انواع دیگری از یاتاقان ها

انواع دیگری از یاتاقان ها

گیربکس پارس گرجی F

گروه صنعتی برقاب صنعت

یاتاقان های غلتکی استوانه ای (رولبرینگ استوانه ای)

این یاتاقان،جایگزین بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه می شود؛زیرا یاتاقان های شعاعی در بعضی پمپ ها در خارج از امریکای شمالی طراحی می شوند.در این شیوه، یاتاقان در پوسته های داخلی و خارجی خود یک سری غلتک های استوانه ای دارد.اگرچه قابلیت حمل تمام بارهای محوری را ندارد، میزان اصطکاک بسیار کم است و می تواند، بارهای شعاعی بزرگ را تحمل کند.

[psfw slug=”14603″]

 

جهت مشاهده انواع پمپ لجن کش ایتالیایی اینجا کلیک کنید

یاتاقان های بوشی

یاتاقان بوشی یا یاتاقان سر محور قابلیت جذب بارهای شعاعی شافت را دارد؛اما از قابلیت حمل هیچ گونه بار محوری برخوردار نیست.بوش که اغلب، در پمپ های بزرگ تر استفاده می شود، معمولا سطح داخلی یاتاقان را در بر میگیرد و اغلب اوقات از یک ماده ی آلیاژ بابیت ساخته می شود.این ماده اصطکاک را به حداقل می رساند و در عین حال به ذرات خارجی اجازه می دهد،در بابیت قرار گیرند.مضاف بر این که به شکل فوق العاده آسیب احتمالی به شافت را کاهش می دهد.برای آن که یاتاقان یک طول عمر منطقی داشته باشد، روان کاری می تواند، اهمیت ویژه ای داشته باشد.برای ایجاد یک لایه روان کار میان یاتاقان وشافت، شیارهایی در سطح یاتاقان ایجاد می شود.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

 

چیدمان کلی یاتاقان

به منظور کسب لطمینان از عملکرد مطلوب و طولانی مدت یاتاقان ها، باید دانست که آن ها تنها بخشی از چیدمان کلی یک مجموعه یاتاقان هستند.سایر جوانب حائز  اهمیت به حمایت و حفاظت از این یاتاقان ها باز می گردد.چنین حمایتی شامل یک شافت قوی و محفظع براژ به حداقل رساندن اثر هر گونه فشار خارجی یا لرزش است.در این زمینه، ماشین کاری دقیق محفظه و شافت نیز علاوه بر تطبیق صحیح با یاتاقان ها لازم است.

الکتروموتور ضد جرقه WEG
الکتروموتور ضد جرقه WEG

برای حفاظت از یاتاقان ها نباید روان کاری آن ها را فراموش کرد تا از این طریق، عناصر غلتکی و سطوح تماس تفکیک شوند و اثر اصطکاک به حداقل برسد و از خوردگی قطعات جلوگیری شود.در انتخاب روغن باید به چسبندگی آن توجه کرد که این مسئله نیز منوط به دمای عمل گری و اندازه ی یاتاقان و سرعت دورانی آن است.تولید گنندن ی یاتاقان می تواند، حداقل میزان چسبندگی لازم برای این شرایط را شناسایی کند؛ اما موتور انتخابی باید به مقیاس حداقل میزان در نظر گرفته شده چسبندگی بیشتری داشته باشد. این امر از افت اصطکاکی می کاهد و طول عمر یاتاقان را افزایش می دهد.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X