پمپ های استقراقی پنتاکس

پمپ های استقراقی پنتاکس

لجن کش پنتاکس PENTAX DTRT

گروه صنعتی برقاب صنعت

پمپ شناور، کفکش و لجن کش های ساخت شرکت پنتاکس

پمپ های استقراقی (غرق آبی) ساخت شرکت پنتاکس شامل سری پمپ های شناور 4 اینچ با موتور های تا قدرت 10 اسب، کفکش های استیل و باکالیت، لجن کش های چدنی و استیل می باشد.

جهت مشاهده پمپ های کفکش پلاستیکی پنتاکس ( DP ) اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده لجن کش های پنتاکس ایتالیا اینجا کلیک کنید

[psfw slug=”14603″]

تعریف پمپ شناور :

شناور استیلدر صنعت پمپ آب ، پمپ کشاورزی یکی از شاخه های این صنعت محصوب می شود که همکاران و مشتریان با نام و اصطلاحات متنوعی از جمله( شناور چاه عمیق , شناورچاه آب , الکتروپمپ چاه عمیق , الکترو پمپ چاه کشاورزیپمپ آب کشاورزی , پمپ شناور چاه , پمپ شناور کشاورزی , شناور چاه کشاورزی پمپ چاه آب , الکتروموتور شناورپمپ آبرسانی چاه ) به این محصول اشاره می کنند .

پمپ شناور شامل دو مجموعه است 1.الکتروموتور تک شناور 2.پمپ تک شناور به صورت الکتروموتور شناور استیل و الکتروموتور شناور چدن تولید می شود که معمولا الکتروموتور شناور استیل به دلیل مقاوم بودن در آب های شور با دوام تر از الکتروموتور شناور چدن است .

پمپ تک شناور هم به صورت پمپ شناور چدن و پمپ شناور استیل تولید می شود که پمپ های شناور استیل به دلیل ضد خورندگی و ضد ماسه بودن و با داشتن پروانه های استیل ضد زنگ مقاوم تر از پمپ چدن هستند

الکتروموتور شناور به صورت الکتروموتور شناور سه فاز و الکتروموتور شناور تک فاز در بازار جهانی تولید و عرضه میشود که بنا بر درخواست و نیاز مشتری مورد محاسبه و تولید قرار میگیرد .

انتخاب یک پمپ شناور خوب برای مصارف چاه آب کشاورزی مستلزم نکاتی از جمله :

مصرف برق کمتر الکتروموتور شناور با روانکاری خوب میتواند دور الکتروموتور را به دور نامی 2900 دور برساند و انتخاب پمپ شناوری که ضد زنگ و مقاوم در برابر شن باشد که منظور پمپ استیل و الکتروموتور شناور استیل می باشد .

[psfw slug=”14601″]

 

پمپ و موتور شناور های پنتاکس 4S

پمپ و موتور شناور پنتاکس هر دو با قطر خارجی (NEMA) خارجی 4 اینچ ساخته می شوند. پوسته الکتروموتور و پمپ شناور پنتاکس از استلنس استیل 304 ساخته می شود. پروانه ها و طبقات (دفیوزر) همگی از باکالیت فشرده ساخته شده است. همچنین شافت استیل ریخته گری می باشد.

الکتروموتور شناوری که در ساخت الکتروپمپ های شناور پنتاکس استفاده می شود، داخل روغنی می باشند و برای خنک کاری از آبی که شناور در آن قرار دارد کمک می گیرد. لازم به ذکر است موتور شناور های پنتاکس خازن بیرون می باشد، و برای استارت از یک خازن روغنی متناسب با اندازه سیم پیچ موتور استفاده می کند.

گفتنیست برای ایمنی بیشتر در هنگام نسب باید سیم ارت اتصال داده شود.

جهت نسب فولوتر (قطع و فصل کن جریان برق با اندازه گیری سطح سیال) بهتر آن است که کابلی جداگانه برای فولوتر کشیده شود و به تابلو کنترول پمپ شناور وصل شود.

