بوستر پمپ های پنتاکس BOOSTER PUMP PENTAX

بوستر پمپ های پنتاکس BOOSTER PUMP PENTAX

بوستر پمپ پنتاکس

گروه صنعتی برقاب صنعت

پنتاکس pentax

شرکت پنتاکس یکی از معتبر ترین شرکت های سازنده انواع پمپ های انتقال سیال می باشد. دفتر مرکزی این شرکت در کشور ایتالیا می باشد. شرکت پنتاکس در ساخت انواع پمپ های زمینی خانگی ، پمپ های زمینی صنعتی، پمپ های کشاورزی فعال می باشد. همچنین این شرکت انواع پمپ های غرق آبی ( کفکش، لجن کش، شناور) را در سایز ها و انداره های متفاوت تولید می نماید. البته شرکت پنتاکس انواع پرشر سوئیچ و کنترلر های دیجیتال را نیز تولید می کند.

[psfw slug=”14603″]

 

بوستر پمپ پنتاکس
بوستر پمپ پنتاکس

بوستر پمپ

در واقع به کلکتور کردن 2 یا چند الکترو پمپ به صورت سری یا موازی بر روی شاسی بوستر پمپ گفته می شود. بوستر پمپ ها توسط یک تابلو فرمان ( اینورتوردار ، مکانیکی ،… .) کنترل می شوند. از بوستر پمپ ها در ایستگاه های افزایش فشار،سیستم های آبرسانی و اتش نشانی اماکن و ساختمان ها ودر کشاورزی و صنایع استفاده می شود.

[psfw slug=”14603″]

 

گاهی لازم است پمپ ها به صورت سری، موازی یا ترکیبی از این دو بوستر شده. در بوسترپمپ های موازی دو یا چند پمپ در کنار یکدیگر سیال را از یک سیستم واحد گرفته و در سیستم دیگری تخلیه می کنند. اگر دو پمپ موازی باشند، هر دوی آنها دبی های متفاوت و هد های مشابه دارند پمپ های سری مجموعه ای از دو یا چند پمپ هستند به گونه ای که قسمت تخلیه پمپ، ناحیه مکش پمپ دیگر است. در بوستر پمپ های سری، هد ها مختلف، اما دبی ها مشابه هستند. با ترکیب این دو حالت نیز مضرب هایی از این دو عامل ( هد و دبی جریان) را خواهیم داشت.

جهت مشاهده انواع بوستر پمپ های پنتاکس اینجا کلیک کنید

بوستر پمپ پنتاکس
بوستر پمپ پنتاکس

بوستر پمپ پنتاکس

بوستر پمپ های پنتاکس که توسط شرکت جمع شده همگی دارای تابلو کنترل می باشند. در بعضی از مدل ها تابلو بصورت اینورتر دار ( دور متغیر ) و در بعضی از مدل ها پی ال سی دار ( دور ثابت ) می باشند. بوستر پمپ های پنتاکس به دو دسته کلی آبرسانی و اتشنشانی تقسیم می شوند. که در اکثر موارد در بوستر پمپ های آتشنشانی نیاز به دور متغیر نیست.

[psfw slug=”14601″]

 

تمامی بوستر پمپ هایی که توسط شرکت پنتاکس ساخته می شوند از نوع بوستر موازی می باشند. در بوستر پمپ های موازی ارتفاع به صورت استاتیک حساب می شود. و دبی کل از جمع دبی پمپ ها به دست می آید، ولی در بوستر پمپ های سری ارتفاع با فرمول هد استاتیک جمعی به دست می آید که به بیان دیگر ارتفاع کل چیزی در حدود 80 در صد جمع ارتفاع پمپ ها می شود.

پمپ های استفاده شده در ساخت این بوستر پمپ ها ساخت شرکت پنتاکس ایتالیا می باشد. و شاسی کاری و اتصال بندی نیز توسط خود شرکت انجام می شود. تابلو فرمان در این بوستر پمپ ها ( دور متغیر ) قابلیت تنظیم کاری را دارا می باشند.

سیستم کنترل (تابلو فرمان)

امروزه با به وجود امدن کنترلر های ترانزیستوری فرکانس کنترل دور الکتروموتور ها قابلیت تنظیم دقیق را پیدا کرده اند. و با استفاده از این ابزار ها (اینورتور، )و انواع بیمتال و کنتاکتور ها تابلو ها ی فرمان توانایی کنترل بوسترپمپ را از بسیاری جهات دارا می باشند.

اینورتر ال اس IG5
اینورتر ال اس IG5

[psfw slug=”14599″]

 

بوستر پمپ های دور متغیر

در بوستر پمپ های دور متغیر از یک اینورتر در تابلو فرمان آن استفاده می شود. که این اینورتر با تغیر برق مستقیم به متناوب و کنترل فرکانس دور موتور الکتریکی، پمپ را کنترل می کند. همچنین با در نظر گرفتن مقدار برداشت آب پمپ ها را وارد مدار می کند.

  • از مزایای بوستر پمپ دور متغیر جهت آبرسانی می توان به متعال کردن فشار آب از لحظه اول مصرف تا اخرین لحظه اشاره کرد. تنظیم نشدن ترکیب آب سرد و گرم در مدخل استفاده یکی از مشکلات همیشگی استفاده از پمپ های دور ثابت برای مصرف کننده می باشد.
  • مصرف کمتر جریان برق مصرفی یکی دیگر از مزایای بوستر پمپ های دور متغیر است. که این موضوع در پمپ های بزرگتر بسیار مد نظر قرار میگیرد.
  • جلو گیری از استهلاک در قسمت های مکانیکی پمپ ( بلبرنگ ها ، یاتاقان ها ، شافت ، پروانه ها ، دفیوزر ها ، … . ) از دیگر مزایای سیستم دور متغیر می باشد. که در بوستر پمپ هایی که از پمپ های طبقاتی استفاده می کنند. موضوع مهمی به حساب می اید.
  • جلوگیری از تغییر ولتاژ ناگهانی در قسمت الکتروموتور ، پمپ که در بسیاری از موارد باعث جرقه در سیم پیچ و سوختن آن می شود.
شرکت برقاب صنعت با بیش از ربع قرن تجربه با خیالی راحت و  آسوده در پروژه های خود در زمینه های مختلف از محصولات شرکت LS استفاده میکند. رضایت شما عزیزان از این محصولات در این مدت دلیلی محکم برای کارشناسان گروه فنی ما است تا در پروژه های بعدی خود نیز  ازمحصولات با کیفیت شرکت LS استفاده کنند.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برقو دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان را می دهیم که جلب رضایت مراجعین هدف اصلی این گروه صنعتی (برقاب صنعت) می باشد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X