الکترو موتور AC تکفاز و سه فاز

الکترو موتور AC تکفاز و سه فاز

گروه صنعتی برقاب صنعت

الکتروموتور AC تکفاز:

نوع قطب چاکدار معمولترین الکتروموتور سنکرون  است، که در ساخت دستگاه های برقی کوچک و لوازم اشپزخانه  که به گشتاور پایین نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرد، (پنکه زمینی،سقفی،انواع هم زن و مخلوط کن …)

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

نوع دیگر الکتروموتور AC تک فاز، الکتروموتور القایی است. که اغلب در لوازم بزرگ نظیر ماشین لباسشویی و خشک کن لباس بکار می‌رود. این الکتروموتور ها گشتاور راه اندازی بزرگتری را با استفاده از یک سیم پیچ راه انداز کمکی به همراه یک خازن راه انداز و یک پرشر گریز از مرکز ، ایجاد کنند.

جهت مشاهده انواع الکتروموتور 30 اسب اینجا کلیک کنید

الکتروموتور AC تکفاز
الکتروموتور AC تکفاز

توضیح:

 خازن و سیم پیچ استارت کمکی در هنگام شروع به کار توسط یک دسته از کنتاکتهای تحت فشار فنر روی کلید گریز از مرکز دوار ، به منبع برق متصل می‌شوند.

خازن به افزایش گشتاور راه اندازی الکتروموتور کمک می‌کند.

هنگامی که الکتروموتور به سرعت نامی استاندارد رسید،کلید گریز از مرکز فعال شده. دسته کنتاکتها فعال می‌شود، خازن و سیم پیچ راه انداز سری شده را از منبع برق جدا می‌سازد، در این هنگام الکتروموتور تنها با سیم پیچ اصلی عمل می‌کند.  

[psfw slug=”14600″]

 الکتروموتور AC سه فاز:

در طراحی ساخت این الکتروموتورها از اختلاف فاز موجود بین فازهای تغذیه چند فاز الکتریکی برای ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی استفاده می شود.

توضیح:

روتور شامل تعدادی رسانا که از  مس ساخته می شوند است که در شیار های فولادی عایق بندی شده تنه روتور  قرار گرفته اند تشکیل می شود.

الکتروموتور القایی:

به طور کلی به الکتروموتور هایی که از طریق القای الکترومغناطیسی میدان مغناطیسی دوار در این هادیها القای جریان  که در نتیجه منجر به ایجاد یک میدان مغناطیسی متعادل کننده شده و موجب می‌شود که الکتروموتور در جهت گردش میدان به حرکت در آید الکتروموتور القایی گفته می شود.

الکتروموتور AC سه فاز
الکتروموتور AC سه فاز

استارت:

این الکتروموتور ها برای استارت نیازمند فرکانس منبع تغضیه بیشتری نسبت به سرعت استاندارد دور خود می باشند. چرا که در غیر این صورت میدان متعادل کننده‌های در روتور ایجاد نخواهد شد.

موارد مصرف:

در ساخت لوکوموتیوها  که در آن به الکتروموتور ترکشن آسنکرون احتیاج است ، ساخت انواع ترن های هوایی و زمینی در ساخت توربین های مولد اصلی،… مورد استفاده قرار می گیرند.

الکتروموتور آسنکرون را می‌توان به عنوان مولد جریان هم بکار برد.

[psfw slug=”14602″]

توضیح:

 به سیم پیچهای روتور جریان میدان  اعمال می‌شود تا یک میدان مغناطیسی پیوسته ایجاد شود، الکتروموتور به صورت همزمان با میدان مغناطیسی دوار ناشی از برق AC سه فاز ، به گردش در می‌آید.

فرکانس تغضیه تعیین کننده سرعت الکتروموتور AC در هنگام شروع به کار. و مقدار لغزش ، یا اختلاف در سرعت چرخش بین روتور و میدان استاتور ، گشتاور تولیدی الکتروموتور را تعیین می‌کند.

 می‌توان با روشن و خاموش کردن  دسته سیم پیچها یا قطبهایی در الکتروموتور  سرعت میدان دوار مغناطیسی را تغییر داد، البته با پدید امدن کنترلر های ترانزیستوری ، فرکانسی  کنترل یکنواخت تری را می توان بر روی سرعت الکتروموتور ها داشت.

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان را می دهیم که جلب رضایت مراجعین هدف اصلی این گروه صنعتی (برقاب صنعت) می باشد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X