انواع پمپ شناور

انواع پمپ شناور

انواع پمپ شناور

شناور ها یک مدل از پمپ های سابمرسیبل (غرقآبی) هستند که از دو قسمت کاملا مجزا از هم تشکیل می‌شوند. این دو بخش پمپ و الکتروموتور نام دارند، که توسط ۴ پیچ و مهره متقارن با هم کوبله می شوند و شافت موتور را داخل هزارخاری قسمت پمپ ثابت می کنند. به انواع پمپ شناور ها پمپ میله ای نیز گفته می‌شود. مصارف این پمپ ها در برداشت آب از چاه های عمیق و نیمه عمیق است که به صورت سوزنی یا معمولی حفر می‌شوند. از پمپ های شناور نمی‌شود برای آب های کم عمق استفاده نمود این پمپ ها بر خلاف کفکش ها که از کف خود آب را مکش می‌کنند عمل می‌کنند. در انواع پمپ شناور مکش، از محل کوبله که در میانه ی پمپ کامل (متصل شده) قرار داد انجا می‌شود. در اغلب شناور ها آبدهی از بالا می‌باشد.

 

جهت مشاهده انواع پمپ شناور اینجا کلیک کنید

الکتروموتور این شناور ها خازن بیرون بوده و توسط تابلو فرمان (منوآل، کنتاکتور دار، دیجیتال و …) کنترل می شود. در قسمت پمپ پروانه ها به صورت سری روی شافت سوار هستند، به شکلی که آب پس از عبور از خروجی پروانه قبلی وارد ورودی پروانه بعدی میشود. تعداد پروانه ها تعیین کننده حداکثر ارتفاع و قطر پروانه معین کننده حجم دبی پمپ است.

از مزایای این تیپ از پمپ ها میتوان به قطر خارجی کم دستگاه (“۴،”۶،”۸ و …) اشاره کرد. ابن قطر کم باعث می شود تا در چاه های عمیق و نیمه عمیق که به صورت سوزنی حفر می‌شوند قابل استفاده باشد.

گفتنی است انواع شناور  به دلیل دارا بودن پروانه های متوالی فقط جهت آب صاف قابل استفاده هستند. وجود کوچکترین ذرات اضافی در آب می‌تواند به خرابی شناور منجر شود.

تعریف پمپ شناور

شناور استیل در صنعت پمپ آب ؛ شناور هم یکی از پمپ هایی است که در کشاورزی و صنایع قابل استفاده است. همکاران و مشتریان با نام و اصطلاحات متنوعی از جمله ( شناور چاه عمیق , شناور چاه آب , الکتروپمپ چاه عمیق , الکترو پمپ چاه کشاورزیپمپ آب کشاورزی , پمپ شناور چاه , پمپ شناور کشاورزی , شناور چاه کشاورزی پمپ چاه آب , الکتروموتور شناورپمپ آبرسانی چاه ) به این محصول اشاره می کنند .

انواع پمپ شناور شامل دو مجموعه هستند 1.الکتروموتور تک شناور 2.پمپ تک شناور به صورت الکتروموتور شناور استیل و الکتروموتور شناور چدن تولید می شود که معمولا الکتروموتور شناور استیل به دلیل مقاوم بودن در آب های شور با دوام تر از الکتروموتور شناور چدن است.

پمپ تک شناور هم به صورت پمپ شناور چدن و پمپ شناور استیل تولید می شود که پمپ های شناور استیل به دلیل ضد خورندگی و ضد ماسه بودن و با داشتن پروانه های استیل ضد زنگ مقاوم تر از پمپ چدن هستند.

الکتروموتور شناور به صورت الکتروموتور شناور سه فاز و الکتروموتور شناور تک فاز در بازار جهانی تولید و عرضه می‌شود که بنا بر درخواست و نیاز مشتری مورد محاسبه و استفاده قرار می‌گیرد .

 

انواع پمپ شناور
انواع پمپ شناور

نحوه انتخاب انواع پمپ شناور

انتخاب یک پمپ شناور خوب برای مصارف چاه آب کشاورزی مستلزم نکاتی است که به آن اشاره می‌کنیم

برای انتخاب پمپ شناور کارآمد ؛ باید بب به مسائل زیر توجه نمود:

  • عمق چاه
  • طول مسیر پمپاژ
  • سطح ایستایی آب داخل چاه
  • اختلاف سطح دهانه چاه تا محل تخلیه
  • جنس و سایز لوله
  • تعداد اتصالات (زانویی و غیره)

همه عوامل و متغیر های مطروحه در بالا تاثیر بسیاری در انتخاب درست انواع پمپ شناور دارند. لذا برای انتخاب پمپ شناور باید به نکات مذکور در بالا توجه کرد. در این صورت است که می‌توان بهترین پمپ شناور را متناسب با نیاز و کاربری مورد نظر انتخاب نمود.

گفتنی است میزان دبی یا آبدهی شناور به عوامل زیر بستگی دارد:

  • مساحت زمین کشاورزی (سطح زیر کشت)
  • نوع محصول
  • حجم مخازن ذخیره یا حجم استخر
  • مقدار آب مورد نیاز در صنعت (بستگی به کاربری آن صنعت)

 

نکات

  • مصرف برق کمتر الکتروموتور باید مورد توجه قرارگیرد.
  • شناور با روانکاری خوب می‌تواند دور الکتروموتور را به دور نامی 2900 دور برساند.
  •   پمپ شناوری که ضد زنگ و مقاوم در برابر شن باشد انتخاب کنید. (منظور پمپ استیل و الکتروموتور شناور استیل می باشد).

 

انواع شناور استیل
انواع شناور استیل

 

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت


از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

 

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X