کاربرد های خاص پمپ های لجن کش

کاربرد های خاص پمپ های لجن کش

لجن کش گراندفوس grundfos

گروه صنعتی برقاب صنعت

پمپاژ گل روان(لجن کش)

گل روان مخلوطی است، از ذرات جامد معلق در مایعی که معمولا آب است. تنوع ذراتی که در گل روان وجود دارد، شامل گستره ی وسیعی از محصولات و مواد ضایعاتی است.

یکی از عناصر کلیدی در پمپاژ گل روان، اندازه و ماهیت ذرات جابه جا شده به وسیله آب و سایش ناشی از آن هاست. به دلیل آن که سایش تابعی از سرعت است، پمپ های لجن کش معمولا با سرعت 1400 rpm یا کمتر از آن عمل می کنند.

 

[psfw slug=”14603″]

جهت مشاهده انواع پمپ لجن کش استیل اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع پمپ لجن کش پروانه ورتکس اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع پمپ های لجن کش ضد جرقه اینجا کلیک کنید

جهت مشاهده انواع پمپ های لجن کش پروانه تک کانال اینجا کلیک کنید

پمپ های گریز از مرکزی ( لجن کش )که برای پمپاژ گل روان استفاده می شوند، پمپ های آبی معمولی هستند که برای کار با ذرات جامد بهینه سازی شده اند. برخی از این تغییرات کوچک و برخی نیز کاملا گسترده اند. این اختلاف به اندازه و ماهیت ذرات مورد بهره برداری بستگی دارد. تمرکز بر این پمپ ها(لجن کش)، بر اساس اندازه و درصد ذرات موجود در مایع صورت می گیرد؛ اما باید توجه داشت که بسیاری از این کاربردها، زمانی استفاده می شود که مقاومت در برابر خوردگی نیز یک عامل کلیدی محسوب شود. در چنین مواردی انتخاب مواد باید با انتخاب نوع پمپ لجن کش همراه شود.

کاتر لجن کش داب DAB
کاتر لجن کش داب DAB

گل روان( لجن کش ) صنعتی

معمولا در صنعت، وقتی آب در واحدی رها می شود، ممکن است به چاهک مرکزی هدایت و سپس، به یک مخزن جمع آوری پمپ آب شود. ذرات درون آب، بسیار ریز هستند و معمولا در واحد باقی می مانند. این عناصر درصد کمی از حجم کل را تشکیل می دهند. گل روان را می توان با پمپ لجن کش گریز از مرکز معمولی بیرون کشید. پمپ خاص طراحی شده در این مواقع، می تواند کاملا متنوع باشد؛ اما بیشتر، پمپ مستغرق و پمپ لجن کش مستغرق عمودی استفاده می شود.

برای کاربردهای خاص صنعتی، گسترده ای از انواع پمپ لجنکش وجود دارد. یگ نمونه ی متداول برای پروانه های بسته ی بزرگ در برخی صنایع، پروانه ی بازی است که در فضایی محدود در برابر بدنه ای با صفحه ای محافظ در برابر سایش، پوشانده شده است.

[psfw slug=”%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%88-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%a8%da%a9%d8%b3″]

 

لجن کش اجزا
لجن کش اجزا

فاضلاب شهری

در کاربردهای مدیریت فاضلاب شهری، پمپ های گل روان(لجن کش) با قابلیت کار با قطرهای کروی طراحی شده اند. چند مدل از چنین پمپ های لجن کش، پروانه ای باز دارند؛ اما بسیاری از مدل ها، با پروانه های بسته ای طراحی می شوند که فضایی ضروری میان پره های پروانه و اتصالات دارند.

برای مثال، پمپی 4in قابلیت عبور کره ای 4in از میان پروانه را دارد. همین پمپ لجن کش حداقل 4in قطر دهانه ی مکش و 4in قطر دهانه ی مکش و 4in قطر دهانه ی دهش دارد.

این پمپ لجن کش در تقابل با طراحی یک پمپ گریز از مرکز معمولی است و دهانه ی دهش آن یک اندازه کوچک تر از دهانه ی مکش آن است.

با وحود اهمیت اندازه ی ذرات در انتخاب و خرید پمپ های لجن کش فاضلاب شهری مسئله اصلی چسبناک بودن مواد است.  این مواد ممکن است، به مرکز پروانه برخورد کند، دور محور بپیچد و باعث مسدود شدن پمپ شوند.

لجن کش گراندفوس grundfos
لجن کش گراندفوس grundfos

لجن کش های معادن و خطوط لوله

در این گاربرد، معمولا پمپ های لجن کش بسیار بزرگ لازم است؛ زیرا در معرض سطح بالایی از سایش قرار دارند.

  • خراشیدگی وقتی روی می دهد که ذرات زبر موجب خراش خوردن سطوح سایشی شوند.
  • ساییدگی، نتیجه ی وجود ذرات خرد شده میان دو سطح در محیطی بسته، مانند فاصله ی بین پروانه و بخش های جلویی و عقبی صفحات سایشی یا خود محفظه است.
  • فرسودگی در نایجه ی تاثیر حرکت سریع ذرات جامد بر سطوح سایشی پدید می آید،

در اغلب این کاربری ها، از مواد سختی استفاده می شود که شامل درزگیر های فلزی یا سطوح سایشی همراه با تیکل سخت و آهن کروم دار با عملیات حرارتی فراوان هستند. لاستیک طبیعی و سایر الاستومر ها که به لحاظ شیمیایی با گل روان (لجن کش) سازگار هستند نیز به مثابه ی فاصله گیر استفاده می شوند.

