پمپ سمپاش لوشانگ lushang pump

پمپ سمپاش لوشانگ lushang pump

پمپ پیستونی سمپاش لوشانگ

کمپانی لوشانگ یکی از تولید کنندگان انواع پمپ های پیستونی در تایوان می باشد. این کمپانی استاندارد های لازم را جهت کیفیت محصولات تولیدی خود در نظر می گیرد. با توجه به این موضوع می توان گفت پمپ های پیستونی لوشانگ از کیفیت مناسبی جهت بهره برداری برخوردار می باشند.

پمپ سمپاش لوشانگ
پمپ سمپاش لوشانگ

موارد استفاده پمپ های پیستونی لوشانگ

مورد اصلی مصرف پمپ های لوشانگ جهت سمپاشی انواع باغ های میوه جات و زمین های کشاورزی می باشد.

پمپ های پیستونی با توجه به نوع طراحی پمپاژی که دارا می باشند. می توانند فشار کاری بالایی را با دبی حداقلی در حیظ انتفاع قرار دهد. از همین رو پمپ های سمپاش لوشانگ می توانند در خط لوله استاندارد سیال ( سم ) را مسیر طولانی جابجا کنند با کمترین کاهش فشار در سر لانس پاشش. این موضوع باعث می شود در بسیاری از موارد استفاده در باغ ها و یا زمین های کشاورزی بزرگ بدون جابجا کردن پمپ با درست کردن خط لوله در زمین کشاورزی و باغات کل باغ را پوشش داد.

نیروی محرک پمپ سمپاش لوشانگ

نیروی مورد نیاز جهت به حرکت دراوردن پیستون های پمپ های پیتونی لوشانگ می توان از موتور الکتریکی و یا موتور احتراقی استفاده کرد.

در بسیاری از موارد استفاده به این دلیل که جریان برق در زمین های کشاورزی و باغات در دست رس نیست از موتور احتراقی جهت نیروی مورد نیاز پمپ، استفاده می شود.

میزان قدرت موتور تابعی از مدل و اندازه پمپ پیستونی مورد استفاده می باشد. البته گفتنیست اگر از موتور احتراقی جهت تامین نیرو استفاده می شود. باید 30 تا 40 درصد نسبت به موتور الکتریکی قدرت موتور بالاتر در نظر گرفته شود.

ساختار پمپ پیستونی

پمپ سمپاش از زیر مجموعه پمپ های پیستونی می باشد. مکانیزم کار پمپ های پیستونی بر اساس رفت و برگشت یک پیستون در داخل یک سیلندر می باشد، رفت و برگشت پیستون با سرعت بالا در داخل سیلندر سبب ایجاد فشار در داخل محفظه پمپ می شود، هدایت این فشار ایجاد شده توسط پیستون ها به وسیله خروجی پمپ به داخل سیستم پمپاژ می شود. پمپ های سمپاش به طور معمول از سه پیستون بهره می برند، که هر کدام به صورت جداگانه داخل یک سیلندر قرار دارند. خروجی هر سه سیلندر توسط سر پمپ یکپارچه شده و به سمت خروجی پمپ هدایت می شود.

جهت مشاهده انواع پمپ سمپاش اینجا کلیک کنید

در پمپ های پیستونی دبی ( میزان خروجی سیال از پمپ سمپاش ) طابعی از قطر و تعداد سیلتدر ها و پیستون ها است. به این ترتیب که هر چه قدر قطر و تعداد سیلندر ها بیشتر باشد، میزان دبی بیشتر می شود. البته در بیشتر مدل های پمپ های سمپاش تعداد پیستون ها سه عدد می باشد، و قطر پیستون ها تعیین کننده میزان دبی می باشند.

فشار پمپ های سمپاش پیستونی بستگی به اندازه طول سیلندر و سرعت رفت و برگشت پیستون ها می باشد. گفتنیست که میزان فشار در پمپ های سمپاش پیستونی برای اپراتور ( مصرف کننده ) بسیار مهم می باشد. زیرا هر چقدر فشار مناسب تر و به اندازه تر باشد باعث بهبود در کار سمپاشی می شود. هر چقدر قطرات سم مورد پمپاژ کوچک تر و پودر شدن در هوا نزدیک تر باشد، سمپاشی با کیفیت بهتری انجام می شود.

