انواع الکتروموتور AC

انواع الکتروموتور AC

الکتروموتور کایجیلی ms

گروه صنعتی برقاب صنعت

 موتور الکتریکی القايي AC فاز شكسته

 الکتروموتور فاز شكسته همچنين به عنوان Induction start/Induction run (استارت القايي/كاركرد القايي)هم شهرت دارند. در سیم پيچ استارت از سيم نازكتر و تعداد دور كمتر نسبت به سیم پيچ اصلي براي بوجود آوردن مقاومت استفاده می شود. همچنين ميدان سیم پيچ استارت در زاويه اي غير از آنچه كه سیم پيچ اصلي دارد قرار مي گيرد كه استارت دستگاه را انجام دهد. سیم پيچ اصلي كه از سيم ضخيم تري ساخته شده است کار نگهداری قدرت در دور ثابت داانجام می دهد.
بازدهی آغازين كم است مثلا 100 تا 175 درصد تورك ارزيابي شده.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

موتور الکتریکی براي استارت شدت جرياني بیش از آمپر معین دستگاه نیاز دارد.تقريبا 700 تا 1000 درصد جريان ارزيابي شده.تورك بيشينه توليد شده نيز در محدوده 250 تا 350 درصد از تورك براوردشده مي باشد.

جهت مشاهده انواع الکتروموتور دالاندر اینجا کلیک کنید

پمپ مگنتی
پمپ مگنتی

بیشترین موارد مصرف فاز شکسته:

سمباده (آسياب) هاي كوچك , دمنده ها و فنهاي كوچك و ديگر دستگاههايي با نياز به تورك آغازين كم با و نياز به قدرت 1/20 تا 1/3 اسب بخار مي باشد.از استفاده از اين الکترو موتور ها در كاربريهايي كه به دوره هاي خاموش و روشن و گشتاور زياد نيازدارند خود داري نماييد.

 الکتروموتور القايي تک خازن:

الکتروموتور های تک خازن ورژن جدید تر الکتروموتور های فاز شکسته می باشد با این تفاوت که با استفاده از خازن و رله استارت کم تنش تری را دارا هستند.همانند موتور الکتریکی فاز شكسته اين نوع موتور يك سوئيچ گريز از مركز داشته كه هنگامي كه موتور به 75 درصد سرعت استاندارد دستگاه شده مي رسد , سیم پيچ استارت را از مدار خارج مي نمايد.از آنجا كه خازن با مدار استارت موازي است , گشتاور استارت بيشتري توليد مي كند.

توضیحات بیشتر:

گشتاور اولیه در حدود 200 تا 400 درصد گشتاور استاندارد دستگاه می باشد و جريان استارت معمولا بين 450 تا 575 درصد جريان استاندارد دستگاه شده است.كه بسيار كمتر از الکترو موتور فاز شكسته و بعلت سيم ضخيمتر در مدار استارت است.
الکتروموتور خازن . مقاومت نوع دیگر از این خوانواده می باشد.در اين نوع موتور خازن استارت با يك مقاومت جايگزين شده است.موتور استارت مقاومتي در مواردی مورد استفاده قرار مي گيرد كه ميزان گشتاور اولیه كمتر از مقداري كه موتور الکتریکی استارت خازني توليد مي كند لازم است. ودر عوض این الکتروموتور ها راندمان بالایی در دائم کاری دارند.
این الکتروموتور ها در صنایع برودتی؛ تهویه،تسمه نقاله،انواع خطوط متحرک کاربرد های گسترده ای دارند.

 الکتروموتور AC القايي با خازن دائمي اسپليت

اين الکتروموتور نوعي خازن دائما متصل به صورت سري به سیم پيچ استارت دارد.اين كار سبب آن مي شود كه چوکت کمکی استارت تازماني كه الکتروموتور به سرعت چرخش استاندارد خود برسد بصورت سیم پيچ كمكي عمل می كند.از آنجا كه خازن عملكرد اصلي(خازن روغنی)است نمی تواند گشتاور اولیه ای  معادل يك الکتروموتور استارت خازني ايجاد نمايد.گشتاور استارت يك الکتروموتور معمولا كم و در حدود 30 تا 150 درصد گشتاور استاندارد دستگاه می باشد.الکتروموتورهای خازن دائم جريان استارتي پايين , معمولا در حد كمتر از 200 درصد جريان واقعی شده دارند كه آنها را براي موارد مصرف با سرعتهاي داراي چرخه هاي خاموش روشن بالا بسيار مناسب مي سازد.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

توجه:

این الکتروموتور ها به دلیل طراحی شان کاربرد های بسیار گسترده ای  دارند.طراحي الکتروموتور براحتي براي استفاده با كنترل كننده هاي سرعت ميتواند اصلاح شود.همچنين مي توانند براي بازدهي بهينه و ضريب توان بالا در فشار برآورد شده طراحي شوند.آنها به عنوان قابل اطمينان ترين موتور الکتریکی تك فاز مطرح مي شوند.مخصوصا

نکته:

این الکتروموتور ها به سوئیچ گریز از مرکز احتیاج ندارند.

موارد مصرف:

الکتروموتور هاي خازن دائم بسته به طراحيشان مصرف بسيار متنوعي در ساخت انواع دستگاه های صنعتی دارند.( فن ها , دمنده ها با نياز به گشتاور استارت كم و چرخه هاي كاري غير دائمي مانند تنظيم دستگاهها (طرز كارها) , عملگر درگاهها و بازكننده هاي درب های اتو ماتیک مي شود.

الکتروموتور پله ای
الکتروموتور پله ای

 الکتروموتور AC القايي استارت با خازن/ كاركرد با خازن

اين الکتروموتور، همانند الکتروموتور با استارت خازن , خازني از نوع استارتي در حالت سري با سیم پيچ كمكي براي گشتاور زياد استارت دارد. همچنين مانند يك موتور PSC خازني از نوع كاركرد كه دركنار خازن استارت در حالت سري با سیم پيچ كمكي است كه بعد از شروع به كار الکتروموتور از مدار خارج مي شود. اين حالت سبب بوجود آمدن گشتاوري بیشتری نسبت به استاندارد دستگاه به وجود بیاورد.
اين نوع الکتروموتور مي تواند … و بازده بيشتر طراحي شود.اين الکتروموتور بخاطر خازنهاي كاركرد و استارت و سوئيچ گريز از مركز آن برای بیشتر مصرف قابل انتفاع می باشد.

کاربرد ها:

اين موتورا لکتریکی  مي تواند در بسياري از مواردی كه از هر الکتروموتور تك فاز ديگري انتظار مي رود استفاده شود.اين کاربرد ها شامل ماشينهاي مرتبط با چوب ،كمپرسورهاي هوا ، پمپهاي آب فشار قوي ، …

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X