باید توجه کرد که فلزات سخت و پروانه های لاستیکی را نمی توان به گونه ای سازمان داد که از قطر لازم برای مواجه با مواقع عملیاتی مد نظر برخوردار باشند؛ در نتیجه به طور معمول، تغییر در عملکرد آن ها به وسیله ی تغییر در نسبت تبدیل برای ارائه ی سرعت مد نظر چرخش تامین می شود.

[psfw slug=”14601″]

 

لجن کش استیل داب FEKA
لجن کش استیل داب FEKA

پمپ لجن کش گردابی یا پمپ با انحنای پروانه رو به داخل

در اغلب پمپ های لجن کش، آب به مثابه ی حامل ذرات جامدی که معمولا در تخریب پمپ لجن کش موثرند، عمل می کند. برای مقاومت در برابر چنین آسیبی، باید از موادی خاص، برای محفظه و پروانه بهره برد. البته مواقعی نیز وحود دارد که ذرات جامد در آن ها بخش مهمی هستند و باید در برابر آسیب های احتمالی مخافظت شوند. در چنین مواقعی، از پروانه با انحنای رو به داخل یا پروانه ی حلقوی استفاده می شود.

پروانه ورتکس VORTEX لجن کش
پروانه ورتکس VORTEX لجن کش
پروانه باز لجن کش
پروانه باز لجن کش

در این حالت، پروانه در موقعیتی با انحنای رو به داخل و بیرون از الگآی جریان معمول پمپ لجن کش قرار می گیرد. پروانه ی درون محفظه ی پمپ لجن کش، چرخشی در سیال به وجود می آورد تا از برخورد ذرات به پروانه جلوگیری شود. این عمل، باعث کاهش پروانه می شود و هرگونه صدمه به ذرات را نیز به کمترین اندازه می رساند.

پمپ دیافگرامی

در پمپ های دیافراگمی، دریچه بزرگی در یک محفظه ی افقی به وسیله ی مکانیزم نشتی یا فنری وحود دارد. بسیاری از این لجن کش ها، در خدمات شهری استفاده می شود و فاضلاب سنگین را از طریق کانال ها و معابر فاضلاب پمپاژ می کنند.

طرح های جدید تر شامل پمپ های دیافراگمی دو گانه ای هستند که استفاده عز این پمپ ها به کاربردهای کم فشار محدود می شود و یا جریان متلاطمی همراه است.

پروانه لجن کش اسپیکو P12
پروانه لجن کش اسپیکو P12

پمپ حفره زا پیش رونده

اخیرا ساختار پمپ های لجن کش به گونه ای تغییر یافته است که جریانی آرام و غیر ضربانی را تامین کنند. این پمپ ها به طور خاص هنگام پمپاژ گل و لای متراکم با مقادیر محدودی ذرات جامد ریز، عملکرد بهتری دارند. سرعت کارکرد این لجن کش ها، معمولا کمتر از 300 دور در دقیقه است تا سایش به کمترین اندازه برسد.

[psfw slug=”14599″]

 

لجن کش لوارا
لجن کش لوارا

با توجه به این موضوع که دانش و تجربه مهم ترین عامل در بهره برداری می باشد  با استفاده از مقاله های منتشر شده تخصصی گروه صنعتی برقاب صنعت می توانید دانش و اطلاعات خود را در مورد بهره برداری و نگهداری انواع الکتروموتور، الکتروگیربکس، پمپ آب، موتور برق و دیزل ژنراتور، … افزایش دهید.

 

برقاب صنعت


گروه صنعتی برقاب صنعت با ربع قرن تجربه در زمینه فروش و خدمات رسانی انواع موتورآلات و تجهیزات صنعتی کشاورزی مفتخر است. در جهت آسان سازی کسب اطلاعات فنی مهندسی و خرید محصولات برای شما هموطن گرامی فروشگاه آنلاین برقاب صنعت وابسته به گروه صنعتی برقاب صنعت را در اختیار شما هموطن گرامی قرار دهد. تا در هر جای ایران پهناور که در حال کار و زندگی می باشید. به راحتی از خدمات تخصصی فنی و مهندسی و خرید مطمئن بهره مند شوید.

مهندسین ما در واحد فنی منتظر شما هستند. تا در طراحی ، خرید، و انجام انواع پروژه های کشاروزی، صنعتی و ساختمانی ( گلخانه صنعتی، پرورش ماهی، انواع صنایع سبک و سنگین، صنایع شیمیایی، راهسازی، دامداری و دامپروری) دانش کافی و کاربردی را در اختیار شما قرار دهند.

لازم به ذکر است که قیمت ها در فروشگاه آنلاین برقاب صنعت، نازلترین قیمت در بازار است. و مشاورین فنی و تخصصی گروه برقاب صنعت در زمینه های مختلف فعالیت این گروه، اعم از آبرسانی ساختمانی و خانگی توسط پمپ آب های خانگی. ساخت دستگاه های تخصصی توسط الکتروموتور ها و گیربکس ها در صنایع کوچک و بزرگ. کشاورزی و تجهیزات آن در مزارع، باغها، و یا گلخانه ها یا پرورش دام، طیور و آبزیان. راهسازی و ساختمان سازی توسط ابزار و تجهیزات تخصصی، از مجرب ترین و خبره ترین مشاوران تخصصی در آن زمینه هستند. لذا به شما صنعتگر، کشاورز و یا هموطن گرامی این اطمینان را می دهیم که با یک بار خرید یا مشاوره مشتری دائم برقاب صنعت خواهید شد.

از اینکه گروه صنعتی برقاب صنعت را برای خرید و کسب اطلاعات فنی و مهندسی انتخاب و اعتماد کرده اید متشکریم.

تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سعدی قدیم واحد ۴٫۶

تلفن تماس: ۳۶۶۱۳۷۷۴

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X