مشخصات فنی پمپ شناور پنتاکس

  • الکتروموتور های مورد استفاده در سری پمپ شناور پنتاکس همگی 2900 دور در دقیقه می باشد، و توان آن بین 0.5 اسب بخار (HP) تا 10 اسب بخار است.
  • آمپر الکتروموتور ها بر روی پلاک موتور درج شده است، البته جهت استارت اولیه، شدت جریانی تقریبا 1.8 برابر آمپر مصرفی ثابت الکتروموتور لازم می باشد.
  • حداکثر میزان آبدهی (دبی) در سری پمپ شناور پنتاکس PENTAX 4S بین 6 تا 24 متر مکعب در ساعت ( M3/H) می باشد.
  • حداکثر ارتفاع قابل تامین داخل لوله در سری پمپ شناور پنتاکس PENTAX 4S بین 26 تا 322 متر می باشد.
  • دهانه رانش (دهانه خروجی) سری پمپ شناور پنتاکس PENTAX 4S بین 4 / 1 1 اینچ تا 2 اینچ می باشد.

[psfw slug=”14599″]

 

کفکش چیست

کفکش های ساخت شرکت پنتاکس به دومدل آبدهی از بالا 5 اینچی که پوسته آن تمام استیل می باشد و کفکش پلاستیکی کوچک محدود می شود.

کفکش پنتاکس DP 100
کفکش پنتاکس DP 100

کفکش

کفکش ها پر مصرف ترین نوع از این دسته پمپ ها می باشند. کفکش ها به طورکلی از نظر فیزیکی به دو مدل خروجی از بغل(حوزینگی) و خروجی از بالا(مولتی استیج) تقسیم می شوند.

کفکش حوزینگی

در کفکش های حوزینگی سیم پیچ موتور کفکش به صورت استوانه ای بالای حوزینگ قرار می گیرد و در بالای سیم پیچ کلاهک کفکش قرار دارد که معمولا حاوی خازن و ترمینال ورودی جریان الکتریکی می باشد. در زیر حوزینگ طبقه های پروانه کفکش قرار دارند. تعداد پروانه ها مستقیم بر روی حداکثر ارتفاع کفکش و اندازه و قطر جدار پروانه میزان آبدهی کفکش را مشخص می کند. بدیهی است هر قدر قطر پروانه ها ویا تعدادشان بیشتر باشد کفکش نیاز به موتور قوی تری برای رساندن سرعت دور پروانه ها به دور استاندارد “زیر بار” دارد.

در بسیاری از موارد کفکش ها توسط شرکت سازنده و یا با استفاده از اپارات مجهز به  فولوتر سوئیچ می شوند. فولوتر در واقع  یک پرشرسوئیچ مکانیکی می باشد که با شناور بودن در داخل سیال کار قطع کردن جریان الکتریکی را هنگامی که سطح سیال از حد مجاز مشخص شده توسط وزنه فولوترسوئیچ پایین تر باشد را انجام می دهد. بدیهی است با بالا رفتن سطح سیال فولوتر جزیان را متصل می کند.

کفکش ها در سایز ها و اندازه ها و با قدرت های موتور بسیار گوناگون ساخته می شوند.

کفکش های ساخت شرکت پنتاکس

کفکش های ساخت شرکت پنتاکس به دومدل آبدهی از بالا 5 اینچی که پوسته آن تمام استیل می باشد و کفکش پلاستیکی کوچک محدود می شود.

کفکش های آبدهی از بالا (مولتی استیج) استیل پنتاکس

سری کفکش های PENTAX 5 PES تمام استیل بوده و جهت برداشت آب از چاه های نیمه عمیق، جوی و منبع ذخیره مناسب می باشد. قطر خارجی (NEMA) سری پمپ کفکش پنتاکس PENTAX 5 PES ایتالیا 5 اینچ می باشد، و همین موضوع باعث می شود، جهت برداشت از چاه های سوزنی و دهانه باریک مناسب می باشد.

