقویت فشار سیال داخل لوله در انواع اماکن و سیستم های بسته استفاده می شود.

مشخصات فنی پمپ دو پروانه

ورودی پمپ دو پروانه دیزل ساز 1.1/4 اینچ و خروجی آن 1 اینچ می باشد.

حداکثر ارتفاع قابل تامین توسط پمپ دو پروانه دیزل ساز 60 متر در لوله 1 اینچ می باشد.

حداکثر آبدهی پمپ دو پروانه دیزل ساز 140 لیتر در دقیقه یا 8.5 متر مکعب در ساعت است.

پمپ محیطی 2 اینچ دیزل ساز

یکی از مدل های پر مصرف دیگر تولید شده توسط این شرکت پمپ آب 2 اینچ در 2 اینچ می باشد. موتور الکتریکی که در ساخت این مدل پمپ به کار می رود توانی معادل با  2 اسب بخار و یا 1.5 کیلو وات را دارا می باشد.

از پمپ 2 اینچ دیزل ساز جهت انتقال انواع سیالات استفاده می شود. این پمپ ها به دلیل دبی بالایی که نسبت به فشار ایجاد شده دارند، در ساخت انواع جارو استخری و یا سیرکولاتور تصفیه استخر قابل استفاده می باشند.

پمپ دو اینچ دیزل ساز
پمپ دو اینچ دیزل ساز

مشخصات فنی پمپ 2 اینچ 2 اسب

ورودی و خروجی این پمپ 2 اینچ در 2 اینچ می باشد.

حداکثر ارتفاع قابل تامین توسط پمپ 2 اینچ دیزل ساز 14 متر در داخل لوله 2 اینچ می باشد.

حداکثر دبی قابل انتقال با پمپ 2 اینچ دیزل ساز 450 لیتر در دقیقه و یا 27 متر مکعب در ساعت است.

 

برقاب صنعت


از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X