قسمت برقی الکتروموتور

قسمت برقی الکتروموتور

الکتروموتور زیمنس SIEMENS

گروه صنعتی برقاب صنعت

قطعات برقی الکتروموتور و مشکلات:

توضیح:

1- در این موارد حتما جايي از مدار قطعی اتصال دارد.

بررسی

با آوا متر تمام مدار الکتریکی دستگاه، پريز،دوشاخه ،سيم هاي رابط،کليدها واتصالات در تخته کلم الکتروموتور را بر رسي وعيب مربوطه را بر طرف مي نماييم.

بررسی قطعی جریان داخل روتور نیاز به ابزار و تخصص لازم دارد.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

2 – سوختن فيوز:

بررسی- ابتدا علت سوختن فيوز که مربوط به اتصالي مي باشد را بررسي نموده پس از آن به تعويض فيوز مي پر دازيم.

  • 3-  پوسته الکتروموتور پس از روشن شدن خيلي زود داغ مي شود.
    بررسی- سیم پیچ الکتروموتور نيم سوز شده است.

جهت مشاهده انواع الکتروموتور 0.33 اسب اینجا کلیک کنید

داخل الکتروموتور
داخل الکتروموتور

بررسی

در هر کدام از سيم پيچ هاي کمکي واصلي مي تواند اتصال حلقه ويا اتصال کلاف به کلاف به وجود آمده باشد. به زبان ساده تر میدان مغناطیسی الکتروموتور دچار اتصال کوتاه شده است. بنابر اين مسير جريان الکتريکي کوتاه شده در نتيجه ميدان مغناطيسي مناسب براي گردش بوجود نمي آيد وباعث گرم شدن غیر معمول  الکتروموتور مي شود.

الکتروموتور هاي نيم سوز جريان بيشتري نسبت به الکتروموتور هاي سالم مشابه خود می کشند.

توضیح:

براي رفع عيب در صورتي که محل اتصالي مشخص باشد وبتوان به نحوي آن را عايق نمود اقدام کرده ودر غير اين صورت الکتروموتور بايد دو باره سيم پيچي شود.

علت- زياد بودن بار وارد شده به الکتروموتور.

بررسی:

– هر الکتروموتوري داراي توان مکانيکي مشخص است در صورتي که بيش حد  توان مربوطه از الکتروموتور نيرويي خواسته شود جريان بيشتري از سيم ها عبور مي کند که با سطح مقطع وتعداد دور آن ها همخواني ندارد وباعث گرما در پوسته الکتروموتور و آسيب ديدن آن خواهد شد.

یکی دیگر از عوامل تولید گرمای بیش حد توسط الکتروموتور عمل نکردن پرشر گریز از مرکز است.

بررسی:

علاوه بر جريان در يافتي توسط سيم پيچ اصلي ،سيم پيچ کمکي نيزچون از مدار خارج نمي شود جريان دريافت مي کند .براي اطمينان از صحت عمل کرد کليد گريز از مرکز بايد به صداي کنتاکت آن در حالت دور گرفتن الکتروموتور وهمچنين از دور افتادن آن گوش کرد .براي رفع عيب بايد کليد سرويس ويا تعويض شود.

  • – با متصل شدن جریان برق  الکتروموتور صدايی شنيده مي شود ولي به حرکت در نمي آيد.- درصورتي که کنتاکت هاي کليد در حالتي که موتور خاموش بوده وصل نشده باشد. درزمان شروع بکار ،سيم پيچ راه انداز در مدار قرار نگرفته وطبيعتا”الکتروموتور بگردش نمي افتد.براي رفع عيب کليد را با آوامتر امتحان ودر صورت معيوب بودن تعويض مي نماييم.
    – با روشن شدن موتور صداي زيادي شنيده مي شود ولي به گردش در نمي آيد.

نشانه ها:

  • – قطعي سيم پيچ اصلي يا کمکي.
    – به کمک آوامتر هر دو مدار را امتحان ودر صورت مشخص بودن محل پارگي، آن را تعمير مي نماييم.
  • – نيم سوز بودن يا سوختگي موتور.
    – الکتروموتور سريعا”داغ شده وجريان زيادي مي کشد همچنين بوي سوختگي ويا دود از مشخصه هاي آن است.
  • – خرابي خازن.
    توضیح: خازن ها به منظور راه اندازي موتور بکار رفته اند خازن را مطابق با مطالبي که در مورد عيب يابي خازن ها گفتيم آزمايش نموده در صورت نياز آن را تعويض مي کنيم.
    با روشن کردن الکتروموتور فيوز عمل کرده مدار قطع مي شود. دستگاه اتصال کتاه بر قرار کرده است.

بررسی:

  • دوشاخه ،سيم هاي رابط وجعبه اتصالات موتور را بررسي کرده در صورت پيدا کردن محل اتصالي آن را مرتفع مي نماييم.- سوختگي کامل موتور
  • بررسی
  • – با مشاهده استاتور وسيم پيچ هاي مربوطه عيب حاصل تاييد گرديده وبراي رفع آن بايد موتور سيم پيچي گردد.
    – با روشن کردن الکتروموتور فيوز عمل کرده مدار قطع مي شود.
    – اتصال کوتاه در خازن
    – اگر با جدا کردن خازن از مدار و به برق زدن الکتروموتور فيوز ديگر عمل نکرد عيب از خازن است وبايد آن را تعويض نمود.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X