برخی از مدل ها دارای فولوتر قطع کن می باشند.

مشخصات فنی کفکش های مولتی استیج پنتاکس PENTAX 5 PES

  • الکتروموتور سری کفکش های تمام استیل پنتاکس PENTAX 5 PES ایتالیا همگی 2900 دور در دقیقه (RPM) می باشد، و توان آن بین 0.75 اسب بخار تا 1.5 اسب بخار (HP) می باشد.
  • حداکثر دبی (آبدهی) سری پمپ های کفکش تمام استیل پنتاکس PENTAX 5 PES بین 4.6 تا 7.6 متر مکعب در ساعت (M3/H) می باشد.
  • حداکثر ارتفاع قابل تامین داخل لوله در سری پمپ کفکش PENTAX 5 PES بین 45 تا 90 متر می باشد.
  • دهانه خروجی در سری پمپ کفکش پنتاکس PENTAX 5 PES همگی 4 / 1 1 اینچ می باشد.

کفکش های بدنه پلاستیک پنتاکس PENTAX DP

از سری کفکش های بدنه پلاستیک پنتاکس PENTAX DP جهت برداشت آب از جوی و انواع منابع کم عمق و … استفاده می شود. از مزایای سری کفکش پلاستیکی پنتاکس کم وزن بودن و جابجایی راحت می توان اشاره کرد.

مشخصات فنی پمپ کفکش پلاستیکی پنتاکس PENTAX DP

  • الکتروموتور مورد استفاده در سری کفکش پلاستیکی پنتاکس PENTAX DP همگی تکفاز و 2900 دور در دقیقه (RPM) می باشند. توان الکتروموتور این سری کفکش های پنتاکس بین 0.27 اسب بخار تا 1.5 اسب بخار (HP) می باشد.
  • حداکثر آبدهی (دبی) سری کفکش های پلاستیکی پنتاکس PENTAX DP بین 4.8 تا 15 متر مکعب در ساعت (M3/H) است.
  • حداکثر ارتفاع قابل تامین داخل لوله، در سری پمپ کفکش پلاستیکی پنتاکس PENTAX DP بین 6.1 تا 13.3 متر می باشد.
  • دهانه رانش (دهانه خروجی) در سری پمپ کفکش پلاستیکی پنتاکس PENTAX DP بین 1 تا 4 / 1 1 اینچ می باشد.
منحنی آبدهی کفکش پنتاکس
منحنی آبدهی کفکش پنتاکس
ابعاد کامل کفکش پنتاکس
ابعاد کامل کفکش پنتاکس

لجن کش چیست

لجن کش ها در واقع همان کفکش های حوزینگی هستند با این تفاوت که از پروانه ها و حوزینگ های متفاوتی جهت عبور دادن انواع سیال با غلظت ها و ویسکوزیت های متفاوت در ساخت آنها استفاده می شود.

موتور لجن کش ها معمولا سه فاز می باشد به غیر از مصارف خانگی و غیر صنعتی.

آبدهی و ارتفاع لجن کش ها نسبت به کفکش ها با قدرت موتور یکسان به طور قابل توجهی کمتر است و این موضوع به علت طراحی متفاوت پروانه و تک پروانه بودن لجن کش ها می باشد.

توضیحات

در ساخت ،پوسته، پروانه، حوزینگ، لجن کش ها با در نظر گرفتن مورد استفاده پمپ ( آب گلالود، سیال خورنده، سیال ترکیب شونده، سیال فرار، آب دریا،سیال خوراکی و بهداشتی…) از آلیاژ های بسیار متفاوتی (چدن، انواع استیل، نوریل، تکنوپلیمر، پلاستیک، PP، …) استفاده می شود.

لجن کش های ساخت شرکت پنتاکس PENTAX DG / DX

سری لجن کش PENTAX DX تمام استیل است و لجن کش های سری PENTAX DG حوزینگ چدن می باشند. از سری PENTAX DX جهت جابحایی موارد خوراکی (شیر، دوغ، اب میوه …) نیز استفاده می شود.