پمپ سمپاش لوشانگ lushang pump

لوشانگ یک شرکت بین المللی در جنوب شرق آسیا می باشد. البته دفتر مرکزی این شرکت در کشور تایوان قرار دارد، شرکت لوشانگ یکی از برند های معتبر در زمینه تولید پمپ های پیستونی می باشد، محصولات این تولید کننده در چندین مدل متفاوت در اندازه های مختلف و با دبی و فشار های متفاوت در ایران در دسترس می باشد. مدل های مختلف پمپ سمپاش لوشانگ جهت کارایی های مختلف ( باغداری ، کشاورزی ، باغچه ، گلخانه ، … ) طراحی و ساخته می شوند.

ساختار پمپ سمپاش پیستونی لوشانگ

بدنه قسمت پمپاژ از آلیاژ برنج و برنز ساخته می شود و سیلندر ها و پیستون ها از آلیاژ ترکیبی فولاد سخت و ضد ترکیب شوندگی پایین، ساخته می شود و قسمت کارتل و نگهدارنده سیلندر ها از ورق آلومنیوم ساخته می شود. پمپ های سمپاش پیستونی لوشانگ دارای دو خروجی می باشند که به طور معمول در مدل های کوچک از هر دو خروجی به طور همزمان استفاده نمی شود مگر فشار سمپاشی برای اپراتور ( مصرف کننده ) در اولویت نباشد، برای مثال جهت گلخانه های بوته ای … مورد استفاده قرار گیرد.

شیرفشار شکن پمپ سمپاش

بر روی پمپ سمپاش پیستونی سمپاش یک شیر فشار شکن قرار دارد که جهت تنظیم فشار مورد استفاده قرار می گیرد. شیر فشار شکن دقیقا بر عکس شیر قطع کن عمل می کند. هر چقدر شیر بسته تر شود فشار پمپاژ به حداکثر نزدیک تر  می شود.

محصولات تولیدی شرکت لوشانگ از کیفیت قابل قبولی برخوردار می باشند، و چنانچه از نگهداری و بهره برداری خوبی بهره مند باشند، دارای طول عمر مفید و کارایی مناسبی می باشند.

نیروی محرک پمپ پیستونی سمپاش توسط یک موتور احتراقی و یا الکتریکی تامین می شود. موتوری که نیروی محرک پمپ را تامین می کند، معمولا توسط تسمه و فولی به پمپ منتقل می شود، مدل و اندازه و نیروی موتور محرک بسته به مدل پمپ سمپاش می باشد، مدل های بزرگتر پمپ پیستونی سمپاش لوشانگ توسط یک گاردون می تواند از نیروی محرک موتور تراکتور های باغی و کشاورزی نیز استفاده کند.

پمپ سمپاش پیستونی با پوزیشن زنبه ای

سمپاش زنبه ای از کوبله شدن پمپ سمپاش با یک موتور ( الکتریکی،احتراقی) بر روی شاسی زنبه ای ساخته می شود. پمپ های این مدل از سمپاش ها تا 90 بار می تواند باشد که متناسب با پمپ، موتور نیز انتخاب می شود. این دستگاه قابلیت کار بر روی اتومبیل مخزن دار ویا مکش از داخل لوله را دارا می باشد. این دستگا ه جهت سمپاشی انواع، باغ ها ،مزارع،گلخانه های متوسط و نیمه مکانیزه مناسب می باشد.

سمپاش زنبه ای لوشانگ
سمپاش زنبه ای لوشانگ

در واقع این دستگاه نام خود را از شاسی خود گرفته است. شاسی این سمپاش به شکل زنبه و در دو طرف دارای دو دسته حائل می باشد.

پمپ سمپاش پیستونی با پوزیشن فرغونی

این دستگاه نام خود را از شاسی خود گرفته است. با کو بله کردن یک پمپ پیستونی 22 بار تا 60 بار سمپاش با  یک موتور الکتریکی ویا احتراقی بر روی شاسی به شکل فرغون ساخته می شود. ظرفیت مخزن این وسیله بین 60لیتر تا 150لیتر می باشد و جهت سمپاشی انواع ،باغ ها، مزارع، گلخانه ها ی کوچک و متوسط کار برد دارد.

شاسی سمپاش فرغونی از دو محور در دو طرف یک صفحه فلزی ساخته می شود. شاسی بر روی دو چرخ فرغونی حرکت می کند.

پمپ و موتور دستگاه برروی تاغچه ی جلوی شاسی قرار می گیرند.

منبع ذخیره

ظرفیت منبع سمپاش های فرغونی بین 50تا 180 لیتر می باشد. و معمولا از پلاستیک یا ورق استیل ساخته می شوند.

برقاب صنعت


از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X