هیدرولیک سیستم ها

هیدرولیک سیستم ها

گروه صنعتی برقاب صنعت

محدودیت های پمپ

پمپ آب گربز از مرکز به این منظور طراحی و ساخته می شود که بتواند، تمامی گستره ی وسیع وضعیت هد_دبی منحنی عملکرد را تامین کند؛ اگر پمپ آب در سرعت مخصوصی که منحنی آن رسم شده است، به کار گرفته شود، کارکرد آن نیز در همین منحنی نشان داده خواهد شد؛ البته  وضعیت واقعی در منحنی عملکرد به وسیله ی سیستمی تعیین می شود که پمپ آب در آن عمل می کند؛ بنابراین به منظور تحقق تمامی اهداف عملی، پمپ آب از طریق این سیستم کنترل و بدون توجه به هد و دبی تامین می شود و شرایط لازمی که در آن به حرکت در خواهد آمد را مهیا خواهد کرد.

[psfw slug=”14603″]

این مسئله از نظر ایمنی سیستم، مزیت بزرگی به شمار می رود؛ زیرا پمپ آب گریز از مرکز معمولا قادر به تحمل فشار بیش از حد بر سیستم نیست؛ اما برای درک چگونگی عملکرد این پمپ آب در یک سیستم، نخست لازم است، به برخی از جنبه های هیدرولیکی و برخی ملاحظات اولیه در طراخی سیستم بپردازیم.

سیستم بسته ابرسانی
سیستم بسته ابرسانی

جریان سیالات در لوله ها

مواردی که در این قسمت به آن ها اشاره می شود، می تواند به آن دسته از افرادی کمک کند که ممکن است، از نوع واکنش سیال به جریان یافتن درون لوله ها مطمئن نیستند.

وزن مخصوص

از اصطلاح وزن مخصوص معمولا در مباحث مربوط به سیالات استفاده می شود و اصطلاحی است که به نسبت چگالی یک سیال به چگالی آب سرد (در دمای ℉60) اطلاق می شود؛ بنابراین می توان گفت که وزن مخصوص آب سرد، 1 است.

فشار در سیستم استاتیک

وقتی سیالی درون سیستم استاتیک قرار می گیرد، رابطه ی میان فشاری که در فشار سنج نشان داده می شود و عمق سیال روی آن به صورت زیر به دست خواهد آمد:

P= HsS.G تقسیم بر ۲.۳۱

که در آن:

P: فشار بر حسب psi

Hs: هد استاتیک سیال بر حسب فوت

S.G: وزن مخصوص سیالی که پمپاژ می شود.

جهت مشاهده انواع پمپ های 1 اسب اینجا کلیک کنید

 

[psfw slug=”14600″]

فشار در سیستم جاری

وقتی سیالی در سیستم جارژ به حرکت در می آید،فشار افت می کند و مقداری از انرژی اولیه در اثر اصطکاک به هدر می رود. در این حالت، حتی اگر برای ثابت نگه داشتن هد استاتیک، سطح آب مخزن همانند تصویر شماره ی (3.2) حفظ شود، باز هم فشار سنج درجه ی کمتری را در مقایسه با وقتی که مایع درون سیستم جاری نیست، نشان خواهد داد.

(  s.g (  P=(Hs_Hf تقسیم بر 2.31

که در این صورت:

p: فشار بر حسب psi

Hs: افت اصطکاکی بر حسب فوت

Hf: افت اصطکاکی بر حسب فوت

بوستر پمپ پنتاکس
بوستر پمپ پنتاکس

تغییر در سیستم

باید توجه داشت که روابط ذکر شده برای مواردی است که قصد داریم، تاثیر تغییر در سیستم موجود را بررسی کنیم.برای دسترسی به داده های دقیق تر توصیه می شود.

تاثیر تغییر دبی بر اصطکاک

وقتی تغییر دبی بدون تغییر در اندازه ی لوله  صورت می گیرد (D1=D2)،تغییر تقریبی در افت اصطکاکی را می توان از طریق رابطه ی زیر محاسبه کرد:

مجذور   Q2 به روی Q1 به توان 2=Hf2 به روی Hf1

که در آن:

Q:دبی

Hf:افت اصطکاکی

به بیان دیگر، افت اصطکاکی برابر است،با مجذور دبی

اثر تغییر هد بر دبی

با تغییر هد استاتیک، در حالی که تغییری در اندازه ی لوله وجود ندارد، تغییر دبی از رابطه ی زیر به دست می آید:

مجذور   Q2 به روی Q1 به توان 2=Hs2 به روی Hs1

که در آن:

Q:دبی

Hs:هد استاتیک

تغییر در اندازه ی لوله

ممکن است، برای کاهش افت اصطکاکی یا افزایش NPSH پمپ آب،تغییر در قطر لوله ضروری باشد (بخش 4.4.2) در نتیجه، وقتی دبی بدون تغییر بماند، (Q2=Q1)، افت اصطکاکی با توان پنج در برابر تغییر مثبت معکوس قطر لوله تغییر خواهد داشت؛

مجذور D1 به روی D2 به توان2=Hf2 به رویHf1

که در آن:

D:قطر لوله

Hf:افت اصطکاکی

برای کارکرد پمپ آب با همان سطح دبی (H2=H1)، اما لوله با اندازه ی حدید، از رابطه ی زیر استفاده می شود:

مجذور D2 به روی D1 به توان2.5=Q2=Q1

 

که در آن:

D:قطر لوله

Q:افت اصطکاکی

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X