از مزایای سری لجن کش های PENTAX DX / DG می توان به وزن کم و جابجایی راحت اشاره کرد. پروانه این لجن کش ها در دو نوع سوپر ورتکس (گردابی) و دو کانال ساخته می شوند.

[psfw slug=”14602″]

 

مشخصات فنی لجن کش پنتاکس PENTAX DX / DG

  • الکتروموتور استفاده شده در ساخت پمپ لجن کش پنتاکس PENTAX DX / DG همگی تکفاز و 2900 دور در دقیقه می باشند. توان الکتروموتور ها بین 1.5 تا 2 اسب بخار (HP) می باشد.
  • حداکثر دبی (آبدهی) در پمپ لجن کش پنتاکس PENTAX DX / DG بین 12 تا 18 متر مکعب در ساعت (M3/H ) می باشد.
  • حداکثر ارتفاع قابل تامین داخل لوله در پمپ لجن کش پنتاکس PENTAX DX / DG بین 7.4 تا 10.4 می باشد.
  • دهانه رانش ( دهانه خروجی) پمپ لجن کش پنتاکس PENTAX DX / DG بین 2 / 1 1 اینچ تا 2 اینچ می باشد.
منحنب دبی لجن کش پنتاکس
منحنب دبی لجن کش پنتاکس
ابعاد کامل لجن کش استیل پنتاکس
ابعاد کامل لجن کش استیل پنتاکس
لجن کش پنتاکس PENTAX DTRT
لجن کش پنتاکس PENTAX DTRT

لجن کش های صنعتی پنتاکس PENTAX DT / DC / DM

در ساخت سری لجن کش های چدنی پنتاکس از پروانه های مختلفی جهت تخلیه انواع فاضلاب ها، آبگرفتگی ها، … استفاده می شود. گفتنیست که تمامی الکتروموتور های استفاده شده در ساخت لجن کش های چدنی پنتاکس PENTAX DT /DM /DC از جریان برق مصرفی سه فاز استفاده می کنند.

خروجی پمپ لجن کش چدنی پنتاکس در اکثر مدل ها فلنچی می باشد، البته 4 مدل با خروجی رزوه ای هم دارد. لجن کش های سری PENTAX DTRT پنتاکس دارای خورد کن می باشند. و جهت تخلیه آبگرفتگی های سطحی منا سب می باشند.

از دو نوع پروانه گردآبی (ورتکس ) و تک کانال نیز در ساخت لجن کش های چدنی پنتاکس استفاده می شود.

منحنی آبدهی لجنکش چدنی پنتاکس
منحنی آبدهی لجنکش چدنی پنتاکس

مشخصات فنی پمپ لجن کش چدنی پنتاکس PENTAX DM/ DC / DT

  • الکتروموتور مورد استفاده در ساخت لجن کش های چدنی پنتاکس در دو دور، 1450 دور در دقیقه (RPM) و 2900 دور در دقیقه (RPM) می باشند. و توان آنها بین 2 تا 10 اسب بخار (HP) می باشد.
  • حداکثر آبدهی (دبی) در سری پمپ لجن کش چدنی پنتاکس PENTAX DT /DM /DC بین 18 تا 144 متر مکعب در ساعت (M3/H) است.
  • حداکثر ارتفاع قابل تامین در سری لجنکش چدنی پنتاکس PENTAX DT /DM /DC بین 12 تا 54 متر می باشد.
  • دهانه رانش (دهانه خروجی) در مدل های فلنچی بین DN50 تا DN80 می باشد، و در مدل های رزوه ای 50mm می باشد.
ابعاد کامل لجنکش چدنی پنتاکس
ابعاد کامل لجنکش چدنی پنتاکس
لجن کش پنتاکس PENTAX DTRT
لجن کش پنتاکس PENTAX DTRT

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان اگر می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X